Bozzeye Skrevet 23. mai 2007 Del Skrevet 23. mai 2007 (endret) Dette er en tråd for de som trenger hjelp med nettleseren Opera. Her kan du poste alle spørsmål du har ang. Opera. Anbefaler også Den store Opera-tråden, der finnes litt av hvert av nyheter og tips, du kan også spørre etter hjelp der. Edit 2: Har endret hele førsteposten, da jeg syntes den trengte det. Endret 10. juli 2008 av Bozzeye Lenke til kommentar
pretensiøselns Skrevet 23. mai 2007 Del Skrevet 23. mai 2007 (endret) 2. Eg har trykt Aldri-knappen i "husk passord" vindauget og vindauget kjem aldri opp igjen. Kva må eg gjere for at det skal komme opp kvar gong? 8682839[/snapback] Nå har jeg engelsk versjon av opera, men gå på Instillinger (Ctrl+F12) så på "tryllestav" tab-en og fjern avkrysningen på "La tryllestaven huske passord". Er muligens ikke akkurat slik det skrives som sagt, men du finner vel ut av det med denne veiledningen forhåpentligvis. Endret 23. mai 2007 av eMPea Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 23. mai 2007 Del Skrevet 23. mai 2007 (endret) 2. Verktøy --> Alternativer --> Tryllestav --> Passord. Finn den sida dette gjeld for og slett oppføringa. Redigert: Då vil boksen kome opp att neste gong. Trykk Ikkje no kvar gong den kjem opp, og den vil fortsetje å kome fram. Og forresten so er det ein liknande tråd her: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=652087 Endret 23. mai 2007 av Torbjørn T. Lenke til kommentar
Blib Skrevet 23. mai 2007 Del Skrevet 23. mai 2007 For å åpne en ny fane: Ctrl+T. Nytt vindu: Ctrl+N. Da er det bare å åpne et nytt vindu, åpne masse faner i det vinduet og manuelt kopiere/paste adresser fra det første Opera-vinduet til det neste. IMHO tviler jeg på at en "opera-hjelp"-tråd trengs. Du kunne sikkert bare spurt dine to spørsmål og vært ferdig med saken Lenke til kommentar
Obi von Knobi Skrevet 23. mai 2007 Del Skrevet 23. mai 2007 Hva er bedre med Opra enn Firefox og Explorer (og motsatt)? Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 23. mai 2007 Del Skrevet 23. mai 2007 For å åpne en ny fane: Ctrl+T. Nytt vindu: Ctrl+N. Da er det bare å åpne et nytt vindu, åpne masse faner i det vinduet og manuelt kopiere/paste adresser fra det første Opera-vinduet til det neste.Ein kan berre dra fanane over til det andre vindauget. Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 23. mai 2007 Del Skrevet 23. mai 2007 (endret) Hva er bedre med Opra enn Firefox og Explorer (og motsatt)? https://www.diskusjon.no/index.php?showtopi...9entry7810119https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=740219 https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=652085 Endret 23. mai 2007 av Torbjørn T. Lenke til kommentar
Bozzeye Skrevet 23. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2007 Blib: Kanskje det, men me får sjå. Torbjørn T.: Sletta ein det sto "never on entire server" elns og då gjekk det. Og eg veit at eg må trykkje ikkje no, men trykte litt raskt. Ashol: Eg har ikkje sagt at Opera er betre enn Firefox eller IE (og motsatt) Lenke til kommentar
Obi von Knobi Skrevet 23. mai 2007 Del Skrevet 23. mai 2007 Jeg lurte bare på om det var stor forskjell utenom utseende Lenke til kommentar
Bozzeye Skrevet 23. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2007 Det veit eg ikkje. Eg har prøvd (og har) begge, men har ikkje prøvd Firefox so mykje. Lenke til kommentar
Vaffel89 Skrevet 24. mai 2007 Del Skrevet 24. mai 2007 Hva er bedre med Opra enn Firefox og Explorer (og motsatt)? 8682934[/snapback] Nå starter vi ikke enda en av disse diskusjonene. Er som regel nokså hipp som happ hva folk mener er best osv.. Lenke til kommentar
Kiruk Skrevet 24. mai 2007 Del Skrevet 24. mai 2007 Lurer på er hvordan jeg ser bilder der det står "user posted image", har lest det et sted før og klarer ikke å klure ut hvordan jeg får det til. Takk på forhånd. Lenke til kommentar
Programvare Skrevet 24. mai 2007 Del Skrevet 24. mai 2007 Du høyreklikker på der hvor det står "user posted image" og trykker åpne bilde, eller oppdater bilde. Dette virker som regel ikke, så derfor er det mitt neste spørsmål: Hvis ingen av alternativene over virker, hva gjør man da og hvorfor skjer det? Lenke til kommentar
pretensiøselns Skrevet 24. mai 2007 Del Skrevet 24. mai 2007 (endret) Lurer på er hvordan jeg ser bilder der det står "user posted image", har lest det et sted før og klarer ikke å klure ut hvordan jeg får det til. Takk på forhånd. 8691062[/snapback] Det er ganske enkelt et bilde som ikke kan lastes inn, enten at serveren den er på er nede, eller at den rett og slett ikke er der lenger. Altså er det en ødelagt link. Endret 24. mai 2007 av eMPea Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 24. mai 2007 Del Skrevet 24. mai 2007 Eg har opplevd nokre tilfelle der bilete ikkje har vorte lasta, og å oppdatere det hjalp ikkje. Det som derimot hjalp var å finne adressa til biletet (høgreklikk --> Kopier biletadressa), og so gå direkte til den, med Ctrl + B. Eller, om du vil ha det i ei ny fane, klikk Ctrl + T fyrst, og so Ctrl + B. Dette gjeld sjølvsagt ikkje om biletet er fjerna frå tenaren. Lenke til kommentar
Jallenbo Skrevet 24. mai 2007 Del Skrevet 24. mai 2007 Ctrl+B er snarveien til bokmerkene om jeg ikke husker feil. Har ikke Opera på denne maskinen. Hva som er best av Opera og Firefox, er et spørsmål du aldri kommer til å få et endelig svar på. Smaken er som baken; den er delt. Jeg klarte en stund ikke å bestemme meg for hva som var best av de to, så jeg brukte begge. Etter mye tenking, så har jeg kommet fram til at FF er best til mitt behov. Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 24. mai 2007 Del Skrevet 24. mai 2007 (endret) Du hugser feil. Ctrl + B er hurtigtasten for «Gå til adresse» «Paste and go». Den teksten som ligg på utklippstavla vil Opera prøve å gå til. Ctrl + Alt + B derimot, fører til bokmerkehandsamaren. Endret 24. mai 2007 av Torbjørn T. Lenke til kommentar
Bozzeye Skrevet 24. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2007 (endret) Ctrl+Alt+B er bokmerker, Ctrl+B er lim inn og gå til. Edit: Du kom meg visst i forkjøpet, Torbjørn T. Endret 24. mai 2007 av Kiwien6 Lenke til kommentar
DawnDusk Skrevet 24. mai 2007 Del Skrevet 24. mai 2007 (endret) Hvordan sperrer man tilgangen til en side i Opera? La oss si at jeg ønsker å blokkere tilgangen til siden www.gfdagda.no, hvordan gjør jeg dette? FireFox og til og med IE har denne funksjonen - håper Opera også har det? Eksempel: Jeg skriver inn www.gfdagda.no, men får beskjed fra Opera at siden er blokkert. Det er slik det funker i IE og FF Endret 24. mai 2007 av freq_flyer Lenke til kommentar
Bozzeye Skrevet 28. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2007 (endret) Sånn her ser Diskusjon.no (og ein del andre sider) ut i Opera: Kor skifter eg sånn at det blir midtstilt? Endret 28. mai 2007 av Kiwien6 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå