Feltherre Skrevet 5. juni 2008 Del Skrevet 5. juni 2008 Hei Har et problem her,hver gang jeg feks er inn på Facebook også skal jeg legge til en venn så får jeg denne feilmeldingen. Bad Parameter There was an error understanding the request. Har foresten versjon 9.50 beta av Opera. Kan noen hjelpe meg? Lenke til kommentar
qualbeen Skrevet 5. juni 2008 Del Skrevet 5. juni 2008 Her må du, som en god feltherre, regelrett oppsøke facebook-utviklerne og gi di en krafig omgang pryl! Men hvis Facebook ikke ønsker oss Opera-brukere, får vi heller ty til andre nettsteder? @hhagaz: Sliter du med for lite minne til andre applikasjoner, eller ønsker du bare at 90% av RAM'en skal stå ubrukt? Regner med du bruker versjon 9.23 eller 9.24, som er siste stabile utgave av leseren? Det du kan prøve er å deaktivere Flash (F12 -> ikke bruk programtillegg). Benytter du widgets, eller andre tillegg som kan stjele minne? Du kan jo alltids prøve å tømme cachen, uten at jeg forstår hvorfor det skal hjelpe... Min Opera (9.50 beta) bruker 175MB minne av totalt 1024MB på min Vista-installasjon nå. Men har ingen andre tunge programmer oppe, så plager meg lite. Lenke til kommentar
Arthemax Skrevet 6. juni 2008 Del Skrevet 6. juni 2008 Jeg bruker å ha Opera på 24/7, med facebook og gmail som låste faner. Om jeg skal kjøre et fullskjermsprogram tar det gjerne all den RAMen det kan få, og da er dumt at Opera tar vel mye minne. Akkurat nå har jeg 5 faner oppe, og Opera har satt av 295 MB RAM. Jeg skjønner ikke helt at det er nødvendig med over 60 MB minne per fane. Lenke til kommentar
hhagaz Skrevet 6. juni 2008 Del Skrevet 6. juni 2008 @hhagaz: Sliter du med for lite minne til andre applikasjoner, eller ønsker du bare at 90% av RAM'en skal stå ubrukt? Regner med du bruker versjon 9.23 eller 9.24, som er siste stabile utgave av leseren? Det du kan prøve er å deaktivere Flash (F12 -> ikke bruk programtillegg). Benytter du widgets, eller andre tillegg som kan stjele minne? Du kan jo alltids prøve å tømme cachen, uten at jeg forstår hvorfor det skal hjelpe... Min Opera (9.50 beta) bruker 175MB minne av totalt 1024MB på min Vista-installasjon nå. Men har ingen andre tunge programmer oppe, så plager meg lite. Jeg har vel egentlig 2GB ram, så har jo i utgangspunktet "nok". Problemet er at Opera virker veldig tregt i bruk, og samtidig trekker ned hastigheten på andre applikasjoner ettersom de må vente på at Opera skal reagere først. Jeg kjører som Arthemax Opera 24/7, i tillegg til eMule. Kjører også endel andre forholdsvis "tunge" programmer fra tid til annen (Photoshop, div Office-programmer o.l). Bruker egentlig ingen tillegg til Opera som skulle bidra til denne minnebruken, prøvde også det du sa, uten merkbare resultater. Er for øyeblikket v9.26 jeg kjører. Lenke til kommentar
jH- Skrevet 6. juni 2008 Del Skrevet 6. juni 2008 Merkelig at mange har såpass høy minnebruk fra Opera. Selv er jeg sjelden over 40-50MB til vanlig, med mindre jeg har holdt på en stund uten å starte Opera på nytt. Sitter på WinXP med 1.5GB minne, litt usikker på hvordan det er med Vista i forhold. Eneste måten å holde det litt nede på er vel å være litt sparsom med åpne sider på en gang, samt deaktivere plugins der det ikke trengs. Flash pleier å være synderen når minnebruken går i taket. Viktig å blokkere så mye unødvendig reklame som mulig. Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 11. juni 2008 Del Skrevet 11. juni 2008 Opera 9.5 RC1 released Og nå virker Facebook igjen Lenke til kommentar
hhagaz Skrevet 11. juni 2008 Del Skrevet 11. juni 2008 Lastet ned siste versjon av Opera jeg også nå, alt går mye raskere og lettere enn før. Anbefales! Lenke til kommentar
captain_obvious Skrevet 11. juni 2008 Del Skrevet 11. juni 2008 kvalifiserte gjetninger på når final kommer? Lenke til kommentar
Kaggen Skrevet 11. juni 2008 Del Skrevet 11. juni 2008 Lastet ned siste versjon av Opera jeg også nå, alt går mye raskere og lettere enn før. Anbefales! Bør jeg installere det i en annen mappe, eller erstatte med 9.27? Lenke til kommentar
captain_obvious Skrevet 11. juni 2008 Del Skrevet 11. juni 2008 Jeg ville tatt separate installsjoner, iom at det ikke er final. Så kopierer du profil-filene over til den nye installasjonen og. Lenke til kommentar
JFM Skrevet 11. juni 2008 Del Skrevet 11. juni 2008 Så kopierer du profil-filene over til den nye installasjonen og. Hvordan? Lenke til kommentar
Kaggen Skrevet 11. juni 2008 Del Skrevet 11. juni 2008 (endret) Så kopierer du profil-filene over til den nye installasjonen og. Hvordan? Skru på "vis skjult mapper" i "mappealternativer". Og så "Documents and settings" > "Programdata" > "Opera" og kopier mappen "Profile" og erstatt med "profile"-mappen i Operamappen for RC1-versjonen. Sånn er det ihvertfall her. Endret 11. juni 2008 av Kaggen Lenke til kommentar
