Gå til innhold

Datamskin og stereoanlegg klikker samtidig!

Anbefalte innlegg

Haha, seriøst vittig tråd. En som påstår at mobiltelefoner kan påvirke ABS-bremser og hele pakka. Hvordan i alle dager klarte du å finne på det?

Uansett. Jeg tviler sterkt på at forsterkeren din (på selve enheten) skrur opp volumet når dette skjer. Det jeg heller kan tro på er at pcen din sender ut ett lydsignal som er høyere enn normalt. Hvis det også popper opp masse browser vinduer så ville jeg ha sjekket maskinen etter virus/adware/spyware osv. Rimelig mer realistisk at dette er det som skaper problemene du beskriver her. Eller poltergeist som Kjetil sier. Det er i alle fall ikke en mobiltelefon ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har også lest om dette, hendelser med GSM- telefoner og ABS- bremser, men det er så lenge siden at rakanishu brukte bleier, så det er ikke rart han ikke har hørt om det.

Det betyr ikke at det ikke har skjedd. Nok om det, i dag er det nok ikke noe problem.

Endret av CastorFiber
Lenke til kommentar
For et par tiår siden, den gangen de første bilene fikk ABS-bremser, så hendte det faktisk at bilens bremser ble slått på når mobiltelefonen ringte.

8693508[/snapback]

Det var i hovedsak dette jeg reagerte på. Klart mobilsignaler kan forstyrre elektronikk, men hvis du tror at bilen bremser av den grunn så har du ikke mye forståelse for ABS.

Mobiltelefoner kan utløse ABS-bremser og kollisjonsputer, hevder bilfabrikanter.
For et par tiår siden ... så hendte det faktisk at bilens bremser ble slått på ...

Du påstår også at det faktisk har skjedd , men jeg tror jeg kan utfordre deg til å finne ett eneste eksempel hvor dette har vært årsak. Dette er vel slik internettmyter starter med slike utsagn som du kommer med der. Men dette blir off-topic.

Lenke til kommentar
Har også lest om dette, hendelser med GSM- telefoner og ABS- bremser, men det er så lenge siden at rakanishu brukte bleier, så det er ikke rart han ikke har hørt om det.

Det betyr ikke at det ikke har skjedd. Nok om det, i dag er det nok ikke noe problem.

8694658[/snapback]

Haha, nei, jaggu ikke lenge siden :roll: Jeg tror jeg var ute av bleiene i 97 når jeg gikk på ungdomsskolen ;)

Du har ikke oppgitt noe fødselsår i profilen din så da er det vel lett for deg å si? Alder er vel uansett ikke relevant til saken hvis du også tror at biler bremser magisk fordi ABS kan ha blitt forstyrret av signalene.

Endret av rakanishu
Lenke til kommentar
For et par tiår siden, den gangen de første bilene fikk ABS-bremser, så hendte det faktisk at bilens bremser ble slått på når mobiltelefonen ringte.
Du påstår også at det faktisk har skjedd , men jeg tror jeg kan utfordre deg til å finne ett eneste eksempel hvor dette har vært årsak. Dette er vel slik internettmyter starter med slike utsagn som du kommer med der.

Jeg mener å huske at bilen det skjedde på var en Opel Astra eller lignende, men dette var før internetts tid, så for å finne noe om det, måtte jeg antagelig spore opp hvilke bilblad som skrev om dette, få tak i et sånt gammelt bilblad, skanne siden og legge ut bildet av siden på en bildeserver. Men jeg gidder ikke gjennomføre hele denne prosessen bare fordi du ikke tror meg.

Lenke til kommentar

Vel, uten at det betyr noe som helst, slår jeg deg i alder med 25 år. Når det er sagt, har jeg ikke sagt at bilen bremset, vet bare at det var forstyrrelser i ABS- systemet. Om det var snakk om bremsing, varsellampe som slo ut eller noe annet som skjedde, husker jeg ikke.

Ellers er jeg enig med sjøløven. Tro hva du vil.

Til de som vil lese noen sider- dette er den beste Internett- myte som finnes. En nydelig historie, morsomt fortalt. http://www.rocketcarstory.com/

Endret av CastorFiber
Lenke til kommentar
@Trådstartar: Har du bærbar pc? Med touchpad? Eller stasjonær med noko anna følsomt tilkopla?

8693596[/snapback]

Det er en bærbar pc med touchpad ja.

Haha, seriøst vittig tråd. En som påstår at mobiltelefoner kan påvirke ABS-bremser og hele pakka. Hvordan i alle dager klarte du å finne på det?

Uansett. Jeg tviler sterkt på at forsterkeren din (på selve enheten) skrur opp volumet når dette skjer. Det jeg heller kan tro på er at pcen din sender ut ett lydsignal som er høyere enn normalt. Hvis det også popper opp masse browser vinduer så ville jeg ha sjekket maskinen etter virus/adware/spyware osv. Rimelig mer realistisk at dette er det som skaper problemene du beskriver her. Eller poltergeist som Kjetil sier. Det er i alle fall ikke en mobiltelefon ;)

8693927[/snapback]

Hør her, jeg vet hva som skjedde, jeg SÅ med mine egne øyne at volumet gikk opp-opp-opp på forsterker-displayet helt til den nådde max. Etter jeg fikk skrudd den av sjekket jeg om fjernkontrollen lå klemt på et eller annet vis, men det gjorde den ikke.

Videre synes jeg diskusjonen om ABS-bremser var veldig interensant! Bare fortsett med sånne myter hvis noen har noen de vil dele.

Lenke til kommentar

He he, jeg kom plutselig på en plausibel forklaring. En kompis/kjenning av deg stod utenfor vinduet ditt med en kompatibel fjernkontroll. Det var vedkommende spøkefugl som skrudde opp lyden din og deretter stakk av. En moderne utgave av å gni isopor mot vinduet.

Lenke til kommentar
@Trådstartar: Har du bærbar pc? Med touchpad? Eller stasjonær med noko anna følsomt tilkopla?

8693596[/snapback]

Det er en bærbar pc med touchpad ja.

Skyt meg om eg tek feil no, men eg trur mobilen kan ha ein viss effekt på touchpaden. Som sagt, i alle fall på touchpaden til iPoden. Men så har vi jo stereoanlegget då, kva er den mest sannsynlege linken mellom desse to gjenstandane? =o

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...