Gå til innhold

Trenger du hjelp med Opera?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

La netopp inn Opera 9.5. Noen få punkter:

 

1: Trykket visst eksporter i stedet for importer, og den skrev over bookmarksfila mi uten å spørre. Noen mulighet for å redde noen år med bookmarks?

 

2: Hvordan slettes Opera 9.5 på riktig måte? Finnes ikke på "fjern programmer", og finnes ingen startmenymappe for den, og ingen uninstall program i filmappen.

 

Takk for hjelp :)

Lenke til kommentar

hvordan du sletter opera 9.5 på riktig måte avhenger av hvordan du installerte den.

 

bokmerkene dine er antakeligvis borte, men du kan jo prøve å sjekke opera6.adr fila (åpne den f.eks. i notepad)

 

slikt skjer når man er uforsiktig med alfa/beta programvare! og det er ikke annet å si enn at jeg håper du neste

gang er mer var på slik programvare, og tar backup først.

 

etter at jeg begynte å teste opera 9.5 alfa/beta serien, så har jeg tatt løpende backup av bokmerkene og urlfilter fila ;)

 

men sånn sett, overskrev du den gamle opera installasjonen? hvis ikke så burde bokmerkene dine ligge der.

Lenke til kommentar

Det er nettopp det, dette var backupen. Formaterte og installerte Vista på nytt, og etter å ha lest om ytelsen i 9.5b tenkte jeg å prøve det. Jaja, er ikke så viktig.

 

Hvordan jeg installerte det? Fulgte linken i den lille Opera-tråden og innstallerte.

 

Et problem jeg opplever, og egentlig grunnen til at jeg tenker å gå tilbake til vanlig Opera er at programmet fryser hver gang jeg skal legge til et bokmerke ved å bruke musepekeren og dra fra fanefeltet til bokmerkerfeltet. Skjer hver bidige gang.

Lenke til kommentar
Når man starter en nedlastning i Opera vil den åpne en ny fane, er det mulig å få den til å åpne denne i bakgrunnen?

 

Hvis man bruker Opera for å laste ned torrentfiler; hvordan får man frem fanen for torrenter etter at man har startet programmet på nytt?

 

Takker for svar:-)

Ctrl+Alt+T for å åpne overføringsvinduet (som også går for torrents). I Overførings-vinduet velger du "Vis," og setter på "Ikke vis overføringer når nedlastning startes".

Lenke til kommentar

@ arehei, med hvordan du hadde installert, så tenkte jeg om du hadde brukt klassisk installer, eller msi. (siden du bruker vista, så har du vel brukt msi installer?)

også aktuellt er om du valgte å ha en profil for alle brukerene, eller individuelle profiler pr bruker.

 

det bestemmer hvor instillingene og bokmerkene osv havner.

 

du kan jo prøve å sjekke %appdata% og så Opera, om det er noe der?

Lenke til kommentar

Mitt problem er at jeg ikke kommer inn på tv2.no. Får denne meldingen:

 

Omdirigeringsstatus

URLen ble omdirigert til . Klikk lenken for å gå dit.

 

Du kan aktivere automatisk omdirigering i innstillingene.

 

Generert av Opera ©

 

Det er så klart ingen lenke å trykke på, så jeg kommer ikke videre. Automatiske omdirigerigner er det krysset av for i innstillingenen. Jeg mener jeg har kommet inn på denne sida før, dvs flere år siden. Alle innstilingsfilene mine er arvegods som er akkumulert gjennom flere år, problemet ligger kanskej her et sted, men vil helst ikke kvitte meg med dem. Noen som kan hjelpe?

Lenke til kommentar
Når man starter en nedlastning i Opera vil den åpne en ny fane, er det mulig å få den til å åpne denne i bakgrunnen?

 

Hvis man bruker Opera for å laste ned torrentfiler; hvordan får man frem fanen for torrenter etter at man har startet programmet på nytt?

 

Takker for svar:-)

Ctrl+Alt+T for å åpne overføringsvinduet (som også går for torrents). I Overførings-vinduet velger du "Vis," og setter på "Ikke vis overføringer når nedlastning startes".

Takk:-)

Lenke til kommentar
Mitt problem er at jeg ikke kommer inn på tv2.no. Får denne meldingen:

 

Omdirigeringsstatus

URLen ble omdirigert til . Klikk lenken for å gå dit.

 

Du kan aktivere automatisk omdirigering i innstillingene.

 

Generert av Opera ©

 

Det er så klart ingen lenke å trykke på, så jeg kommer ikke videre. Automatiske omdirigerigner er det krysset av for i innstillingenen. Jeg mener jeg har kommet inn på denne sida før, dvs flere år siden. Alle innstilingsfilene mine er arvegods som er akkumulert gjennom flere år, problemet ligger kanskej her et sted, men vil helst ikke kvitte meg med dem. Noen som kan hjelpe?