Christian_ Skrevet 11. juni 2008 Del Skrevet 11. juni 2008 Ok, har ett spørsmål: Opera på PCen min fryser ofte, og det tar mange sekunder før den fungerer igjen. Dette skjer så ofte som en gang hvert andre minutt kanskje. Det er utrolig irriterende. Har aldri hatt problemer med det før, og det kjører fint på alle de andre PCene mine. Hva kan være grunnen til dette? River nesten av meg håret av irritasjon da jeg alltid blir avbrutt og må vente på å få surfe videre. Det er kun Opera som fryser. Alle de andre programmene som kjører går fint. Ser i oppgavebehandling at opera bruker mye prosessorkraft når den fryser. Christian Lenke til kommentar
Kaggen Skrevet 11. juni 2008 Del Skrevet 11. juni 2008 Ok, har ett spørsmål: Opera på PCen min fryser ofte, og det tar mange sekunder før den fungerer igjen. Dette skjer så ofte som en gang hvert andre minutt kanskje. Det er utrolig irriterende. Har aldri hatt problemer med det før, og det kjører fint på alle de andre PCene mine. Hva kan være grunnen til dette? River nesten av meg håret av irritasjon da jeg alltid blir avbrutt og må vente på å få surfe videre. Det er kun Opera som fryser. Alle de andre programmene som kjører går fint. Ser i oppgavebehandling at opera bruker mye prosessorkraft når den fryser. Christian Her blir Opera treg når den oppdaterer RSS-feedene, så kan vær at du har for mange feeder som oppdaterer seg på samme tid. Har du forresten mange faner åpne? Lenke til kommentar
Christian_ Skrevet 11. juni 2008 Del Skrevet 11. juni 2008 Ok, har ett spørsmål: Opera på PCen min fryser ofte, og det tar mange sekunder før den fungerer igjen. Dette skjer så ofte som en gang hvert andre minutt kanskje. Det er utrolig irriterende. Har aldri hatt problemer med det før, og det kjører fint på alle de andre PCene mine. Hva kan være grunnen til dette? River nesten av meg håret av irritasjon da jeg alltid blir avbrutt og må vente på å få surfe videre. Det er kun Opera som fryser. Alle de andre programmene som kjører går fint. Ser i oppgavebehandling at opera bruker mye prosessorkraft når den fryser. Christian Her blir Opera treg når den oppdaterer RSS-feedene, så kan vær at du har for mange feeder som oppdaterer seg på samme tid. Har du forresten mange faner åpne? Har ikke lagt til noen RSS-feeds, så det er det ikke. Spiller ingen rolle hvro mange faner jeg har åpne. Den fryser uansett om jeg har en ellere ti faner... Tenkte kanskje det kunne være fordi jeg manglet flash, java eller noe sånt. Men det var det ikke. Fler forslag? Lenke til kommentar
Kaggen Skrevet 11. juni 2008 Del Skrevet 11. juni 2008 Ok, har ett spørsmål: Opera på PCen min fryser ofte, og det tar mange sekunder før den fungerer igjen. Dette skjer så ofte som en gang hvert andre minutt kanskje. Det er utrolig irriterende. Har aldri hatt problemer med det før, og det kjører fint på alle de andre PCene mine. Hva kan være grunnen til dette? River nesten av meg håret av irritasjon da jeg alltid blir avbrutt og må vente på å få surfe videre. Det er kun Opera som fryser. Alle de andre programmene som kjører går fint. Ser i oppgavebehandling at opera bruker mye prosessorkraft når den fryser. Christian Her blir Opera treg når den oppdaterer RSS-feedene, så kan vær at du har for mange feeder som oppdaterer seg på samme tid. Har du forresten mange faner åpne? Har ikke lagt til noen RSS-feeds, så det er det ikke. Spiller ingen rolle hvro mange faner jeg har åpne. Den fryser uansett om jeg har en ellere ti faner... Tenkte kanskje det kunne være fordi jeg manglet flash, java eller noe sånt. Men det var det ikke. Fler forslag? Lenge siden du har ryddet opp med CCleaner? Lenke til kommentar
Konnis Skrevet 11. juni 2008 Del Skrevet 11. juni 2008 Prøver å gå inn på www.facebook.com, men Opera dirigerer meg bare til nb.facebook.com, noe som ikke fungerer. Hva kan jeg gjøre for å komme til www.facebook.com? Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 11. juni 2008 Del Skrevet 11. juni 2008 Du kan jo prøve Ctrl+F12 -> Advanced -> Networking -> Disable automatic redirecting Lenke til kommentar
Kaggen Skrevet 11. juni 2008 Del Skrevet 11. juni 2008 Prøver å gå inn på www.facebook.com, men Opera dirigerer meg bare til nb.facebook.com, noe som ikke fungerer. Hva kan jeg gjøre for å komme til www.facebook.com? Samme skjedde her. Jeg bare erstattet nb med no. Vet ikke løsningen på problemet tho'. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå