Gå til innhold

Trenger du hjelp med Opera?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du fikk mao ikke navigert deg inn på mini.opera.com? I såfall er det fordi telefonen din ikke er satt opp riktig. Litt dumt å skylde på Opera, hvis det er mobilen som ikke klarer å gå på nettet ;)

 

Uansett: sjekk wap-leseren. Kommer du inn på en tilfeldig nettside? Hvis ikke: Gå til operatøren din sine hjemmesider (via pc), og last ned instillinger for GPRS/WAP/internett (aner ikke hva de folka liker å kalle tjenesten sin, jeg). Ofte må man lete litt rundt på "kundeservice"-biten på nettstedet for å finne frem til der man skal få instillinger for internett.

 

Good luck :)

Lenke til kommentar
Du fikk mao ikke navigert deg inn på mini.opera.com? I såfall er det fordi telefonen din ikke er satt opp riktig. Litt dumt å skylde på Opera, hvis det er mobilen som ikke klarer å gå på nettet ;)

 

Uansett: sjekk wap-leseren. Kommer du inn på en tilfeldig nettside? Hvis ikke: Gå til operatøren din sine hjemmesider (via pc), og last ned instillinger for GPRS/WAP/internett (aner ikke hva de folka liker å kalle tjenesten sin, jeg). Ofte må man lete litt rundt på "kundeservice"-biten på nettstedet for å finne frem til der man skal få instillinger for internett.

 

Good luck :)

 

Det som er tingen er at jeg har lastet den ned, men får ikke innstalert den. Har den liggenes inne på applications som "Opera Mini".

Men når jeg kjører den så står det Innstalling > så spør telefon om jeg vil godta no greier fordi det kan koste penger å "send or recieve information" > trykker Yes selvsagt > så innstalerer den litt til men da får jeg meldingen "Failed to connect to the internet" også står det link til opera sine hjelpe sider lengre ned(her) men det hjelper ikke mye...

 

Jeg har fått høre at med å sette opp no greier som har med interneten på tlf'n å gjøre på nytt så går det an å fikse det, men har ikke finni no som passer til MIN tlf. Derfor spør jeg her.

 

Og for å svare på det med filfeldig nettside: ja jeg kan det faktisk.

Er egentlig det som er grunnen til at jeg spør for jeg sjønner ikke at jeg får failed der, men ingen andre plasser.

 

Men takk for svar :)

Endret av IllegalDrifter
Lenke til kommentar

@IllegalDrifter: Mener å huske at Opera Mini prøver å koble seg opp mot nettet under installering. Dette for å sjekke om den har kontakt med serveren, eller ei. På min telefon får jeg da opp en dialogboks hvor jeg må klikke "tillat internettilkobling" eller noe i den dur. Men hvordan ting utarter seg på din telefon, vet jeg jo lite om.

 

Har ingen gode tips til deg, regner med du allerede har googlet litt rundt? Forumet til opera hjelper heller ikke?

Lenke til kommentar

Sliter litt med en sak i Opera, og har forsøkt å lete på interwebzen, men finner ingenting om det.

 

Når jeg åpner en "annonse" på finn.no er den rett og slett helt tom. Det står ingenting annet enn, litt ironisk, "Annonsen kan være mangelful" som det står på alle.

 

Jeg tenkte først det kunne ha noe med en eller flere av installerte user-javascript, men har forsøkt å fjerne alle; fortsatt samme problem. Noen som har vært borti liknende, eller har noen tips til hva jeg kan forsøke?

 

241445.jpeg

 

Version 9.51

Build 10081

Vista Business x64

Endret av AndyG
Lenke til kommentar

Høres ut som du har aktivert at Opera skal fjerne cookies hver gang du lukker den. Sjekk under Preferences - Advanced - Cookies og kontroller at "Delete new cookies on exit" ikke er markert. Tror ikke Opera fjerner instillinger når du avinstallerer, så når du installerer på nytt finner Opera igjen de gamle instillingene.

Lenke til kommentar

Sjekk Tools - Delete private data, om du har valgt cookies der. Mener å ha sett et valg for å aktivere den funksjonen hver gang du stenger Opera. Finner den ikke igjen, så er mulig jeg blander med Fx nå. Kan være greit å sjekke iallefall.

 

Du har forresten ikke noe proxy kjørende? Proxomitron eller hva det er heter er jo populært. Litt uefne innstillinger her kan forårsake dette.

Endret av AndyG
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...