Mr.Anki Skrevet 7. november 2008 Del Skrevet 7. november 2008 Lyd på f.eks. youtube? Kontroller volum-tingen i youtube-flashen. Neida, regner med du har gjort det for lengst. Men det som kan lønne seg er en kjapp kontroll på om du har klart å slå av "tillat websider å spille lyd"-knappen? Husker ikke helt hvor du finner den, men regner med det var under "avansert" på instillinger-menyen (alt+p i windows, eple+komma i mac) Den haken er på plass. Lenke til kommentar
qualbeen Skrevet 8. november 2008 Del Skrevet 8. november 2008 @teac: her er det windows og opera som ikke snakker sammen. Svært merkelig. Jeg ville prøvd nok en fresh installasjon, kanskje mot en annen harddisk/partisjon hvis mulig? (men nei, jeg aner egentlig ikke hvorfor Opera genererer så mange programfeil) Lenke til kommentar
Teac Skrevet 10. november 2008 Del Skrevet 10. november 2008 Får nesten prøve det igjen. Vet du hva jeg kan gjøre for og slippe å miste lagrede passord og ikoner i nettleseren? Har nesten hele verktøylinjen fylt opp med nettsted ikoner. Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 10. november 2008 Del Skrevet 10. november 2008 Bokmerker og den personlege verktøylinja med innhald kan synkroniserast med Opera Link. For å ta vare på lagra passord: http://my.opera.com/Tamil/blog/opera-faq#60 Lenke til kommentar
Teac Skrevet 11. november 2008 Del Skrevet 11. november 2008 La inn en helt fersk utgave av Opera på en annen partisjon på harddisken, men det hjalp absoulutt ingenting. Fane nr.2 får fortsatt Opera til å starte "not responding". Det går visst nok litt kjappere igjen før jeg kan begynne å surfe, men problemet er der fortsatt. Sitter egentlig som et stort spørsmplstegn. Kan det være flash komplikasjoner? Lenke til kommentar
qualbeen Skrevet 11. november 2008 Del Skrevet 11. november 2008 Husk på at i standard installasjon legges operafilene seg i %appdata%\Opera\Opera\ - med andre ord må du passe på å bruke klassisk installer og velge "en-bruker"-varianten (eller hva den nå heter). Da skal absolutt alt legges i valgt mappe. Men det kan godt hende at det er noe helt annet som lugger. Hjelper det å deaktivere speeddial? Eller fjerne alle sider som du har i speeddial? Lenke til kommentar
Teac Skrevet 11. november 2008 Del Skrevet 11. november 2008 Husk på at i standard installasjon legges operafilene seg i %appdata%\Opera\Opera\ - med andre ord må du passe på å bruke klassisk installer og velge "en-bruker"-varianten (eller hva den nå heter). Da skal absolutt alt legges i valgt mappe. Men det kan godt hende at det er noe helt annet som lugger. Hjelper det å deaktivere speeddial? Eller fjerne alle sider som du har i speeddial? Jeg prøvde og åpne fane nr.2 rett etter at jeg innstalerte den nye Operaen på den andre partisjonen, men problemet var der fortsatt. Vet ikke hvordan jeg deaktiverer speeddial. Prøvde med "skjul hurtigvalg" uten hell. Lenke til kommentar
trygveaa Skrevet 11. november 2008 Del Skrevet 11. november 2008 For å deaktivere speed dial, gå til denne adressen: opera:config#UserPrefs|SpeedDialState Og sett verdien til 3. Lenke til kommentar
Teac Skrevet 12. november 2008 Del Skrevet 12. november 2008 For å deaktivere speed dial, gå til denne adressen:opera:config#UserPrefs|SpeedDialState Og sett verdien til 3. Satt begge verdiene til 3, men det hjalp meg lite. Lenke til kommentar
AndyG Skrevet 12. november 2008 Del Skrevet 12. november 2008 Rett under vindu #9 i speed dial er det en knapp som heter Hide Speed Dial. Vet ikke om denne deaktiverer funksjonen eller bare "gjemmer" den, men. Lenke til kommentar
Teac Skrevet 14. november 2008 Del Skrevet 14. november 2008 Rett under vindu #9 i speed dial er det en knapp som heter Hide Speed Dial. Vet ikke om denne deaktiverer funksjonen eller bare "gjemmer" den, men. Den knappen har jeg ikke her. Kan dette problemet være knyttet til flash eller? Har tross alt slettet innstalasjonen opp til flere ganger. Til og med flere ulike versjoner. Innstalert på en annen partisjon, men ingenting fungerer. Lenke til kommentar
qualbeen Skrevet 14. november 2008 Del Skrevet 14. november 2008 Prøv å slå av Flash i Opera (hurtiginstillinger, av med "bruk programtillegg") Lenke til kommentar
Frostrøyk Skrevet 18. november 2008 Del Skrevet 18. november 2008 Opera har begynnt å lagre søketeksten i adresselinja Skriver jeg feks "g diskusjon.no" i adresselinja, søker jo opera i google etter "diskusjon.no" men nå kommer også alle disse søkene opp i rullemenyen i adresselinja. meget frustrerende og rotete. hjelp Lenke til kommentar
qualbeen Skrevet 18. november 2008 Del Skrevet 18. november 2008 piltast oppover gjør at du havner på bunnen av lista. Eventuelt kan du jo slå av funksjonen, men jeg finner den faktisk svært nyttig! Må bare bli vandt til den først Lenke til kommentar
Programvare Skrevet 20. november 2008 Del Skrevet 20. november 2008 Jeg skulle gjerne likt å vite hvordan jeg får alle mine gamle instillinger over til en ny installasjon av Opera. Mente det bare var å kopiere en bestemt mappe, men husker ikke banen dens. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+127836 Skrevet 20. november 2008 Del Skrevet 20. november 2008 Hei alle sammen! Jeg har ett problem med min opera 9.62 installasjon. Programmet vil ikke avslutte ordentlig. ALDRI. Har prøvd reine reinstalls flere ganger. Har noen noen tips? Tror problemet kom med 9.60, har ellers alltid elsket opera, men dette er irriterende.. Lenke til kommentar
Teac Skrevet 22. november 2008 Del Skrevet 22. november 2008 (endret) Nå har jeg prøvd 4-5 forskjellige versjoner av Opera. 9.62, 9.52, 9.50 og 9.27 Har prøvd å innstalere Opera på to forskjellige partisjoner. Fjernet appdata, alle flashspillere, shockplayers, java osv, men Opera skaper seg fortsatt. Pålitelighetsgraden i Vista ligger på 1,03. Hele maskinen er utrolig treg pga Opera. I hendelsesloggen finner jeg den samme feilen med Opera hver dag. Loggnavn: Application Kilde: Application Error Dato: 22.11.2008 21:02:33 Hendelses-ID: 1000 Oppgavekategori:(100) Nivå: Feil Nøkkelord: Klassisk Bruker: I/T Datamaskin: PetterS-Laptop Beskrivelse: Program med feil opera.exe, versjon 9.62.10467.0, tidsangivelse 0x4907418d, modul med feil Opera.dll, versjon 9.62.10467.0, tidsangivelse 0x4907419d, unntakskode 0xc0000005, feilforskyvning 0x0030e5c7, prosess-ID 0x1750, starttid for program 0x01c94cdd31eb7283. Endret 22. november 2008 av Teac Lenke til kommentar
Mr.Anki Skrevet 24. november 2008 Del Skrevet 24. november 2008 Noen som kan fortelle meg hvordan jeg resetter innstillingene i Opera? Evt. hvor jeg endrer proxy innstillinger mm.? Lenke til kommentar
trygveaa Skrevet 24. november 2008 Del Skrevet 24. november 2008 For å resette ALT kan du slette profil mappen. Proxy innstillinger finner du under Ctrl+F12 -> Advanced -> Network -> Proxy Servers Lenke til kommentar
Mr.Anki Skrevet 24. november 2008 Del Skrevet 24. november 2008 Takk Hvordan setter jeg opp en proxy server? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå