kommer Skrevet 8. juli 2008 Del Skrevet 8. juli 2008 Firefox er vel ikke noe enklere i å importere fra Opera til Firefox. I Firefox, gå til Bookmarks, Organize Bookmarks, Import and Backup, Export HTML. Lagre til hvor du vil, og importer filen i Opera etterpå. Ferdig. Hva som selvsagt ville vært ideelt var om Foxmarks fungerte med Opera og man kunne synkronisere på tvers av forskjellige browsere. Men det blir vel vanskeligere å lite på tredjeparter om en vil at det også skal være støtte for den mobile browseren. Thanks Lenke til kommentar
qualbeen Skrevet 9. juli 2008 Del Skrevet 9. juli 2008 Hva som selvsagt ville vært ideelt var om Foxmarks fungerte med Opera og man kunne synkronisere på tvers av forskjellige browsere. Men det blir vel vanskeligere å lite på tredjeparter om en vil at det også skal være støtte for den mobile browseren. Er derfor det eksisterer tjenester som del.icio.us, iGoogle, Netvibes med flere.. Men hvis samtlige browsere hentet (og lagret) bokmerker fra en mappe/fil/db på maskinen, og denne mappen/fila/db'en ble synket mot en server online - ja da hadde jeg kanskje vurdert å begynne med bokmerker igjen Lenke til kommentar
BorN Skrevet 11. juli 2008 Del Skrevet 11. juli 2008 [ss-nn-i-p-p] Det løste seg ikke for min del, så jeg sliter fremdeles med å ikke kunne skrive hurtigsvar. Pluss at jeg av en eller annen grunn plutselig måtte begynne å lagre bilder som jeg skulle åpne på Google. Med Google bildesøk har jeg også opplevd at nettleseren tror jeg trykte "Download" eller "lagre som" når jeg egentlig bare trykte "Se bildet i full størrelse." Lenke til kommentar
JFM Skrevet 12. juli 2008 Del Skrevet 12. juli 2008 Hei. Når jeg hadde windows xp så pleide jeg å ha det slik at jeg kun ne legge inn mine opera instillinge etter hver formatering. Det jeg gjorde var at jeg tok backup av mappene (mail og profile) som ligger her C:\Documents and Settings\*bruker*\Programdata\Opera\Opera Men nå har jeg Win vista. Hvor skal jeg lime inn mappene? Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 12. juli 2008 Del Skrevet 12. juli 2008 Skriv følgjande i adressefeltet i Utforsker, og trykk enter: %appdata%\Opera\Opera (Den nøyaktige mappebana trur eg er C:\Users\<brukarnamn>\AppData\Roaming\Opera\Opera). Lenke til kommentar
JFM Skrevet 12. juli 2008 Del Skrevet 12. juli 2008 Takk. Men det gikk ikke bruke Win XP instillingene i Vista x64 Lenke til kommentar
JFM Skrevet 12. juli 2008 Del Skrevet 12. juli 2008 Hvor fant man det programmet som blocka reklame på diverse sider? Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 12. juli 2008 Del Skrevet 12. juli 2008 Blokkeringsfunksjonen er innebygd i Opera, det er ikkje noko ekstra program. Det ein laster ned er ei liste over adresser som skal blokkerast i form av ei ini-fil. Denne fila, urlfilter.ini, erstatter den eksisterande urlfilter-fila. Du finn den her: http://www.fanboy.co.nz/adblock/opera/ Lenke til kommentar
JFM Skrevet 12. juli 2008 Del Skrevet 12. juli 2008 Jeg får ikke opp sånn "vil du erstatte greie" Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 12. juli 2008 Del Skrevet 12. juli 2008 Legg du den på rett stad? Profilmappa er det vanlege meiner eg. Lenke til kommentar
JFM Skrevet 12. juli 2008 Del Skrevet 12. juli 2008 Legg du den på rett stad? Profilmappa er det vanlege meiner eg. C:\Users\"your username"\AppData\Roaming\Opera\Opera\profile\ Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 12. juli 2008 Del Skrevet 12. juli 2008 Har du brukt blokkeringsfunksjonen før? Kanskje det ikkje er nokon slik fil om du ikkje har blokkert noko. I alle tilfelle kan du sjekke plasseringa av urlfilter-fila i opera:config, her: opera:config#Network|URLFilterFile Lenke til kommentar
JFM Skrevet 13. juli 2008 Del Skrevet 13. juli 2008 Har du brukt blokkeringsfunksjonen før? Kanskje det ikkje er nokon slik fil om du ikkje har blokkert noko. I alle tilfelle kan du sjekke plasseringa av urlfilter-fila i opera:config, her: opera:config#Network|URLFilterFile Jeg brukte det på gammel maskinen med Win XP. Men nå har jeg en pc med Vista x64 Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 13. juli 2008 Del Skrevet 13. juli 2008 Nei, der er det ingen slik fil. Har du lagt inn den du lasta ned frå Fanboy.co.nz, og er filnamnet korrekt? Det skal jo ikkje vere meir enn å leggje fila der og (re)starte Opera, so er det meste blokkert. Lenke til kommentar
JFM Skrevet 13. juli 2008 Del Skrevet 13. juli 2008 Det skal jo ikkje vere meir enn å leggje fila der og (re)starte Opera, so er det meste blokkert. Men det er det ikke Lenke til kommentar
G2Petter Skrevet 2. august 2008 Del Skrevet 2. august 2008 Etter at jeg installerte Opera 9.51 sluttet ctrl+e-snarveien å fungere. Er det noen som har noen tips til hvordan jeg kan få det til å fungere igjen? Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 9. august 2008 Del Skrevet 9. august 2008 Slit med å sjå video i Opera. Mange youtube-lenker reagerer ikkje, ellers og på diverse nettsider får eg kanskje sett eit par sekundar før det låser seg. Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 10. august 2008 Del Skrevet 10. august 2008 Etter at jeg installerte Opera 9.51 sluttet ctrl+e-snarveien å fungere. Er det noen som har noen tips til hvordan jeg kan få det til å fungere igjen?I 9.5 vart snarvegen for å lage ein ny e-post endra frå Ctrl + E til Ctrl + M, so du anten gå over til å bruke Ctrl + M, eller endre snarvegen her: Alt + P --> Avansert --> Snarvegar. Lenke til kommentar
G2Petter Skrevet 10. august 2008 Del Skrevet 10. august 2008 Det var faktisk en skrivefeil i konfigurasjonen: det sto "e ctrl". Da jeg byttet til "ctrl e" fungerte det fint. Takk skal du ha. Lenke til kommentar
Sn3ipen Skrevet 12. august 2008 Del Skrevet 12. august 2008 Noen som vet om noen lure hurtigtaster for å flytte fanene for det hender at jeg må ta tak i musen og flytte dem med drag and drop og synes det tar litt lang tid? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå