Gå til innhold

Trenger du hjelp med Opera?

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har den nyeste versjonen av Opera (9.21) og lurer på hvordan jeg får en verktøylinje som legger seg under addresselinjen (vanesak :thumbup: ), der jeg kan "dra" den siden jeg er på opp, slik at den legger seg der som en snarvei (det ble litt dårlig formulert :ermm: ) Har funnet ut at man kan ha en verktøylinje over addresselinjen, hvordan få denne under den?

Husker at det var en nyttig funksjon jeg hadde i min forrige Opera-versjon (lurer på om det var 9.2)

Noen som vet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kva er namnet på verktøylinja du snakkar om? Høgreklikk på adresselinja (ikkje i den kvite ruta) og klikk tilpass, der står det kva verktøylinja heiter, om du vil ha den og kvar du vil ha den. Husk at verktøylinja du tilpassar har ein gul (om eg huskar rett) ring rundt seg.

post-125541-1180463464_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Er det noen som har noe svar på hvorfor alle versjonene siden 9.0 har hatt enorm minnelekkasje? Går lett med 500 MB av PF bare for å drive Opera, selv om jeg lukker alle tabs og tømmer søppelbøtten. Kan ikke huske at dette problemet har vært tidligere, litt trist når man må restarte browseren flere ganger daglig om man skal høre på musikk eller har andre sanntidsapplikkasjoner.

Lenke til kommentar
Kva er namnet på verktøylinja du snakkar om? Høgreklikk på adresselinja (ikkje i den kvite ruta) og klikk tilpass, der står det kva verktøylinja heiter, om du vil ha den og kvar du vil ha den. Husk at verktøylinja du tilpassar har ein gul (om eg huskar rett) ring rundt seg.

Det er personlig verktøylinje jeg snakker om, den er tom som man kan putte snarveier i. Men problemet er at jeg bare kan velge mellom øverst (over addresselinja), venstre, høyre og nederst (helt nede ved oppgavelinjen)

Selvfølgelig husker jeg ikke hvordan jeg gjorde det i den forrige versjonen... :(

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

OK, kommer med et nytt spørsmål, og vil samtidig lufte det jeg hadde noen poster lenger oppe.

Hvis jeg spiller av et filmklipp i Opera blir filmen så mørk! Hvis jeg spiller av i IE, blir filmen mye lysere... Hvordan kan jeg justere lysstyrken på Windows Media Player-filmer i Opera? Ble ganske vrient spørsmål, skulle ønske jeg kunne legge til bilder men det gikk visst ikke...

Lenke til kommentar

Det er personlig verktøylinje jeg snakker om, den er tom som man kan putte snarveier i. Men problemet er at jeg bare kan velge mellom øverst (over addresselinja), venstre, høyre og nederst (helt nede ved oppgavelinjen)

Selvfølgelig husker jeg ikke hvordan jeg gjorde det i den forrige versjonen... :(

8733966[/snapback]

Dette kan du egentli "jukse" til ved å bruke en annen type bar og stripper den for elementer om ønskelig. f.eks hvis du bruker "navigation bar" eller "View bar", og høyreklikker på de elementene du ikke vil ha med og velger "Remove from toolbar"

Lenke til kommentar
Hvor ligger bokmerkene i programfiler? Skal bytte pc, og vil ha med meg bokmerkene mine.

8911119[/snapback]

Opera er en "eksporter bokmerker"-funksjon. Gå på "Manage Bookmarks", høyreklikk og velg file, helt nederst burde det stå noe om eksportering. Bokmerkene ligger forøvrig ikke i Programfiler, men i Documents and Settings (eller %HOME%/.opera) som opera6.adr.

Endret av xNINJA
Lenke til kommentar
Bokmerkene ligger forøvrig ikke i Programfiler, men i Documents and Settings (eller %HOME%/.opera) som opera6.adr.
Det kjem an på korleis ein installerer Opera. Om ein ved installasjon vel å ha berre ein profil, i staden for ein profil for kvar brukar på maskina, vil bokmerkene og alt anna havne i Programfiler.
Lenke til kommentar
Det kjem an på korleis ein installerer Opera. Om ein ved installasjon vel å ha berre ein profil, i staden for ein profil for kvar brukar på maskina, vil bokmerkene og alt anna havne i Programfiler.

Hmm, det tenkte jeg ikke på :p. Men da vil filen opera6.adr ligge i "profile"-mappa di.

Endret av xNINJA
Lenke til kommentar
Er det noen som har noe svar på hvorfor alle versjonene siden 9.0 har hatt enorm minnelekkasje? Går lett med 500 MB av PF bare for å drive Opera, selv om jeg lukker alle tabs og tømmer søppelbøtten. Kan ikke huske at dette problemet har vært tidligere, litt trist når man må restarte browseren flere ganger daglig om man skal høre på musikk eller har andre sanntidsapplikkasjoner.

8733869[/snapback]

Schnålt, Opera 9x er de første versjonene av Opera som ikke har merkbart lekki minne her hos meg og jeg har brukt Opera siden 3x dagene... o_0 Restarter Opera en gang om dagen ca.

Endret av DFN
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Er kanskje eit litt meir linuxspørsmål, men korleis får eg opera til å ikkje "lim inn" med midtre musetast sånn at eg kan opne fanar med den, og bruke den som scroll. I FF er det mogleg, men eg har enda ikkje funni ut korleis eg gjer det i opera

Lenke til kommentar

8733869[/snapback]

Schnålt, Opera 9x er de første versjonene av Opera som ikke har merkbart lekki minne her hos meg og jeg har brukt Opera siden 3x dagene... o_0 Restarter Opera en gang om dagen ca.

8919139[/snapback]

What? Har brukt siden 6.x, og dette er den eneste som ikke klarer å kjøre en dag uten å bli uforholdsmessig treig. Har prøvd flere maskiner, flere OS, den er ikke helt god mot RAM eller PF.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...