Gå til innhold

Trenger du hjelp med Opera?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Sjekk Tools - Delete private data, om du har valgt cookies der. Mener å ha sett et valg for å aktivere den funksjonen hver gang du stenger Opera. Finner den ikke igjen, så er mulig jeg blander med Fx nå. Kan være greit å sjekke iallefall.

 

Du har forresten ikke noe proxy kjørende? Proxomitron eller hva det er heter er jo populært. Litt uefne innstillinger her kan forårsake dette.

 

Det var ingen slik innstilling, og jeg kjører ingen proxy nei. Det bare plutselig ble sånn i stad. Jeg kan jo forsøke system restore, uten at jeg tror det vil hjelpe.

Lenke til kommentar

Hei folkens,

 

Har akkurat lastet ned Opera 9.52.

 

Finnes det en funksjon i Opera som kan laste ned alle bilder fra en nettside? Har brukt Firefox i noen år, og der er det et tillegg som heter FlashGot - den laster ned alle bilder veldig enkelt.

 

Har Opera noe sånt? Hvis ikke, så er det nok tilbake til firefox.

 

Mvh

P.

Endret av perkh
Lenke til kommentar
Sjekk Tools - Delete private data, om du har valgt cookies der. Mener å ha sett et valg for å aktivere den funksjonen hver gang du stenger Opera. Finner den ikke igjen, så er mulig jeg blander med Fx nå. Kan være greit å sjekke iallefall.

 

Du har forresten ikke noe proxy kjørende? Proxomitron eller hva det er heter er jo populært. Litt uefne innstillinger her kan forårsake dette.

 

Det var ingen slik innstilling, og jeg kjører ingen proxy nei. Det bare plutselig ble sånn i stad. Jeg kan jo forsøke system restore, uten at jeg tror det vil hjelpe.

 

Da har jeg desverre ingen forslag annet enn at du kan prøve å poste på my.opera.com forumet. Kanskje noen der har vært borti det samme.

Lenke til kommentar
Sjekk Tools - Delete private data, om du har valgt cookies der. Mener å ha sett et valg for å aktivere den funksjonen hver gang du stenger Opera. Finner den ikke igjen, så er mulig jeg blander med Fx nå. Kan være greit å sjekke iallefall.

 

Du har forresten ikke noe proxy kjørende? Proxomitron eller hva det er heter er jo populært. Litt uefne innstillinger her kan forårsake dette.

 

Det var ingen slik innstilling, og jeg kjører ingen proxy nei. Det bare plutselig ble sånn i stad. Jeg kan jo forsøke system restore, uten at jeg tror det vil hjelpe.

 

Da har jeg desverre ingen forslag annet enn at du kan prøve å poste på my.opera.com forumet. Kanskje noen der har vært borti det samme.

 

Ikke noe problem lenger. Det bare plutselig begynte å virke som det skal igjen.

Lenke til kommentar

Hei.

 

Jeg har to datamaskiner. En stasjonær med Win Vista Ultimate SP1 64-bit. Og en bærbar med Win XP Pro SP3.

 

Jeg kjører Opera 9.51 på den stasjonære. Har nå også installert Opera 9.51 på den bærbare. Så jeg tenkte å overføre instillingene mine fra den stasjonøre til den bærbare.

 

Jeg prøvde å kopiere mappa "profile" fra "C:\Users\JFM\AppData\Roaming\Opera\Opera" på den stasjonære maskinen. Så limte jeg den inn i "C:\Documents and Settings\JFM\Programdata\Opera\Opera" på den bærbare. Men den opera på den bærbare bruker ikke instillingene.

 

Noen ideer?

Endret av JFM
Lenke til kommentar

Når du installerte Opera fikk du valg om å installere "per user settings" eller hva det heter. Det bestemmer hvor innstillinger lagrer seg. Om du installerer per-user så legger filene seg i documents and settings osv. Hvis du ikke velger det legger filene seg i opera-mappa. Skriv opera:about i adressefeltet. Under paths ser du hvor filene er lagret. Kopier så filene fra riktig mappe på ene maskinen til riktig mappe på andre maskinen. Føler jeg forklarte meg helt elendig nå; si ifra hvis jeg er tett :p

Lenke til kommentar
Når du installerte Opera fikk du valg om å installere "per user settings" eller hva det heter. Det bestemmer hvor innstillinger lagrer seg. Om du installerer per-user så legger filene seg i documents and settings osv. Hvis du ikke velger det legger filene seg i opera-mappa. Skriv opera:about i adressefeltet. Under paths ser du hvor filene er lagret. Kopier så filene fra riktig mappe på ene maskinen til riktig mappe på andre maskinen. Føler jeg forklarte meg helt elendig nå; si ifra hvis jeg er tett :p

 

 

 

Så vidt jeg kan se så har jeg gjort rett...

Lenke til kommentar

For å lage en snarvei til visningslinjen velger du Tools -> Preferences (Ser at du ikke har verktøylinjen der, så du kan evt trykke ctrl+F12) -> Shortcuts -> Under Keyboard Setup velger du Opera Standard (om det er det settet du bruker) -> Edit -> Utvid Application -> New -> I venstre felt taster du snarveien. Eksempelvis skriver du "q ctrl" hvis du vil ha ctrl+q som snarvei, og i høyre felt skriver du:

 

Set alignment, "Document view toolbar", 6 | Set alignment, "Document view toolbar", 0

 

Velg OK og du er set to go. Fant den "koden" her: http://my.opera.com/Tamil/blog/index.dml/tag/View%20bar

 

Den virket litt buggy ettersom linjen forsvant for meg ved random intervaller, men kanskje det funker for deg. Evt, kan du prøve å forstå koden og gjøre om på den litt.

 

PS: Ikke velg ctrl+v som snarvei. Jeg prøvde, og det virket logisk, men det jeg ikke tenkte på er at jeg har lim-inn på samme shortcut. Det endte da med at jeg ikke fikk limt noe inn med ctrl+v i Opera. Ugunstig :)

Endret av AndyG
Lenke til kommentar
Merkelig, kanskje du har en eller annen snodig side på speed-dial som feiler? For det eneste som skjer når man åpner ny fane, er vel strengt tatt at speed dial loader?

Mulig, det må du utdype. Det skjer uansett hvilken side jeg prøver og åpne. Uavhengig av hvilket nettverk jeg er koblet til. Skjer både på stasjonær og laptop.

Lenke til kommentar

du sier at det kun skjer ved åpning av første nye fane. Hva er unikt for ny-fane-visning? Jo: speeddial listes opp. Så hvis du har en eller annen referanser der som ikke er tilgjenglig, kan det jo hende at Opera venter på den i 30 sekunder? Dog: egentlig skal jo speeddial kun vise gamle thumbnails, og ikke laste sidene på nytt. Så det er bare et skudd i mørket.

 

Siden samme feil er på begge pc'er, er det jo ikke unaturlig at Opera Link har overført problemet fra den ene til den andre??

 

---

 

Men har du prøvd en god gammeldags reinstall? (Gjerne med sletting av %appdata%\Opera\opera-mappen (NB: ta gjerne backup av denne, slik at du ikke mister wanden og instillinger. (Bokmerker regner jeg med at du allerede har tatt hånd om vha Opera Link.))

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...