Gå til innhold

Trenger du hjelp med Opera?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Går det an å endre utseende på nye opera, likte bedre det gamle utseende.

 

Off course! Tools > Appearance, så kan du finne det gamle skinnet.

Edit: http://my.opera.com/community/customize/skins/info/?id=8085

 

Har et lite problem med at Flashvideoer bare spilles av i 2 sekunder før det stopper opp. Bruker vel og merke Opera@USB.

Endret av Glisevask
Lenke til kommentar

Det ble linket til et ekstremt flott skin for en (del) sider siden. Skal se om jeg klarer å grave frem hva det het. Men uansett: på opera sine nettsider er det hundrevis av ulike skins man kan laste ned. Eventuelt mekke sitt eget, om man har tid og lyst :)

 

Flash er noe herk å få til å fungere sømløst, gjelder både Opera, FF og IE på min pc ... :(

Lenke til kommentar

Når jeg skal bruke den innebygde downloader-applikasjonen i Opera for å laste ned filer som tar litt tid å laste ned, så stopper Opera helt opp, og jeg må starte på nytt.

Filen fortsetter å laste ned, men det er umulig å se hva som foregår i programmet, og det går heller ikke an å klikke på, eller noe lignendes. Litt frustrerendes når du laster ned store filer. Det er helst da dette skjer. Kan noen hjelpe? :dontgetit:

Lenke til kommentar
Når jeg skal bruke den innebygde downloader-applikasjonen i Opera for å laste ned filer som tar litt tid å laste ned, så stopper Opera helt opp, og jeg må starte på nytt.

Filen fortsetter å laste ned, men det er umulig å se hva som foregår i programmet, og det går heller ikke an å klikke på, eller noe lignendes. Litt frustrerendes når du laster ned store filer. Det er helst da dette skjer. Kan noen hjelpe? :dontgetit:

Akkurat dette har jeg også hatt problemer med. Noen som har løsninger på dette? :)

Lenke til kommentar

Forespurte for ei tid sida hjelp med et problem, men for de som lurer, løste det seg ved nedlasting av 9.51

 

Direkte nedlasningslink - Opera 9.51

 

 

Hei,

Har et problem med nye innlegg på dette forumet. Når jeg trykker i boksen for å skrive tekst, skjer det absolutt ingenting. Ingen andre knapper innenfor den røde ramma (se skjermbilde vedlagt) fungerer heller. Alle utenfor fungerer normalt.

post-132843-1214580011_thumb.png

 

Jeg har reinstallert Opera og fjerna .\Programdata\Opera\Opera\profile\opera6.ini, men problemet vedvarer. Vil helst slippe å måtte fjerne alle innstillinger jeg har lagt til i Opera, ettersom det er temmelig mye, samtidig som å måtte dra opp IE hver gang jeg vil skrive et innlegg er temmelig plagsomt.

 

Om mer informasjon om konfigurasjon trengs, er det bare å si ifra. Jeg har forresten blokkert diverse reklame, pluss satt opp en IMAP4-konto.

 

Takker for alle svar og forslag!

 

Ja. Fungerer fint med Opera på den andre maskina jeg har i huset.

 

Glømte å si dette; kan være viktig -

Dobbeltklikker innafor firkanten jeg nevnte, blir jeg sendt videre til http://portal.opera.com/

 

Utrolig rart, egentlig. Funker forresten fint i Firefox også, men har ingen planer om bytte.

 

Endret av Bl4cKnD
Lenke til kommentar
Hvis jeg setter markøren utenfor hurtigsvarboksen her på diskusjon.no, og så setter den inn igjen, er det som om jeg klikker på en link. Får ikke satt markøren inn, men får bare "hånda". Og deretter åpnes en ny fane med en tilfeldig nettside (aldri den samme) som jeg ikke har sett før.

Har akkurat det samme problemet. Det fungerer derimot normal dersom jeg trykker lenger ned i boksen.

 

Men det jeg lurer på er hvordan jeg kan få opera til å drepe flash fortere når den krasjer. Har forsøkt å sette ned opera:config#Extensions|PluginResponseTimeout til 5, men det fungerer ikke? Noen tips?

Lenke til kommentar
Men det jeg lurer på er hvordan jeg kan få opera til å drepe flash fortere når den krasjer. Har forsøkt å sette ned opera:config#Extensions|PluginResponseTimeout til 5, men det fungerer ikke? Noen tips?

 

Har ingen direkte svar på spørsmålet ditt men har du prøvd Flashblock?

 

http://my.opera.com/Lex1/blog/show.dml/1032648

 

Hjalp meg mye ettersom Flash har en tendens til å drepe Opera. Er veldig sjelden Opera krasher hos meg. Den blir desuten mye raskere enn før på vanlig surfing.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b
Forespurte for ei tid sida hjelp med et problem, men for de som lurer, løste det seg ved nedlasting av 9.51

 

Direkte nedlasningslink - Opera 9.51

 

 

Hei,

Har et problem med nye innlegg på dette forumet. Når jeg trykker i boksen for å skrive tekst, skjer det absolutt ingenting. Ingen andre knapper innenfor den røde ramma (se skjermbilde vedlagt) fungerer heller. Alle utenfor fungerer normalt.

post-132843-1214580011_thumb.png

 

Jeg har reinstallert Opera og fjerna .\Programdata\Opera\Opera\profile\opera6.ini, men problemet vedvarer. Vil helst slippe å måtte fjerne alle innstillinger jeg har lagt til i Opera, ettersom det er temmelig mye, samtidig som å måtte dra opp IE hver gang jeg vil skrive et innlegg er temmelig plagsomt.

 

Om mer informasjon om konfigurasjon trengs, er det bare å si ifra. Jeg har forresten blokkert diverse reklame, pluss satt opp en IMAP4-konto.

 

Takker for alle svar og forslag!

 

Ja. Fungerer fint med Opera på den andre maskina jeg har i huset.

 

Glømte å si dette; kan være viktig -

Dobbeltklikker innafor firkanten jeg nevnte, blir jeg sendt videre til http://portal.opera.com/

 

Utrolig rart, egentlig. Funker forresten fint i Firefox også, men har ingen planer om bytte.

 

 

Det løste seg ikke for min del, så jeg sliter fremdeles med å ikke kunne skrive hurtigsvar. Pluss at jeg av en eller annen grunn plutselig måtte begynne å lagre bilder som jeg skulle åpne på Google.

Lenke til kommentar

Firefox er vel ikke noe enklere i å importere fra Opera til Firefox.

 

I Firefox, gå til Bookmarks, Organize Bookmarks, Import and Backup, Export HTML. Lagre til hvor du vil, og importer filen i Opera etterpå. Ferdig.

 

Hva som selvsagt ville vært ideelt var om Foxmarks fungerte med Opera og man kunne synkronisere på tvers av forskjellige browsere. Men det blir vel vanskeligere å lite på tredjeparter om en vil at det også skal være støtte for den mobile browseren.

Endret av Rexinor
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...