Gå til innhold

Trenger du hjelp med Opera?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Noen som vet hvordan jeg kan legge til en bar som viser prosentstatus for nedlastinger - som en toolbar (f.eks nederst i høyre hjørne). Mener jeg har sett dette i Firefox.

 

For å få til dette trykker du "shift+f12". Så går du på tabben Verktøylinjer. Der kan du velge hvordan du vil ha "Fremdriftsviseren" fra en rullemeny.

 

Du kan også gå på Knapper fanen og legge til masse ting. Du finner det i Status kategorien. Disse kan du plasere i alle menylinjene hvor det enn måtte passe.

Endret av sn3ipen
Lenke til kommentar
Det ser ut til at jeg endret noen innstillinger slik at Opera viser enkelte nettsider helt på hodet.

 

Da også diskusjon.no:

post-77163-1213559346_thumb.jpg

 

Noen som vet hva jeg har endret?

 

Jeg har kanskje samme problem; men det skjer bare av og til når jeg bruker frem- eller tilbakeknappen. Når jeg hopper tilbake (eller frem) en side hender det at siden vises slik som på bildet, akkurat som om den ikke har lastet siden ferdig. Hvis jeg gjør en refresh vises siden normalt. Tror dette er en bug i den nye versjonen 9.50.

Lenke til kommentar

Er det noen som vet hvordan man kan stille inn opera til å åpne Gmail for mail linker og Google Reader for RSS linker? Hadde disse instillingene i forrige installasjon men har nå mistet de. Vet at det er noe man må endre i "Programmer og/eller Nedlastinger men husker bare ikke hva man må skrive inn.

 

Har også problemer med at når jeg bruker Operas innebygde mailklient M2 med Gmail via IMAP får jeg to tre like poster for hver post som kommer i innboksen. Er utrolig irriterende så jeg må nokk holde meg til å logge inn på Gmail frem til jeg får løst dette problemet.

 

Har innstalert den nye Operaversjonen, 9,5 og den virker meget bra. Eneste er at jeg må ha nettverkspassord for å komme på nett på jobb, men denne versjonen spør aldri etter passordet automatisk, slik versjon 9,2 gjorde. Har noen tips ang dette?

Prøv å gå på "Innstillinger->Tryllestav->Passord". Da vil det komme opp en liste over sider som har tryllestavpassord(inkl de som er sagt nei til lagring av passord på) og se om du kan finne siden der. Hvis du finner den er det bare å slette den så vil du mest sansynlig bli spurt om du vil lagre passordet neste gang du logger inn.

Lenke til kommentar
Noen som vet hvordan jeg kan legge til en bar som viser prosentstatus for nedlastinger - som en toolbar (f.eks nederst i høyre hjørne). Mener jeg har sett dette i Firefox.

 

For å få til dette trykker du "shift+f12". Så går du på tabben Verktøylinjer. Der kan du velge hvordan du vil ha "Fremdriftsviseren" fra en rullemeny.

 

Du kan også gå på Knapper fanen og legge til masse ting. Du finner det i Status kategorien. Disse kan du plasere i alle menylinjene hvor det enn måtte passe.

Det er nok ikke det jeg er ute etter. Når jeg laster ned en stor fil via Opera (f.eks film- eller mange wav-filer. Da er det greit å se hvor langt nedlastingen har kommet. Ikke statusen til side-nedlastingen. Har allerede baren som du nevner. Men jeg takker for at du prøvde å hjelpe meg ;)

 

Altså en bar som viser hvor langt nedlastingene (i Overføringer) har kommet. Det finnes sikkert custom bars for dette, men jeg lurer på om Opera har en slik funksjon innebygget :)

Lenke til kommentar
Sneipen:

http://my.opera.com/Rijk/blog/2006/07/11/mailto-to-webmail

 

Under Avansert --> Programmer, endre mailto-oppføringa. Velg å opne i anna program, og skriv opera. I parameter-feltet skriv du http://mail.google.com/mail/?view=cm&fs=1&tf=1&to=%t&su=%s&cc=%c&bcc=%b&body=%m

 

RSS-linker til Reader veit eg ikkje korleis ein får til.

 

Takker for svar:)

 

 

Noen som vet hvordan jeg kan legge til en bar som viser prosentstatus for nedlastinger - som en toolbar (f.eks nederst i høyre hjørne). Mener jeg har sett dette i Firefox.

 

For å få til dette trykker du "shift+f12". Så går du på tabben Verktøylinjer. Der kan du velge hvordan du vil ha "Fremdriftsviseren" fra en rullemeny.