 

Jeg regner med at du bruker opera 9.5.

gjør du det?

jeg har aldri sett den feilen der utenom i 9.5 alfa/beta som jeg har prøvd.

(dermed, fjern og legg inn 9.24 om du ikke ønsker å leve med problemet)

 

ang. instillingene, så går det an å ta vare på dem, men hvis du har hatt de så lenge som du har, så kan det kanskje lønne seg å stille inn alt på nytt?

det er mange som har hatt problemer når de har installert 9.5 over en eldre installasjon, bla.a. pga. gamle instillinger.

 

det eneste jeg ikke lager på nytt hver gang er urlfilter.ini, og opera6.adr filene.

når 9.5 kommer ut i endelig utgave, så skal jeg lage meg noen nye høyreklikksmenyer i allefall, men det var stress, så jeg gidder ikke gjøre det nå

i alfa/beta stadiet, når ting kan forandre seg.

Lenke til kommentar

det tror jeg kan være lurt :)

hvis du først skal sette i gang, så annbefaler jeg deg å renske (fjerne) profilen din fra datamaskinen. du kan se hvor

den ligger ved å skrive inn opera:about i adressefeltet.

når du har fjernet det, så er det bare å installere opera 9.24 og sette seg ned å konfigurere.

etter all den tiden jeg har brukt på å konfigurere alfaer, så har jeg funnet ut at det tar egentlig ikke så lang tid ;)

Lenke til kommentar
Er det mulig å starte Opera for første gang uten administratormuligheter? Alle på skolen har fått det installert men er umulig å starte det da man tydeligvis må være administrator ved første oppstart.

Jada, skal gå an det. Har selv installert Opera på maskiner hvor jeg ikke er admin. Og fått starta også. Så de problemer du har, skyldes kanskje at Opera har blitt installert feil sted (kreves admin for å lese/skrive til fil/mappe?)? Eventuelt at det brukes ulike profiler, alt ettersom hvem man er logget på som?

Dette gjorde jeg da jeg ønsket Opera på universitetets maskiner hvor jeg har mitt eget hjemmeområde: Lastet ned classic installer, valgte mitt private hjemmeområde som desinasjonsmappe, installerte uten "ulike brukere", slik at alt skrives til angitt mappe istendefor %appdata%\Opera\. Fikk en rar feilmld etter at installasjon var ferdig, brydde meg ikke om det, starta Opera og alt har fungert helt smooth :D

 

Mulig dette er allerede besvart, men jeg lurer på hvordan jeg får sett Media Player filmer i Opera? Står at jeg mangler programtillegg, og når jeg trykker på linken så havner jeg på en Microsoft side hvor det absolutt ikke er noen nedlastingsmulighet.

 

Noen som kan hjelpe meg med dette? :)

Dette kan ordnes, se url: https://www.diskusjon.no/index.php?session=...t&p=8410809

Endret av qualbeen
Lenke til kommentar

Opera 9.50b 9613

 

Hvis man restarter Opera, f. eks. for å rydde taskbar eller reboot, så husker ikke Opera linker man har trykka på. Åssen fikser man dette?

 

Åssen setter man 9.50b til å gå tilbake til stedet man var når man gikk for eksempel fremover i en tråd eller en wikipedia artikkel, istedet for load-ankeret (f. eks. Les siste uleste post eller kapittel-anker på wikipedia)?

Lenke til kommentar

den første der er en kjent bug, den andre der vet jeg ikke, kanskje det er en bug også?

hva gjør 9.24? hvis 9.24 gjør som du ønsker, men ikke 9.5b (9613) så bør du prøve den nyeste

utgaven (9624) og se om det er der også, om det er det, så bør du rapportere feilen.

 

hvis du gjør dette, så ikke glem at opera 9.5(9624) ikke er av beta kvalitet, men mer alfa.

Lenke til kommentar

Det har dukket opp et merkelig problem i Opera hos meg. På diverse nettsteder, blant annet wetpixel.com og myspace.com, så har Opera sluttet å vise samtlig bilder på sidene. Tekst vises, men altså ingen bilder. Jeg tenkte først at jeg hadde ved et uhell blokkert alle bildene på disse sidene, men når jeg sjekket under 'blokkert innhold' hadde jeg ingen oppføringer der. Jeg kan heller ikke skjønne at NOD32 plutselig skal blokkere tilgangen til bilder på spesifikke sider, og når jeg rotet litt rudt i menyene der kunne jeg ikke finne noe. Er det noen som vet hva dette kan skyldes?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...