Gå til innhold

Trenger du hjelp med Opera?

Anbefalte innlegg

Har ikkje brukt den sjølv, men dei fleste kommentarar eg har sett seier at Opera sin torrentklient ikkje er å foretrekke; µTorrent, Azureus osb. er betre.

Du kan endre dette i innstillingane: Verktøy --> Alternativer --> Avansert --> Nedlastingar. Fjern haka frå boksen øvst for å vise alle filtypar, inkludert dei Opera tek seg av, søk etter torrent og rediger den oppføringa.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

til dere som sliter med mye minnebruk i opera, så vil jeg si at jeg ikke har problemer med dette selv.

jeg har deaktivert miniatyrbildene i "hurtighjelpen" for tabs, dvs at når du holder musepekeren over en tab, så kommer det opp et bilde av siden, dette har jeg fjernet.

dette gjør man ved å trykke F2, og så skrive "opera:config" uten anførselstegnene, og så trykke enter.

deretter finner man bruker instillingene og så et valg som sier noe om dette, jeg husker ikke nøyaktig hva dette heter, kanskje noen andre husker.

men ikke still på noe dere ikke vet/forstår hva er, for da kan dere få problemer med nettleseren ;)

Lenke til kommentar

Kommer vel litt an på hva slags hardware folk sitter på. Jeg har egentlig ikke noe spesielt bra i det hele tatt, men har aldri hatt noen som helst merkbare minne-problemer, og har brukt Opera en god stund nå. Eneste problemet jeg ergrer meg over er at GoogleMail ikke har mye til overs for vår kjære webleser...

Lenke til kommentar
Korleis ånpar du fleire fanar i eit vindauge? F.eks. eg har nokre/fleire fanar i eit vindauge og skal åpne dei i eit vindauge for seg sjølv, slik at eg fordeler fanane i to vindauger.

8682839[/snapback]

Føler egentlig at dette aldri ble besvart skikkelig. iallefall tolket jeg at du ville åpne nye faner ved bruk av søkefunksjon etc (dobbeltklikk på ord -> søk).

Fremgang for å trigge åpning i nye faner: alt+p -> avansert -> "gjenbruk eksisterende fane": fjern avmerkningen

Minnebruk:

Merkelig at Opera spiser så mye minne, selv har jeg ikke dette problemet. Men det som også er interessant er om dette ødelegger for bruksopplevelsen? Hvor mye ram er det på maskina? Hvor mange andre applikasjoner kjører samtidig som Opera bruker masse minne?

Husk: minne er til for å brukes! Men såklart: med en gang andre programmer trenger tilgang er det viktig at opera frigjør sine ressurser. Skjer ikke det, vil jeg tro noe er galt.

Edit: men har vi ikke en lignende tråd fra før?

Endret av qualbeen
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Har nettopp installert Opera, og er helt blank på programmet. Har noen spørsmål om Opera, og håper på hjelp. Har brukt Firefox i flere år, og kjenner den brukbart (la oss ikke ha en Firefox vs. Opera-diskusjon!)

Etter det jeg skjønner, så har Opera innebygget mange av de funksjonene som man installerer extensions for i Firefox. Bruker følgende funksjoner i Firefox, og lurer på om de finnes i Opera:

1. Ønsker å laste ned filmsnutter fra sider.

2. Enkel måte å laste ned alle bilder på en side.

3. Allow right click

4. Enkel måte å samle linkene som fremkommer på en nettside

Har vært på Verktøy>Innstillinger, men finner ikke noe. Der har jeg også prøvd å få Opera til automatisk å forminske et stort bilde, slik at det er tilpasset skjerm (slik Firefox gjør det). Har ikke funnet noe....noen tips?

Mvh

P.

Lenke til kommentar

1. Kva slags filmsnutt?

3. Skjønte ikkje heilt ...

4. Du trykkjer heilt innerst på venstre sida (?) av vindauget og det kjem fram eit "panel" (?). legg til bilete viss du ikkje skjønner.

post-125541-1184856246_thumb.jpg

Endret av Mr. Sviker
Lenke til kommentar
3. Allow right click

Verktøy -> Alternativer -> Avansert -> Innhold -> Javascript -> fjern haken ved "tillat script å reagere på høyreklikk".

Der har jeg også prøvd å få Opera til automatisk å forminske et stort bilde, slik at det er tilpasset skjerm (slik Firefox gjør det). Har ikke funnet noe....noen tips?

9102514[/snapback]

Du kan prøve å trykke på Ctrl+F11, men bildet tilpasses bare i bredden.

Lenke til kommentar
Du meiner Youtube og liknande sider? Sjå her: http://my.opera.com/community/forums/topic...#comment1651998

Anten kan du bruke widgeten det er linka til der, eller du kan klikke på linken der det står Videodownloader, og so kan du leggje til ein knapp på verktøylinja.

9102819[/snapback]

Blir ikkje dei filmane lagra som .flv? Meiner eg har høyrt det ein eller annan gong. :hmm:

Lenke til kommentar

Sitter nå på en vista maskin der linker fra IRC bestanding skal åpne seg i IE, har sjekket stort sett alt av innstillinger jeg kan tenke på også, alt annet åpner seg derimot i Opera, bortsett fra linker i IRC, noen som har noen ideer?

Lenke til kommentar
Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor

Har nettopp installert Opera, og er helt blank på programmet. Har noen spørsmål om Opera, og håper på hjelp. Har brukt Firefox i flere år, og kjenner den brukbart (la oss ikke ha en Firefox vs. Opera-diskusjon!)

Etter det jeg skjønner, så har Opera innebygget mange av de funksjonene som man installerer extensions for i Firefox. Bruker følgende funksjoner i Firefox, og lurer på om de finnes i Opera:

2. Enkel måte å laste ned alle bilder på en side.

3. Allow right click

4. Enkel måte å samle linkene som fremkommer på en nettside

Har vært på Verktøy>Innstillinger, men finner ikke noe. Der har jeg også prøvd å få Opera til automatisk å forminske et stort bilde, slik at det er tilpasset skjerm (slik Firefox gjør det). Har ikke funnet noe....noen tips?

Mvh

P.

9102514[/snapback]

1, 3 og 4 har du allerede fått svar på, håper det fungerte til ditt bruk.

Desverre vet jeg ikke om noen rask måte å laste ned alle bilder fra en nettside til en egen mappe på maskina. Tviler på at en slik funksjon er innebygd... Du kan jo selvfølgelig ordne deg et user-css som kun viser frem bildene på siden pent sortert ved siden av hverandre. Men vil tro du må manuelt høyreklikke på de for å lagre de til ønsket mappe.

2: Fil -> Lagre som -> "Html-fil m/billedarkiv" -> [Lagre]

Endret av qualbeen
Lenke til kommentar

har et spm,,, prøver å høre på radioen på thevoice.no i opera... men skjer ikke noe ;S

prøvde i IE og da kom det opp sånn windows mediaplayer vindu,,, virker som om opera ikke klarer å kjøre windows media player videoer og sånn ;/

noen som kan hjelpe ?

bruker opera 9.22 på windows vista ultimate

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...