 

Du kan også gå på Knapper fanen og legge til masse ting. Du finner det i Status kategorien. Disse kan du plasere i alle menylinjene hvor det enn måtte passe.

Det er nok ikke det jeg er ute etter. Når jeg laster ned en stor fil via Opera (f.eks film- eller mange wav-filer. Da er det greit å se hvor langt nedlastingen har kommet. Ikke statusen til side-nedlastingen. Har allerede baren som du nevner. Men jeg takker for at du prøvde å hjelpe meg ;)

 

Altså en bar som viser hvor langt nedlastingene (i Overføringer) har kommet. Det finnes sikkert custom bars for dette, men jeg lurer på om Opera har en slik funksjon innebygget :)

 

Sjønner. Eneste jeg vet om sånt er at du kan åpne "Overføriger" som sidepanel. Dette blir ikke det samme selfølgelig med mindre du har widescreen. Også vil jo ikonet på sidepanelet endre seg sån at tid som gjenstår blir endret med navnet.

Lenke til kommentar

Hei

 

Noen som kjenner problemet bak denne feilmeldingen her? Den kommer når jeg skal prøve å eksportere mail til fil, slik at jeg kan bruke opera sin mailklient både i windows og linux.

feilmelding_export_opera_mail.PNG

Syns det har vært mye problemer med opera 9.50. Har de hatt litt dårlig tid for å være ferdig før FF 3? Jeg hadde gledlig ventet lenger og fått en opera som var like bra som 9.27.

Lenke til kommentar

okjatakk:

 

Skriv opera:config i adressefeltet og finn "BitTorrent". Der kan du velge hvilken port som skal brukes. Du må også sørge for at denne porten er satt til åpen i Norton og evt ruteren din.

 

Edit: Skrivetabbe

Endret av sn3ipen
Lenke til kommentar
okjatakk:

 

Skriv opera:config i adressefeltet og finn "BitTorrent". Der kan du velge hvilken port som skal brukes. Du må også sørge for at denne porten er satt til åpen i Norton og evt ruteren din.

 

Edit: Skrivetabbe

 

Ok, får teste det. Ble så lei av at opera klikket når jeg lastet ned at jeg installerte µtorrent. Men fikk samme problem der som jeg hadde med opera. Plutselig så låser programmet seg og det går ikke an å skru av, selv i task manageren. Er det samme hvilken port jeg velger? Dette har jeg null peiling på . :S

Takk for svar! :)

Lenke til kommentar

Det er som regel det samme. Men standard port for BitTorrent er 6881-6999. Men mange anbefaler at du bruker høyere porter siden det har vært mye snakk om at isp'er struper disse portene for å spare linja men har aldri merket noe selv,

 

Fant dette med et Google søk:

http://btfaq.com/serve/cache/25.html

 

Har du en ruter som må konfigureres vil du mest sansymlig få svar fra Portforward.com

 

Vil persolig anbefale µTorrent siden denne har langt flere funksjoner enn Opera's innebygde torrent klient som har noe begrenset funksjonalitet. Men det kommer jo selvfølgelig helt ann på hva du skal bruke BitTorrent til og hvor ofte du laster ned.

 

Her er en bra guide for å konfigurere µTorrent:

http://www.nextgenboards.com/vb/computer-g...e-utorrent.html

 

Edit: Glemte jo å nevne Infotråden om µTorrent! her på forumet. Der vil du mest sansynlig få svar på alt du trenger om denne klienten.

 

Lykke til. :)

Endret av sn3ipen
Lenke til kommentar
Er sikkert nok av slike spørsmål allerede, men et kjapt søk ga ikke svar på mitt spørsmål:

 

Java, Opera og Linux!

Altså: Leser man her:

Opera Knowledge

Der står det en fremgangsmåte for å få java til å fungere, men den fungerer ikke hos meg.

man skal lokalisere libjava.so, hos meg får jeg da opp to muligheter:

/usr/java/jre1.6.0_03/lib/i386/libjava.so
/usr/lib/jvm/java-1.6.0-openjdk-1.6.0.0.x86_64/jre/lib/amd64/libjava.so

Jeg går inn i Tools -> Pref -> Advanced -> Content -> Javaoptions og limer inn stien. Trykker "validate", og den sier at stien ser riktig ut, Trykker OK, restarter opera, men Java-applets vil fortsatt ikke fungere Her er testsiden jeg prøvde. Den fungerer i firefox 3 b5, men altså ikke i Opera.

Hva gjør jeg feil? Hvordan skal jeg få Opera til å fungere?

Kjører Fedora 9 64bit og Opera 9.5 hvis det skulle bety noe.

BUMP!

(må jeg kanskje lage ny tråd for denne?)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...