Gå til innhold

Trenger du hjelp med Opera?


Anbefalte innlegg

jeg bruker ikke fullskjerm, da hadde ikke den svarte linja vært der øverst. (jeg er for lat til å trykke på F11 :p )

jeg skifter faner med ctrl + tab, og jeg lukker faner med ctrl + W (eller ctrl + F4)

 

jeg bruker et modifisert tastaturoppsett for å fjerne den linja med fil og rediger osv.

hvis du trykker ctrl + F12, velger fanen for avansert, og så snarveier, og så velger rediger på det gjeldene tastaturoppsettet,

(pust ut litt nå :p )

og så søker du etter "F11 alt" du får kanskje opp flere alterativer, men det er en som omhandler "menu bar" eller noe, som det

står "Plattform Unix, F11 alt". denne forandrer du slik at det står "F11 alt".

 

det kan være noen mindre avik fra det jeg har skrevet her, men så lenge du er klar over det, så bør du finne frem.

 

ang. bokmerker, så trykker jeg på F4, og jeg har plassert panelene på høyresiden istedet for den vanlige venstre, jeg har også fjernet

den tynne linja på siden.

 

Kristoffer

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Hvis jeg identifiserer som Opera får jeg følgende melding :

 

Dette er den klassiske versjonen av Windows Live Hotmail

Denne versjonen virker bedre med webleseren. Fullversjonen av Windows Live Hotmail kjører på Internet Explorer 6.0 og høyere (se under systemkrav før du installerer den). Fullversjonen virker også på Firefox 1.5.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

under "nettverk" har jeg valgt å indentifisere som Opera. Allikevel fungerer live-mailen helt fint her. (får i alle fall logget på og lest mailene, noe mer har jeg ikke testet da jeg i grunn aldri bruker hotmail-kontoen min). Nettadressen jeg brukte for å logge inn var mail.live.com

 

Sjekk forøvrig at du bruker nyeste versjon av Opera (9.25 eller nyere)! (hjelp -> om opera)

Endret av Halvis
Lenke til kommentar

Hei har et par problemer som jeg faktisk har blitt vant til.

 

1.

 

Jeg kan ikke se YouTube-klipp i Opera!

Videospilleren bare loader i evigheten eller så er den hvit. Har aktivert alt av Java-tull.

Kan se YouTube i Firefox, Explorer etc.

 

2.

 

Hver gang jeg skal gå på en side eller en link kommer det opp en helt hvit side hvor det står, "Page found" osv og en link jeg må gå på for å komme til siden. Tror problemet er at jeg har ikke krysset av noe som heter "Tillat automatisk omdirigering." Når jeg har krysset det av blir det ikke lagret! Jeg har reinnstalert Opera mange ganger uten noen virkning ... Må jeg laste ned en oppgradering elns?

 

 

 

Takker for alle svar!

Lenke til kommentar

å reinstallere uten å slette %appdata%/Opera-mappen vil ofte ikke hjelpe, da alle instillinger blir værende. Vær oppmerksom på at om du sletter mappen vil (selvfølgelig) samtlige instillinger forsvinne - backup kan være lurt.

 

Men en reinstallasjon hvor mappen har blitt fjernet bør hjelpe.

Flash kan fikses via denne lenke: http://www.adobe.com/products/flash/about/

Lenke til kommentar

Sjekk Soking i Opera i FAQen i Operatraden min :)

 

Visste du at du ogsa kan skrive "g opera" i adressefeltet for a soke etter opera med google?

Sjekk Ctrl + F12 -> Search for a se hvilke sokemotorer du allerede har.

 

Hvis du for eksempel har lyst til a lage et sok med http://forumsok.moo.no ( et bedre forumsok ) sa hoyreklikker du i input-feltet og velger den nederste "Create Search...".

Sa skriver du inn hvilken bokstav du har lyst til a bruke for a soke. Hvis du foreksempel skriver "f" soker du med "f Den lille Opera-tråden" sa finner du denne traden med en gang.

Hvis du skal soke med mer enn to ord, trenger du ikke ha med g foran. Siden Google er satt som "Use as default search engine". Den settingen kan du endre i Ctrl+F12, Search, dobbeltklikk ditt sok, Details, Use as default search engine.

 

For a endre sokefeltet du finner pa Speed Dial, dobbeltklikker du pa en av sokene du finner i Ctrl+F12, Search, Details, og huker av for Use as Speed Dial search engine.

Lenke til kommentar
Begynner å bli lei av å ikke kunne bruke Opera til YouTube og andre flash-greier, så kan noen si meg hvordan jeg får dette til? Har lastet nede den java-greia de linker til flere ganger, men skjer ikke noe.

Av en eller annen grunn, selv om man velger Opera som nettleser gjennom Flash-installeren, bli det likevel ikke riktig installert. Hvis du går til IE-mappen i dine programfiler, skal der være en mappe som heter plugins. Slik det ser ut her hos meg, har jeg 3 filer liggende der: Flashplayer.xpt, NPSWF32.dll, og NPSWF32_FlashUtil.exe. Kopier disse til den tilsvarende mappen i Opera/Program/plugins.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...