Gå til innhold

Trenger du hjelp med Opera?


Anbefalte innlegg

Firefox er vel ikke noe enklere i å importere fra Opera til Firefox.

 

I Firefox, gå til Bookmarks, Organize Bookmarks, Import and Backup, Export HTML. Lagre til hvor du vil, og importer filen i Opera etterpå. Ferdig.

 

Hva som selvsagt ville vært ideelt var om Foxmarks fungerte med Opera og man kunne synkronisere på tvers av forskjellige browsere. Men det blir vel vanskeligere å lite på tredjeparter om en vil at det også skal være støtte for den mobile browseren.

 

Thanks

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hva som selvsagt ville vært ideelt var om Foxmarks fungerte med Opera og man kunne synkronisere på tvers av forskjellige browsere. Men det blir vel vanskeligere å lite på tredjeparter om en vil at det også skal være støtte for den mobile browseren.

Er derfor det eksisterer tjenester som del.icio.us, iGoogle, Netvibes med flere.. Men hvis samtlige browsere hentet (og lagret) bokmerker fra en mappe/fil/db på maskinen, og denne mappen/fila/db'en ble synket mot en server online - ja da hadde jeg kanskje vurdert å begynne med bokmerker igjen :p

Lenke til kommentar
[ss-nn-i-p-p]

 

Det løste seg ikke for min del, så jeg sliter fremdeles med å ikke kunne skrive hurtigsvar. Pluss at jeg av en eller annen grunn plutselig måtte begynne å lagre bilder som jeg skulle åpne på Google.

Med Google bildesøk har jeg også opplevd at nettleseren tror jeg trykte "Download" eller "lagre som" når jeg egentlig bare trykte "Se bildet i full størrelse."

Lenke til kommentar

Hei. Når jeg hadde windows xp så pleide jeg å ha det slik at jeg kun ne legge inn mine opera instillinge etter hver formatering.

 

Det jeg gjorde var at jeg tok backup av mappene (mail og profile) som ligger her

C:\Documents and Settings\*bruker*\Programdata\Opera\Opera

 

Men nå har jeg Win vista. Hvor skal jeg lime inn mappene?

Lenke til kommentar
Har du brukt blokkeringsfunksjonen før? Kanskje det ikkje er nokon slik fil om du ikkje har blokkert noko. I alle tilfelle kan du sjekke plasseringa av urlfilter-fila i opera:config, her: opera:config#Network|URLFilterFile

 

 

 

Jeg brukte det på gammel maskinen med Win XP. Men nå har jeg en pc med Vista x64

post-96937-1215937010_thumb.jpg

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Etter at jeg installerte Opera 9.51 sluttet ctrl+e-snarveien å fungere. Er det noen som har noen tips til hvordan jeg kan få det til å fungere igjen?
I 9.5 vart snarvegen for å lage ein ny e-post endra frå Ctrl + E til Ctrl + M, so du anten gå over til å bruke Ctrl + M, eller endre snarvegen her: Alt + P --> Avansert --> Snarvegar.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...