Gå til innhold

Trenger du hjelp med Opera?


Anbefalte innlegg

Har også problemer med at når jeg bruker Operas innebygde mailklient M2 med Gmail via IMAP får jeg to tre like poster for hver post som kommer i innboksen. Er utrolig irriterende så jeg må nokk holde meg til å logge inn på Gmail frem til jeg får løst dette problemet.
I nyaste build har dei fiksa nokre issues med IMAP. Akkurat kva dei har fiksa veit eg ikkje, men noko har dei fiksa:

http://my.opera.com/desktopteam/blog/2008/06/20/towards-9-51

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei!

 

Har en venninne som har et problem med Opera sitt fanesystem, og jeg var mildt sagt "blank" når det gjaldt problemet. :p

 

Ved å søke opp et bilde i Google sitt bildeverktøy og trykke på bildet, får man muligheten til å "se bildet i full størrelse". Ved å trykke på denne linken slik at man får bildet alene i et vindu, får hun ikke bildet, men 40 blanke faner.

 

Hun har reinstallert programmet og har siste versjon av Opera så regner hun har tuklet med noen instillinger.

 

Takk for alle svar! :)

 

post-55354-1214225171_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Meiner eg har opplevd det ein gong, men eg klarer ikkje hugse kva løysinga var. Mest sannsynleg var det berre å installere ein annan versjon. Du kan prøve å slette konfigurasjonsfila opera6.ini, les her for forklaring:

http://operawatch.com/news/2008/04/fixing-...ity-issues.html

 

Snakket med vedkommende nå og det hadde tydeligvis fungert ved å slette konfigurasjonsfilen. :)

 

Takk Torbjørn T. :)

Lenke til kommentar

Har lastet ned Opera 9.5, og er veldig imponert over den nye utgaven. Spesielt hastigheten imponerer.

 

Opplever dessverre en del irriterende problemer med enkelte nettsider. AutoDB.no blir ikke helt som jeg er vant med fra Firefox. Søkeresultatet vises ikke som to scrollefelter der det venstre feltet viser alle treff og det høyre viser flere detaljer for det treffet jeg klikker på. Istedet vises søkeresultatet som en hel side, noe som fører til at jeg må scrolle opp og ned på siden for å bla gjennom treffene og for å se detaljene. Den øverste delen av detaljfeltet forsvinner, slik at jeg ikke kan lese kontaktinformasjon o.l.... (komplisert forklaring)

 

Opplever også problemer med sider som bruker javascript... Der slutter plutselig knapper og rullemenyer å fungere slik at siden blir helt ubrukelig!

 

Regner med at det er noen innstillinger som kan fikse problemene mine, er det noen som har tips til hva jeg bør sjekke ut?

Lenke til kommentar

Opera har et problem på Digitalarkivet, det kommer en melding fra webansvarlig når man skal legge inn et svar at: Det er ein feil i Opera 9.50 som gjer at det ikkje er trygt å bruka nettlesaren i debattane

 

Dette avsnittet ligger i et innlegg i en tråd:

Det er feil i Opera 9.5. Programma mine lagrar mellomresultat på servaren i såkalla sesjonsvariablar. Opera 9.5 kjenner ikkje att sesjonsvariablane. Dermed vil ein alltid koma attende til utgangspunktet.

 

SE LINK

 

Er det noen som vet hva som kan være problem, og om man kan omgå det?

 

 

(Først lagt inn i Den store Opera-tråden, men det passer kanskje bedre her.)

Lenke til kommentar
Hei!

 

Har en venninne som har et problem med Opera sitt fanesystem, og jeg var mildt sagt "blank" når det gjaldt problemet. :p

 

Ved å søke opp et bilde i Google sitt bildeverktøy og trykke på bildet, får man muligheten til å "se bildet i full størrelse". Ved å trykke på denne linken slik at man får bildet alene i et vindu, får hun ikke bildet, men 40 blanke faner.

 

Hun har reinstallert programmet og har siste versjon av Opera så regner hun har tuklet med noen instillinger.

 

Takk for alle svar! :)

 

post-55354-1214225171_thumb.jpg

Jeg gikk en gang inn i Opera sine egenskaper (alt+p), og satte opp at Opera skulle kjøres ved http-protokollen. Dette førte til at hver gang en link som skulle åpnes i nytt vindu spratt det opp tusenvis av vinduer i stedet (også kræsjet til slutt maskina). Nå har hun sikker fått løst problemet, men hvis folk vil oppleve det: alt+p -> avansert -> programmer -> legg til -> skriv inn http, og velg Opera som standard program. Voilá; en herpet nettleser :)

Lenke til kommentar
Det ser ut til at jeg endret noen innstillinger slik at Opera viser enkelte nettsider helt på hodet.

 

Da også diskusjon.no:

post-77163-1213559346_thumb.jpg

 

Noen som vet hva jeg har endret?

 

Jeg har kanskje samme problem; men det skjer bare av og til når jeg bruker frem- eller tilbakeknappen. Når jeg hopper tilbake (eller frem) en side hender det at siden vises slik som på bildet, akkurat som om den ikke har lastet siden ferdig. Hvis jeg gjør en refresh vises siden normalt. Tror dette er en bug i den nye versjonen 9.50.

 

Tror jeg har funnet en løsning på dette:

"Preferences/Advanced/History and ensure that Memory Cache is set to Automatic. It seems setting this to a fixed size fails in 9.5 for some reason. Not had any problems since changing to Automatic."

 

Ser ut til at dette løste mitt problem.

Lenke til kommentar
Er sikkert nok av slike spørsmål allerede, men et kjapt søk ga ikke svar på mitt spørsmål:

 

Java, Opera og Linux!

Altså: Leser man her:

Opera Knowledge

Der står det en fremgangsmåte for å få java til å fungere, men den fungerer ikke hos meg.

man skal lokalisere libjava.so, hos meg får jeg da opp to muligheter:

/usr/java/jre1.6.0_03/lib/i386/libjava.so
/usr/lib/jvm/java-1.6.0-openjdk-1.6.0.0.x86_64/jre/lib/amd64/libjava.so

Jeg går inn i Tools -> Pref -> Advanced -> Content -> Javaoptions og limer inn stien. Trykker "validate", og den sier at stien ser riktig ut, Trykker OK, restarter opera, men Java-applets vil fortsatt ikke fungere Her er testsiden jeg prøvde. Den fungerer i firefox 3 b5, men altså ikke i Opera.

Hva gjør jeg feil? Hvordan skal jeg få Opera til å fungere?

Kjører Fedora 9 64bit og Opera 9.5 hvis det skulle bety noe.

BUMP!

(må jeg kanskje lage ny tråd for denne?)

 

Slik jeg gjør det når jeg legger inn java i linux:

Laster ned og pakker ut selvextracting fil (ikke rpm, så siden du kjører fedora kan det også være en annen løsning for dit problem) Da får jeg en mappe som heter jre1.6x (for versjon) som jeg legger inn i mappen /usr/lib/java/

 

Så må du lage en symlink til /usr/lib/java/jre/i386/plugins/ns7/libjava.so filen i /usr/lib/opera/9.50(versjonnr)/plugins/ med

ln -s /usr/lib/java/jre/i386/plugins/ns7/libjavaplugin.so /usr/lib/opera/.../plugins/

Da kan du gjøre som du tidligere har gjort, at du går inn på instillinger i opera og velger rett vei til javaVM som er /usr/lib/java/jre/ osv... og trykke validate.

 

Så det første du bør gjøre er å finne ut i hvilken mappe javafil.rpm la seg inn. For da slipper du å laste ned enda en versjon av java.

 

edit: ikke skrevet på egen maskin, så jeg har ikke fått skjekket opp om alle banene er 100% riktig. Men det burde være nok til at det er mulig å lete seg frem til en løsning!

Takk, men det hjalp ikke meg.. Med den nye versjonen vil nemlig ikke Opera godta at JRE er instalert selv om det godkjenner når jeg trykker validate.. Lager en ny tråd om emnet.

Link til tråd

Endret av Ageurk
Lenke til kommentar

Jeg har et problem, det er ganske stort faktisk. I opera pre 9.5 så kom linker opp til toppen når du klikka på dem i addresselinja. Det lå en liste av tidligere besøkte sider nedover i addresselinja, når jeg klikket på nedoverpilen i slutten av linja. Hvis jeg valgte for exempel dagbladet.no, som lå på plass 5, så kom den til toppen og viste at jeg hadde besøkt siden nylig. På denne måten holdt jeg oversikt over hvilke sider jeg hadde besøkt sist, samt mine mest besøkte sider vil alltid være oppe i toppen en plass.

Lenke til kommentar

Hei,

Har et problem med nye innlegg på dette forumet. Når jeg trykker i boksen for å skrive tekst, skjer det absolutt ingenting. Ingen andre knapper innenfor den røde ramma (se skjermbilde vedlagt) fungerer heller. Alle utenfor fungerer normalt.

post-132843-1214580011_thumb.png

 

Jeg har reinstallert Opera og fjerna .\Programdata\Opera\Opera\profile\opera6.ini, men problemet vedvarer. Vil helst slippe å måtte fjerne alle innstillinger jeg har lagt til i Opera, ettersom det er temmelig mye, samtidig som å måtte dra opp IE hver gang jeg vil skrive et innlegg er temmelig plagsomt.

 

Om mer informasjon om konfigurasjon trengs, er det bare å si ifra. Jeg har forresten blokkert diverse reklame, pluss satt opp en IMAP4-konto.

 

Takker for alle svar og forslag!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...