Gå til innhold

Trenger du hjelp med Opera?

Anbefalte innlegg

neivel? hvordan går du frem Figge90? Bruk av UserCSS eller noe sånt?

nei, dette er da ikke nokka hokkus pokkus. gjør som følgene:

1. Finn en side med slik rekalme

2. så høyreklikk -> bokker innhold -> detaljer

3. så trykk legg til dette: http://pagead2.googlesyndication.com/* (dotten SKAL være der)

4. trykk f5

5. gled deg over at du har lært noe nytt!

:D

dette er da en av grunnene til at jeg liker opera så god :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hei!

har tittet litt i postene her men ser ingen med mine problemer.

Det som skjer er at når jeg skal inn på feks. prisguiden på hw.no så henger den seg totalt opp og cpu går opp i 99%, der står den til jeg avslutter opera. Har og problemer med å åpne java ting, og flash ting, kanskje det samme som skjer på hw sin prisguide side? har laset ned flash player fra adobe sin side og no java nedlasting. men java delen får jeg liksom ikke til, eks java spill etc.

så har noen noe løsning?? eller er dette bare en utrolig teit brukerfeil? :p

Lenke til kommentar

muligens det ligger svar her en plass, men kan noen fortelle hvordan jeg skal flytte alle innstillinger og styles til en annen disk?

jeg har 2 partisjoner og en disk som kan nåes fra begge, så det hadde vært greit med ett opera med di samme sidene oppe som sist og samme bokmerker..

get it?

Lenke til kommentar

@ping0: høres rart ut, prøv å avinstaller, slett mappen %appdata%\Opera og %programfiles%\Opera og installer så på ny. Bruker selv flash og java helt uten problemer. Hvilket operativsystem sitter du på forresten?

@figge90: instillinger lagres i %appdata%\Opera. Så du må få begge OS til å peke til den mappen. Kan bli noe kluss med rettigheter og slik, men det skal gå fint an. Du kan jo ta en titt på opera:config#UserPrefs|OperaDirectory , og alle de andre filbanene som er på den siden (ja, det er en laaaang liste).

Kan legge til at jeg fikk det fint til på min dualboot mellom XP og Vista - alt var lagret under %appdata%\ på XP-partisjonen

Endret av Halvis
Lenke til kommentar

@figge90: Hvis du har samme versjon av Opera kan du finne det under "c:\documents and settings\brukernavn\appdata\opera\" Tror det var noe sånt. Har ikke tilgang til windows. "Appdata" mappen er ihvertfall skjult så du må slå på visning av skjulte mapper og filer.

Har du samme versjon av Opera på begge maskinene kan du fint overskrive alt som ligger der. Men skal du flytte mellom 9.24 og 9.5 kan du ikke ta med "Opera6.ini". Den er litt forskjellig på de to versjonene så du må ta vare på den mens du flytter over resten mellom versjonene. Ellers kan du ta med alt. Ande versjoner vet jeg dessverre ikke noe om.

Men om du kan få Opera til å "peke" mot de samme instilligsfilene vet jeg ikke hvordan du kan gjøre.

Har du Opera 9.5 Beta får du jo med Opera Links. Sånn at den automatisk synkroniserer Bokmerkene, speed dials og personlig verktøylinje mellom de to forskjellige partisjonenene. Da går du bare på "Fil->Synkronisering" og registrerer deg der. Et lite tips er å bruke IMAp hvis du bruker Opera som mail. Da vil den jo merke posten som lest på begge selv om du bare leser den på den ene osv. Er ivertfall sån jeg har satt opp Opera mellom mine maskiner og Partisjoner. Men vet ikke om noen måte å få synkronisert oppstarten på Opera mellom to datamaskiner.

Endret av sn3ipen
Lenke til kommentar
@ping0: høres rart ut, prøv å avinstaller, slett mappen %appdata%\Opera og %programfiles%\Opera og installer så på ny. Bruker selv flash og java helt uten problemer. Hvilket operativsystem sitter du på forresten?

@figge90: instillinger lagres i %appdata%\Opera. Så du må få begge OS til å peke til den mappen. Kan bli noe kluss med rettigheter og slik, men det skal gå fint an. Du kan jo ta en titt på opera:config#UserPrefs|OperaDirectory , og alle de andre filbanene som er på den siden (ja, det er en laaaang liste).

Kan legge til at jeg fikk det fint til på min dualboot mellom XP og Vista - alt var lagret under %appdata%\ på XP-partisjonen

Ja driver på med det akkurat nå, men er det ikke noe enkelere måte å gjøre det på? Synes virkelig du kunne ha valgt mappen som user perfs skulle ligge under..

Lenke til kommentar

Jeg har klart å fjerne adresselinjen i Opera! (Der du skriver www.etc.com). Jeg trodde det var så lett som å bare huke av for "vis adresselinje", men dengang ei. Piler og oppdatering og etc har jeg, men selve adressefeltet mangler.

Hvordan slår jeg det på igjen?

Og ja, det var teit av meg å fjerne den...

edit: aha. Utseende -> knapper -> nettleservisning.

Endret av JLa
Lenke til kommentar
"c:\documents and settings\brukernavn\appdata\opera\" Tror det var noe sånt.
Eller bare taste inn %appdata% som mappesti, og man kommer dit automatisk, uten å måtte styre med skjule mappet etc ;)

Forenkling av prosess: Ved install av Opera kan man velge én bruker, fremfor at Opera skal kunne brukes av samtlige brukere på windows. Forskjellen er altså at ved normal install vil hver bruker få sin egen %appdata%-mappe med ulike instillinger. Velger man derimot det andre valget (husker ikke ordrett hva det heter dessverre), kan man selv velge lokalisjon av Opera (f.eks. F:\Opera\, hvor F kan nåes fra samtlige OS), og her vil også alle instillinger bli lagret. Man omgår rett og slett hele problemet med %appdata%.

Dette har jeg selv hatt stor suksess med på mitt eget område på universitetets maskiner (faktisk eneste måte å installere Opera på windows, når man ikke har skriverettigheter til %appdata%). Om det fungerer med Opera 9.50 vet jeg ikke, men det virker i alle fall med Opera 9.24 :)

Så en enkel løsning: avinstaller Opera, installer Opera på ny slik som beskrevet. Overskriv alle instillinger med de gamle som ligger i %appdata%\Opera and have fun!

Lenke til kommentar

Har et litt rart problem, jeg.

Når jeg ser på filmer på youtube, er alt normalt.

Men når jeg skal se på VGTV (for eksempel Julebroskongens julekalender), så hakker og henger bildene seg hele tiden. Noen ganger starter det bra, at filmen er normal, for så at bildet fryser seg. Tidslinja og lyden fortsetter.

Da jeg prøvde i stad, var det sånn at jeg så et bilde i ca. 2 sekunder, før et nytt kom opp. Jeg mister da det som skjer i mellom disse to bildene.

Veldig irriterende, så noen som har en løsning?

Btw, problemet er også i IE.

EDIT: For ca. 6 måneder siden hadde jeg et problem med alle fargene var forvrengte, men det løste jeg ved å sette videomode i VLC(av alle ting) til OpenGL.

Endret av -Jungeldyret
Lenke til kommentar

la meg tippe: VG-tv bruker ett windows media player istedenfor flash? (forstår det i grunn, da flash har en del svakheter.)

Hvilken versjon av Windows Media Player har du installert?

Hvilket operativsystem kjører du?

Fungerer f.eks. nrk nett-tv eller aftenpostens nett-tv?

Hakking kan skyldes dårlig kvalitet på nettlinja - kanskje det er noe galt som du ikke merker ved vanlig surfing? Hva for hastighet får du ved å bruke hw sin nettlinje-måler?

Lenke til kommentar
la meg tippe: VG-tv bruker ett windows media player istedenfor flash? (forstår det i grunn, da flash har en del svakheter.)

Hvilken versjon av Windows Media Player har du installert?

Hvilket operativsystem kjører du?

Fungerer f.eks. nrk nett-tv eller aftenpostens nett-tv?

Hakking kan skyldes dårlig kvalitet på nettlinja - kanskje det er noe galt som du ikke merker ved vanlig surfing? Hva for hastighet får du ved å bruke hw sin nettlinje-måler?

Jeg har WMP v. 9, og har Windows XP Pro.

Når jeg tenker meg om fikk jeg ikke problemet før jeg byttet fra 2000 til XP, i mai/april en gang.

Når jeg tar hw sin hastighetsmåler får jeg fra 617 kbit/sekund til 622 kbit/sekund.

Det er litt merkelig, siden vi har Telenor ADSL Pluss igjennom jobben til pappa, som skal gi oss 4000 kbit/sekund.

Nrk-tv og Aftenpostens nett-tv funker like dårlig. Når jeg prøvde å se på aftenposten nett-tv, kom det ikke noe bilde i det hele tatt, bare lyd.

Men Dagbladets nett-tv funker fett, f.eks. denne filmen her.

Det rare er at av og til funker VG-tv bra, andre ganger ikke.

Lenke til kommentar

Opera har funnet ut at det er kult å bruke 100% CPU nesten hele tiden. Det er ikke så kult for meg, for responstiden er nå oppe i 100ms eller mer, og det gjør det vanskelig å surfe effektivt. Dessuten har jeg Folding@Home som også gjerne vil bruke prosessoren.

Noen glupe svar? Jeg kjører en IRC-side, og ellers bare helt vanlige sider.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Du kunne prøvd å slette config-mappa til Opera, høres ut som at noe har blitt ødelagt (corrupted). Eneste negative er at alle instillingene dine vil forsvinne.

Lenke til kommentar
Jeg har WMP v. 9, og har Windows XP Pro.

Når jeg tenker meg om fikk jeg ikke problemet før jeg byttet fra 2000 til XP, i mai/april en gang.

Når jeg tar hw sin hastighetsmåler får jeg fra 617 kbit/sekund til 622 kbit/sekund.

Det er litt merkelig, siden vi har Telenor ADSL Pluss igjennom jobben til pappa, som skal gi oss 4000 kbit/sekund.

Nrk-tv og Aftenpostens nett-tv funker like dårlig. Når jeg prøvde å se på aftenposten nett-tv, kom det ikke noe bilde i det hele tatt, bare lyd.

Men Dagbladets nett-tv funker fett, f.eks. denne filmen her.

Det rare er at av og til funker VG-tv bra, andre ganger ikke.

Daglbedet bruker Flash, ikke WMP, derfor fungere den. Det kan hende alt løser seg om du oppgraderer til WMP10 eller WMP11. Men før du gjør det, kan du jo alltids prøve WMP-plugin-linken som ligger i signaturen min.
Lenke til kommentar

Hei, hvordan var det man skiftet fra standard Opera bitTorrent client til feks Azureus. Husker det var noe advanced options ting, men ikke hvor jeg finner det. Har ikke lest noen av sidene så ikke skyt meg om det står tidligere i tråden :)

Lenke til kommentar

Verktøy > Innstillinger > Avansert > Nedlastninger > Huk av "Skjul filtyper åpnet av Opera," og skriv inn torrent i feltet ved siden av. Åpne den som da står igjen, og under "Åpne med annet program" leter du deg frem til Azureus / uTorrent / whatever.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...