Gå til innhold

Trenger du hjelp med Opera?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Oppdatere en sesifikk side jevnlig, f. eks. hvert andre minutt? (Greit når du følger med på en tråd i et forum)

Takk

(Opera ftw :D)

Høyreklikk hvor som helst på siden -> Oppdater Hvert -> Velg en av de forhåndsinnstilte, eller sett din egen tid ved å velge Tilpass.

Akkurat for sent, eh. :p

Endret av jH-
Lenke til kommentar

fine filtre, men finnes det noen programmer som kan ta seg av å synkronisere listene?

Er jo ikke store jobben: bare sørge for å oppdatere en tekst-fil som ligger i en mappe f.eks. en gang om dagen..

Noen som vet om det finnes, eller er man nødt til å lage programvaren selv?

Lenke til kommentar

vet ikke om det var et svar til meg sn3ipen, men hvis det var:

- joda, jeg har ingen problemer med å bruke Operas innebygde filter. Får blokkert masse tant og fjas vha wildcards :)

- men hva med automatisk oppdatering mot internett? Slik at man i fellesskap kunne angitt reklame-url'er? Da ville jo livet blitt enda lettere!

Husk, en Opera-bruker er opptatt av effektivitet, jeg vil slippe å måtte gjøre hele jobben manuelt hele tida! ;)

Lenke til kommentar

Det a blokkere reklame er jo en ting for brukeren. Men nylig var det noen som oppfordret til a blokkere Firefox og Adblock, nettop pa grunn av at den blokkerte reklamen pa siden dems.

Hvorvidt det er riktig skal ikke jeg si noe om. Men det er jo reklame pa sidene av en grunn.

Opera har vel ikke egentlig reklameblokkering, men innholdsblokkering.

Lenke til kommentar

forsåvidt sant Ståle. Uten reklamen må mange nettsteder stenge.. Googles tekstreklame blir jo riktignok ikke hindret vha reklamefiltret, men samtlige andre har grunn til å skjelve når reklameblokkering blir stadig mer vanlig. Selv har jeg også måtte ty til å stenge ute en del eksterne sider som diskusjon.no bruker, da jeg ikke har tid til å vente på servere som er nede... (Vil tippe at ca 1 av 20 ganger gallupp nede da jeg hadde problemer med de, og dermed ble de kjapt ekskludert) Sorry for off-topic..

Kan forresten anbefale Flashblock for de som er lei av masse flash på siden (men som vi ha muligheten til å trykke på et element for å spille den av). Last ned et par filer, og kopier de inn på rett plass som beskrevet i readme-filen: http://my.opera.com/Lex1/blog/show.dml/1032648

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Opera-en min kræsjer hele tiden :( Har prøvd å reinstallere den helt ved å avinstallere på en ordentlig måte via kontrollpanelet og slette mappa i AppData.

Noen som har en idé? Den kræsjer oftest når jeg skal logge meg inn på gmail og når jeg trykker på lenker her på diskusjon.no

Lenke til kommentar
forsåvidt sant Ståle. Uten reklamen må mange nettsteder stenge.. Googles tekstreklame blir jo riktignok ikke hindret vha reklamefiltret, men samtlige andre har grunn til å skjelve når reklameblokkering blir stadig mer vanlig. Selv har jeg også måtte ty til å stenge ute en del eksterne sider som diskusjon.no bruker, da jeg ikke har tid til å vente på servere som er nede... (Vil tippe at ca 1 av 20 ganger gallupp nede da jeg hadde problemer med de, og dermed ble de kjapt ekskludert) Sorry for off-topic..

Kan forresten anbefale Flashblock for de som er lei av masse flash på siden (men som vi ha muligheten til å trykke på et element for å spille den av). Last ned et par filer, og kopier de inn på rett plass som beskrevet i readme-filen: http://my.opera.com/Lex1/blog/show.dml/1032648

Googles texst reklame er jo da ingen problem å fjerne med opera.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...