Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Kjøp av ny router - Hvilket merke, og -g eller -n?

Anbefalte innlegg

WRT54GL er spesielt godt egnet til å f.eks. kjøre 3.parts programvare, for de som ikke liker den som linksys gir ut.

Det finnes 3.parts til WRT54G også, men de er "kuttet" ned for å få plass i det begrensete minnet.

Ekstra minne vil også i de fleste tilfeller gjøre at ruteren kan holde på støre NAT tabeller ol. Men dette kommer veldigt ann på hvordan den er bygget opp.

8736943[/snapback]

Okei, men bortsett fra det er det samme greia? Er ikke så avansert router-bruker akkurat, så trenger jo ikke alle slags "unødvendige" finesser.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du har nok ikke fått riktig router i forhold til hva du bestilte.. WRT54G og WRT54GL er som sagt tidligere to forskjellige modeller.

Personlig kjenner jeg ikke til WRT54G. Bruker WRT54GL selv og er knall fornøyd!!

Du sier du ikke er avansert router-bruker, men før du vet ordet av det er WRT54G ikke lengere tilstrekkelig ;) WRT54GL flashet til dd-wrt firmeware gir langt flere muligheter til å endre funksjoner enn standard firmware fra Linksys.

Om WRT54G er like stabil som WRT54GL, vet jeg ikke. Uansett er det Cisco komponenter i Linksys. Og Cisco er synonymt med stabilt...:)

Lenke til kommentar
Du har nok ikke fått riktig router i forhold til hva du bestilte.. WRT54G og WRT54GL er som sagt tidligere to forskjellige modeller.

Personlig kjenner jeg ikke til WRT54G. Bruker WRT54GL selv og er knall fornøyd!!

Du sier du ikke er avansert router-bruker, men før du vet ordet av det er WRT54G ikke lengere tilstrekkelig ;) WRT54GL flashet til dd-wrt firmeware gir langt flere muligheter til å endre funksjoner enn standard firmware fra Linksys.

Om WRT54G er like stabil som WRT54GL, vet jeg ikke. Uansett er det Cisco komponenter i Linksys. Og Cisco er synonymt med stabilt...:)

8737770[/snapback]

Det er ikke Cisco-komponenter i Linksys-bokser bare så det er sagt, men det er heller sånn at Cisco har kjøpt opp Linksys. Utviklingsavdelingen til Cisco har ingenting med Linksys-produktene å gjøre. Når det er sagt må det sies at Linksys-boksene er veldig bra og Cisco hadde nok ikke satt logoen sin på de hvis de var dårlige for å si det sånn. Har WRT54G og WRT300N selv, så absolutt et bra kjøp!

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Da har jeg byttet routeren til riktig versjon! :)

Under CD-installasjonen dukket denne ruten opp:

statiskiprd8.jpg

Statisk IP, er det noen fordeler med det? Og er det mye arbeid å få opp og gå? Eller skal jeg bare velge vanlig DHCP?

Edit: Foresten, WEP 64/128 bit eller WPA?

Endret av 2bb1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...