qualbeen Skrevet 28. mai 2008 Del Skrevet 28. mai 2008 @KolonP: dette er svært enkelt: Åpne blokkeringsfilteret til Opera, velg "rediger" og skriv således inn url'er til de sider du ønsker blokkert. Eller "domenenavn.com/*" om du ønsker et helt domene blokkert... Lenke til kommentar
Bozzeye Skrevet 29. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2008 Hvordan kan jeg få bildet som kommer frem når man holder over en fane (på fanelinja) til å oppdatere seg for hver gang man holder over det? Hvis jeg holder over en fane, er det det bildet som kommer da som viser hele tiden, selv om jeg går til en annen side i fanen. Lenke til kommentar
t_k Skrevet 29. mai 2008 Del Skrevet 29. mai 2008 Har lagt inn den Adblokkeren, og den fungerer kjempebra, men fra i dag så fungerer ikke Aftenposten.no mere. Slipper de ikke inn folk som blokker annonsene deres? Siden fungerer i Firefox. Lenke til kommentar
LuftWaffel Skrevet 29. mai 2008 Del Skrevet 29. mai 2008 Sikker på at du ikke har blokkert aftenposten.no da. Det er fort gjort å blokkere for mye.. Lenke til kommentar
t_k Skrevet 29. mai 2008 Del Skrevet 29. mai 2008 (endret) Nei. Kjører dette scriptet. http://www.fanboy.co.nz/adblock/opera/urlfilter.ini Edit: Fikk Aftenposten til å fungere igjen med en annen .ini fil som også blokkerer stat/tracking sider. http://www.fanboy.co.nz/adblock/opera/ Endret 29. mai 2008 av t_k Lenke til kommentar
qualbeen Skrevet 30. mai 2008 Del Skrevet 30. mai 2008 @t_k: feilen skyldes rett og slett at det første filteret blokkerer litt for masse. Fort gjort @bozzeye: mine miniatytbilder ved mouseover på hver tab inneholder alltid sist oppdatering av siden. Merklig hvis den ikke gjør det hos deg også. Prøvd re-install med sletting (husk backup) av profil-katalogen (%appdata%\Opera\)? Lenke til kommentar
Bozzeye Skrevet 31. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 31. mai 2008 (endret) Opera viste alltid siste oppdatering av siden før, men nå gjør den ikke det lenger. Jeg slettet profil-katalogen (tok selvfølgelig backup) og restartet Opera, og da viste Opera siste oppdatering av siden. Da er spørsmålet: Hvordan kan jeg få Opera til å vise siste oppdatering av teb-en, og fremdeles bruke den gamle profil-katalogen? Edit: Nå viser Opera miniatyrbilde av siste oppdatering av siden, men ikke før siden er ferdig lastet. En annen ting er at QuickTime ikke fungerer skikkelig. Jeg har kopiert plugin-filen, men når jeg åpner fil.mp3, kommer det opp "Åpne med". Endret 31. mai 2008 av Bozzeye Lenke til kommentar
Kaggen Skrevet 1. juni 2008 Del Skrevet 1. juni 2008 Hei Har et problem på facebook. Når jeg ser på bilder har tag-ene begynt å stå på feil sted, de er alltid lenger til venstre og lenger oppe i forhold til der dem skulle vært. Noen som har et forslag til å få fikset det? Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 1. juni 2008 Del Skrevet 1. juni 2008 Kva versjon av Opera har du? Hadde det problemet eg ogso ei kort stund, men hugser ikkje om det var 9.2x eller ein betaversjon av 9.5. Har iallfall ikkje problemet no, i 9.5 Beta 2. Lenke til kommentar
Kaggen Skrevet 1. juni 2008 Del Skrevet 1. juni 2008 Kva versjon av Opera har du? Hadde det problemet eg ogso ei kort stund, men hugser ikkje om det var 9.2x eller ein betaversjon av 9.5. Har iallfall ikkje problemet no, i 9.5 Beta 2. Har versjon 9.27. Lenke til kommentar
k-orm Skrevet 1. juni 2008 Del Skrevet 1. juni 2008 Har "pluttselig" (Vet ikke når det begynte) fått problemer med at når jeg trykker "gjenoppta overføring" starter nedlastningen på nytt. Bruker 9.27 Lenke til kommentar
Sn3ipen Skrevet 2. juni 2008 Del Skrevet 2. juni 2008 Har "pluttselig" (Vet ikke når det begynte) fått problemer med at når jeg trykker "gjenoppta overføring" starter nedlastningen på nytt. Bruker 9.27 Det er mange servere som har lagt inn sperre for slikt så det vil ikke funke på alle sidene du laster ned fra. Lenke til kommentar
t_k Skrevet 3. juni 2008 Del Skrevet 3. juni 2008 Der ble Aftenposten.no blokkert igjen. Hva må jeg editere i det scriptet for å ikke blokkere hele aftenposten? Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 4. juni 2008 Del Skrevet 4. juni 2008 Er det mulig å finne ut hvilke feed som gjør at "Oppdaterer nyhetskanaler" henger? Det står Oppdaterer nyhetskanaler (74/76) Men jeg har bare 28 elns. Lenke til kommentar
t_k Skrevet 4. juni 2008 Del Skrevet 4. juni 2008 Da fungerte Opera med filteret på Aftenposten igjen. Merkelige greier. Noen dager blir hele avisen blokkert. Lenke til kommentar
qualbeen Skrevet 4. juni 2008 Del Skrevet 4. juni 2008 snodig t_k. Kanskje du har klart å blokkere ut noen javascripts eller annet tull som AP.no krever for å vise noe som helst? Lenke til kommentar
t_k Skrevet 4. juni 2008 Del Skrevet 4. juni 2008 Tror ikke det, men er ikke sikker på hva alt i den filen er for noe da. Du kan sjekke scriptfilen her: http://fanboy.co.nz/adblock/opera/complete/urlfilter.ini Lenke til kommentar
qualbeen Skrevet 4. juni 2008 Del Skrevet 4. juni 2008 skudd i blinde, men kanskje "*/adtech.*" ødelegger? Lenke til kommentar
hhagaz Skrevet 5. juni 2008 Del Skrevet 5. juni 2008 Noen som har et godt råd til hvordan man får ned minnebruken til Opera? Jeg hører alle stadig sier hvor lett Opera går, men hos meg ligger det nærmest konstant på oppunder 400 000 K. Jeg er klar over at jo flere faner jeg har oppe jo mer ressurser bruker programmet, men jeg har vel ikke oppe mer enn 15 faner i snitt. Ellers er jeg blitt veldig glad i Opera, men vet ikke hvor mye lenger jeg orker å bruke det om det ikke snart begynner å gå litt lettere. Har i skrivende stund oppe 16 faner og ligger på 386 000 K i minnebruk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå