Kaggen Skrevet 28. oktober 2007 Del Skrevet 28. oktober 2007 Går det an å lage et nytt søk i panelet (som kommer frem ved å trykke på vinduskanten)?Kan godt hende at "søk" ikke er standard, så høyreklikk og velg "tilpass" og huk av på "søk". Ja. For å definere søket, finn den søkemotoren du vil leggje til, høgreklikk i søkefeltet, og vel Legg til søk. Opne søkpanelet, høgreklikk og vel Tilpass. Under fana Knappar vel du Søk frå lista på venstresida, og der vil du finne søkemotoren du akkurat la til. hmm.. Prøvde å legge til Imdb.com, men fant den ikke igjen under knapper.. (Jeg bare skrev 1234 i "nøkkel"-feltet når jeg skulle lage søket, og lot spørrestreng være tom). Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 28. oktober 2007 Del Skrevet 28. oktober 2007 Hmm, dei søkemotorane eg har lagt til ligg der. Kanskje det vil hjelpe å starte Opera på ny (ingen garantiar). Lenke til kommentar
Kaggen Skrevet 28. oktober 2007 Del Skrevet 28. oktober 2007 (endret) Hmm, dei søkemotorane eg har lagt til ligg der. Kanskje det vil hjelpe å starte Opera på ny (ingen garantiar). Hehe, fant den nå.. Takk for hjelpa! Btw, skulle gjerne hatt svar på mitt andre spørmsål også.. EDIT: De feltene jeg har markert med gult rundt er de som blir som de var når jeg restarter Opera: Endret 28. oktober 2007 av Kaggen Lenke til kommentar
firkantspiker Skrevet 30. oktober 2007 Del Skrevet 30. oktober 2007 Har periodevis problemer med å laste enkelte nettsider riktig, skyldes det bare dårlig kode og da utenfor min kontroll eller er det noe som jeg kan gjøre noe med? Eksempel se bildet: Gir til tider meget komiske resultater, Sondre Lerche er f.eks kriminell 44-åring... Er det mange som bruker adresselinja i bunnen som meg? Ble vandt til det da jeg prøvde opera for første gang. Den kom da satt opp med adresselinja nederst som standard, mener jeg å huske (6.0 eller noe, kom som en ekstra cd til teknisk ukeblad). Lenke til kommentar
DanielL Skrevet 30. oktober 2007 Del Skrevet 30. oktober 2007 Er det mulig å starte Opera for første gang uten administratormuligheter? Alle på skolen har fått det installert men er umulig å starte det da man tydeligvis må være administrator ved første oppstart. Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 30. oktober 2007 Del Skrevet 30. oktober 2007 raven109: Du har sikkert tuklet med stil alternativene. Trykk på Vis (view)-> Stil (Style) og velg author mode o fjern alle avkrysningene i lista under. Lenke til kommentar
firkantspiker Skrevet 30. oktober 2007 Del Skrevet 30. oktober 2007 raven109: Du har sikkert tuklet med stil alternativene. Trykk på Vis (view)-> Stil (Style) og velg author mode o fjern alle avkrysningene i lista under. Ingenting er avkrysset og forfattermodus har vært på hele tiden... Kjører ganske stock opera, hvis det fungerer greit er det ikke vits i å tukle for mye, bare dette lille problemet som fremstår som litt rart... Lenke til kommentar
Republic3D Skrevet 30. oktober 2007 Del Skrevet 30. oktober 2007 Mulig dette er allerede besvart, men jeg lurer på hvordan jeg får sett Media Player filmer i Opera? Står at jeg mangler programtillegg, og når jeg trykker på linken så havner jeg på en Microsoft side hvor det absolutt ikke er noen nedlastingsmulighet. Noen som kan hjelpe meg med dette? Lenke til kommentar
Kaggen Skrevet 30. oktober 2007 Del Skrevet 30. oktober 2007 (endret) Mulig dette er allerede besvart, men jeg lurer på hvordan jeg får sett Media Player filmer i Opera? Står at jeg mangler programtillegg, og når jeg trykker på linken så havner jeg på en Microsoft side hvor det absolutt ikke er noen nedlastingsmulighet. Noen som kan hjelpe meg med dette? Verktøy -> Innstillinger -> Avansert -> Program.. Visst ikke Windows Media Player er lagt til, legger du det til.. Visst det er der, vet ikke jeg.. Endret 30. oktober 2007 av Kaggen Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 30. oktober 2007 Del Skrevet 30. oktober 2007 raven109: Du har sikkert tuklet med stil alternativene. Trykk på Vis (view)-> Stil (Style) og velg author mode o fjern alle avkrysningene i lista under. Ingenting er avkrysset og forfattermodus har vært på hele tiden... Kjører ganske stock opera, hvis det fungerer greit er det ikke vits i å tukle for mye, bare dette lille problemet som fremstår som litt rart... Gå på View-> Style-> Manage mode og se om det er likt hos deg som det er hos meg: Lenke til kommentar
firkantspiker Skrevet 30. oktober 2007 Del Skrevet 30. oktober 2007 Ja, alt så likt ut bortsett fra "enable styling of scrollbars", testa ut og foreløpig ser det ut til å funke... Beats me, har det så mye å si? Lenke til kommentar
Lednar Skrevet 31. oktober 2007 Del Skrevet 31. oktober 2007 Mulig dette er allerede besvart, men jeg lurer på hvordan jeg får sett Media Player filmer i Opera? Står at jeg mangler programtillegg, og når jeg trykker på linken så havner jeg på en Microsoft side hvor det absolutt ikke er noen nedlastingsmulighet. Noen som kan hjelpe meg med dette? Verktøy -> Innstillinger -> Avansert -> Program.. Visst ikke Windows Media Player er lagt til, legger du det til.. Visst det er der, vet ikke jeg.. Second that problem. Anyway, jeg har programmet langt inn der. Men har enda det samme problemet. Halp plx! Lenke til kommentar
JallaMario Skrevet 31. oktober 2007 Del Skrevet 31. oktober 2007 Second that problem. Anyway, jeg har programmet langt inn der. Men har enda det samme problemet. Halp plx! Du må kopiere disse filene npds.zip, npdsplay.dll, og npwmsdrm.dll fra mappen C:\Program Files\Windows Media Player til C:\Program Files\Opera\program\plugins. Restart opera og det skal fungere Lenke til kommentar
Lednar Skrevet 31. oktober 2007 Del Skrevet 31. oktober 2007 (endret) Hadde jeg funnet de filene så er det greit... EDIT: Funker nå Takker Endret 31. oktober 2007 av Lednar Lenke til kommentar
Republic3D Skrevet 1. november 2007 Del Skrevet 1. november 2007 (endret) Second that problem. Anyway, jeg har programmet langt inn der. Men har enda det samme problemet. Halp plx! Du må kopiere disse filene npds.zip, npdsplay.dll, og npwmsdrm.dll fra mappen C:\Program Files\Windows Media Player til C:\Program Files\Opera\program\plugins. Restart opera og det skal fungere Hmm.. merkelig. Jeg har ingen av de filene i C:\Program Files\Windows Media Player\ mappen min... edit: Har Vista 32bit om det spiller noen rolle.. Endret 1. november 2007 av Wildbill Lenke til kommentar
JallaMario Skrevet 1. november 2007 Del Skrevet 1. november 2007 Har selv Vista 32bit, og finner disse filene. Men du har installert denne http://www.microsoft.com/windows/windowsme...n64/plugin.aspx Lenke til kommentar
Kaggen Skrevet 1. november 2007 Del Skrevet 1. november 2007 Hmm, dei søkemotorane eg har lagt til ligg der. Kanskje det vil hjelpe å starte Opera på ny (ingen garantiar). Hehe, fant den nå.. Takk for hjelpa! Btw, skulle gjerne hatt svar på mitt andre spørmsål også.. EDIT: De feltene jeg har markert med gult rundt er de som blir som de var når jeg restarter Opera: *bump* Lenke til kommentar
stoffix Skrevet 1. november 2007 Del Skrevet 1. november 2007 kan du prøve det på en annen datamaskin? jeg har ingen verktøylinjer eller statuslinjer i min opera, så det blir litt vanskelig for meg å teste. men jeg får jo følelsen av at opera rett og slett ikke får lagret endringene, installerte du opera som administrator? og er brukerkontoen din administrator? har du noen programvare som kanskje blokkerer opera fra å endre den/de aktuell(e) fil(a/ene)? Lenke til kommentar
Republic3D Skrevet 2. november 2007 Del Skrevet 2. november 2007 (endret) Har selv Vista 32bit, og finner disse filene. Men du har installert denne http://www.microsoft.com/windows/windowsme...n64/plugin.aspx Merkelig, søkte etter filen npds.zip på hele systemet mitt, og fant ingen. Den Netscape plugin'en funker på Opera? edit: Den plug-in'en funka ikke. Endret 2. november 2007 av Wildbill Lenke til kommentar
JallaMario Skrevet 2. november 2007 Del Skrevet 2. november 2007 Du hadde avsluttet Opera når du installerte den. Og du kan jo prøve å installere pluginen som administrator (høyreklikk Kjør som Administrator) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå