kalle_klovn_1990 Skrevet 23. mai 2007 Del Skrevet 23. mai 2007 Før noe annet, dette er ikke noe bull jeg finner på fordi jeg har kløe etter å lage nye tråder, dette har skjedd flere ganger; Noen ganger går volumet på stereoanlegget opp til max helt av seg selv. Og da snur jeg meg selvfølgelig rundt med en gang og løper til forsterkeren før jeg sprekker trommehinnene. Når jeg kommer tilbake har det åpner seg drøssevis med internett-browsere på pc'en. Trodde ikke disse to hendelsene hadde noe med hverandre å gjøre først, men nå har det skjedd 4 ganger på 2 måneder og det begynner å blir noe snålt. Finnes det noen naturlig forklaring på dette? Dere får gjerne komme med fullstendig søkte teorier hvis dere har noen, alt er flott:) Takker for svar!=) Lenke til kommentar
LostOblivion Skrevet 23. mai 2007 Del Skrevet 23. mai 2007 Virker som du har noe adware eller virus gående. Last ned avast el og AdAware el. =) Lenke til kommentar
aspic Skrevet 24. mai 2007 Del Skrevet 24. mai 2007 (endret) Har du fått telefon eller melding når dette skjer? På mobilen that is. Endret 24. mai 2007 av aspic Lenke til kommentar
Error Lars Skrevet 24. mai 2007 Del Skrevet 24. mai 2007 Mystisk, en venn har et lignende problem. Datamaskinen slukner hvis han skrur av en lampe i nærheten. Lenke til kommentar
kalle_klovn_1990 Skrevet 24. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2007 Virker som du har noe adware eller virus gående. Last ned avast el og AdAware el. =) 8685504[/snapback] Kan adware infisere stereoen min? Lenke til kommentar
nomore Skrevet 24. mai 2007 Del Skrevet 24. mai 2007 Virker som du har noe adware eller virus gående. Last ned avast el og AdAware el. =) 8685504[/snapback] Kan adware infisere stereoen min? 8688095[/snapback] Er den koblet til via wlan, lan, seriekabel eller USB? Lenke til kommentar
kalle_klovn_1990 Skrevet 24. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2007 Er den koblet til via wlan, lan, seriekabel eller USB? 8688121[/snapback] Nei, en helt vanlig en med forsterker, cdspiller og høytalere. Har du en lillebror? 8688356[/snapback] Jup, men tviler på at han kunne få til noe sånt.. Lenke til kommentar
aspic Skrevet 24. mai 2007 Del Skrevet 24. mai 2007 Har du fått telefon eller melding når dette skjer? På mobilen that is. 8687695[/snapback] QFT Lenke til kommentar
kalle_klovn_1990 Skrevet 24. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2007 Har du fått telefon eller melding når dette skjer? På mobilen that is. 8687695[/snapback] QFT 8689277[/snapback] Nei, har ikke det. Eller kansje jeg har det, har ikke hatt mobilen her på noen måneder nå. Lenke til kommentar
LostOblivion Skrevet 24. mai 2007 Del Skrevet 24. mai 2007 Tenkte kanskje du hadde koblet stereoen til PCen... Lenke til kommentar
kalle_klovn_1990 Skrevet 24. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2007 Tenkte kanskje du hadde koblet stereoen til PCen... 8691379[/snapback] Jo, det har jeg med en minijack - minijack kabel. Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 24. mai 2007 Del Skrevet 24. mai 2007 (endret) Nekter å tro at dette har noen sammenheng fordi forstyrrelser i radiobølger eller infrarød som får volumet til å justere seg på fult neppe har heldig virkning på PCen om noen i det hele tatt. Og om dette skulle greie å forstyrre PCen så ville nok resultatet vært blåskjerm eller lignede. Det skal store tilfeldigheter til for at forstyrrelsen greier å kjøre koder på PCen. Når man da vet at en ulykke sjelden kommer alene så er det nærliggende å tro at dette er to separate fenomener. Endret 24. mai 2007 av perpyro Lenke til kommentar
aspic Skrevet 24. mai 2007 Del Skrevet 24. mai 2007 Veit, men når eg har iPoden liggjande ved sidan av mobilen min går iPoden plutseleg bananas når eg sender/får melding osv. Men dette har med touchpaden på iPoden, _trur_ eg. Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 24. mai 2007 Del Skrevet 24. mai 2007 Ipoden og mye annet utstyr sliter med de radioforstyrrelsene mobiltelefoner slipper ut. Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 24. mai 2007 Del Skrevet 24. mai 2007 En annen ting jeg har merket med de iPod Nano'ene jeg har vært borti, er at det kommer en jævlig høyfrekvent lyd fra baksiden av dem. Hvis den ligger på bordet i riktig posisjon og hodet/øret er i riktig posisjon, hører man det godt. Plagsomt for sidemannen. Lenke til kommentar
SeaLion Skrevet 24. mai 2007 Del Skrevet 24. mai 2007 (endret) Jeg bruker en god gammeldags ghettoblaster i stedet for PC-høyttalere. Når det kommer inn en melding på mobiltelefonen, så skurrer det først i ghettoblasteren, og deretter piper det i mobiltelefonen. De er ikke koblet sammen på noen fysisk måte, men mobiltelefonsignalene trigger tydeligvis enkelte elektroniske kretser i ghettoblasteren (eller PC-en). For et par tiår siden, den gangen de første bilene fikk ABS-bremser, så hendte det faktisk at bilens bremser ble slått på når mobiltelefonen ringte. Mobiltelefonsignaler kan også påvirke navigasjonsutstyr i fly og spesielt følsomt medisinsk utstyr på sykehus. I skikkelig gamle dager, for et kvart århundre siden, tok jeg opp musikk på en Tandberg spolebåndspiller. Den tok dessverre også inn signalene fra radiostøysenderen i Kiev, så ofte måtte opptakene tas om igjen flere ganger. Jeg har også hørt om elektroniske orgel som tar inn samtaler fra flyplasstårn i nærheten. Så det at PC-er og moderne stereoanlegg kan påvirke hverandre, eller bli påvirket av en mobiltelefon i nærheten er ikke underlig i det hele tatt. Endret 24. mai 2007 av SeaLion Lenke til kommentar
aspic Skrevet 24. mai 2007 Del Skrevet 24. mai 2007 @Trådstartar: Har du bærbar pc? Med touchpad? Eller stasjonær med noko anna følsomt tilkopla? Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 24. mai 2007 Del Skrevet 24. mai 2007 Fra min side virker det undelig at mobilforstyrrelser kan starte opp programmer i en PC. Å forstyrre den kan godt hende men at det kommer noe konstrutivt ut av det betviles. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå