Gå til innhold

Trenger du hjelp med Opera?


Anbefalte innlegg

Opera på PCen min fryser ofte, og det tar mange sekunder før den fungerer igjen. Dette skjer så ofte som en gang hvert andre minutt kanskje. Det er utrolig irriterende. Har aldri hatt problemer med det før, og det kjører fint på alle de andre PCene mine. Hva kan være grunnen til dette?

 

Det er ikke sikkert dette er Opera sin skyld. Det kan være andre programmer eller windows som har klusset det til. Å legge inn windows på nytt vil sikkert hjelpe.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har litt porblemer med nye Opera 9,5 og video.

Får bilde men ikke lyd på f.eks vgtv, youtube, stopper og spille etter 2 sek men laster inn hele videoen.

 

Itavisen Klikk TV får jeg bilde men ingen lyd.

 

Noen andre som har dette problemet, eller vet om en løsning?

 

Har alltid fungert fint i alle andre opera versjoner jeg har hatt.

Endret av EldarH
Lenke til kommentar

Spurte om dette i den store Opera tråden, men tror at dette er kanskje mer den riktige tråden.

 

I Firefox har man muligheten til å slette forslag til autofullfør ved å trykke Shift + Delete. Eksempel: Hvis jeg har skrevet i adressefeltet "www.diskjusun.no" og "www.diskusjon.no", så ønsker jeg ikke at nettleseren skal komme med "www.diskjusun.no" som forslag. I Firefox fjerner man dette forslaget enkelt ved å bare trykke Shift + Delete.

 

Er det noe lignende mulighet i Opera for det samme? Har alltid savnet dette i tidligere versjoner.

Lenke til kommentar
Er det mulig å endre ctrl+t (ny fane) til f.eks museknapp 4?

CTRL+F12 -> fanen Avansert -> Snarveier -> under "museppsett" trykk rediger -> skriv inn tasten eller musebevegelsen du vil endre i søkeboksen. I dette tilfellet "Button4" -> dobbelklikk på området under "handlinger" -> skriv inn ønsket handling. Hvis du vil åpne en ny fane, skriver du "New page"

 

Skriver du dette i stedet: "Open link in new page | New page", skjer følgende:

 

Hvis du trykker på en link (med Button4) åpnes denne i en ny fane. Hvis du ikke trykker på en link åpnes en ny tom fane.

Endret av BorN
Lenke til kommentar

Er sikkert nok av slike spørsmål allerede, men et kjapt søk ga ikke svar på mitt spørsmål:

 

Java, Opera og Linux!

Altså: Leser man her:

Opera Knowledge

Der står det en fremgangsmåte for å få java til å fungere, men den fungerer ikke hos meg.

man skal lokalisere libjava.so, hos meg får jeg da opp to muligheter:

/usr/java/jre1.6.0_03/lib/i386/libjava.so
/usr/lib/jvm/java-1.6.0-openjdk-1.6.0.0.x86_64/jre/lib/amd64/libjava.so

Jeg går inn i Tools -> Pref -> Advanced -> Content -> Javaoptions og limer inn stien. Trykker "validate", og den sier at stien ser riktig ut, Trykker OK, restarter opera, men Java-applets vil fortsatt ikke fungere Her er testsiden jeg prøvde. Den fungerer i firefox 3 b5, men altså ikke i Opera.

Hva gjør jeg feil? Hvordan skal jeg få Opera til å fungere?

Kjører Fedora 9 64bit og Opera 9.5 hvis det skulle bety noe.

Endret av Ageurk
Lenke til kommentar
Neida, regner med at alle ser det slik. Er diskusjon.no crewet som fucker med cssen. De gjør det ofte.

Hmm, det var rart hvis dette var noe som skjedde bare på diskusjon.no. Åpnet www.nrk.no/p3, og der fikk jeg en hel del tekst som var forsøvet.

 

Derfor trodde jeg det var jeg som hadde forårsaket det. Men kom tilbake, og begge sidene er som de var igjen.

Endret av BorN
Lenke til kommentar
Det ser ut til at jeg endret noen innstillinger slik at Opera viser enkelte nettsider helt på hodet.

 

Da også diskusjon.no:

post-77163-1213559346_thumb.jpg

 

Noen som vet hva jeg har endret?

 

Tror du ved et uhell har skrudd på forfattermodus. Det fikser du ved å trykke på brillene og trykk på 'brukermodus'.

Lenke til kommentar
Hvordan får man lagt til knapper, sånn som de med rød ring rundt her?post-96942-1213565686.jpg:

Hvis det er en adresse/link du vil kopiere: Dra linken mot en verktøylinje, hold deretter inn shift-tasten, og slipp. Når du trykker på knappen som akkurat ble lagd går du til linkens adresse. Vet ikke hvordan man legger til egne bilder på knapper enda, kanskje det står i denne Opera-wikien:

CustomButtons

 

Tror du ved et uhell har skrudd på forfattermodus. Det fikser du ved å trykke på brillene og trykk på 'brukermodus'.

Nei, jeg sjekket det også, problemet var (i følge Ståle) at diskusjon.no gjorde noe med css'en. Det er løst nå :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...