Gå til innhold

Nytt skjerkort

hallrar

Anbefalte innlegg

Jeg har et gammelt og dårlig skjermkort (dette ble ikke prioritert når jeg kjøpte PC-en) og vurderer nå å kjøpe nytt skjermkort.

Jeg er rimelig bevandra i det meste vedr. data men skjermkort kan jeg mindre om, så derfor lurer jeg om dere kan svare meg på følgende:

Finnes det noen gode web-sider som har en enkel og grei innføring i forskjeller på GeForce 2, 3, 4, MX/TI, Radeon osv.?

Jeg har et gammelt hovedkort (EPOX EP-BX3), PIII 500MHz; hvordan kan jeg finne ut om et nytt skjermkort er kompatibelt med denne?

Mine behov: Jobber en del med Photoshop (og andre design program) og spiller gjerne spill som Medal of Honor og Flight Sim 2002.

Dessuten, men ikke et must, gjerne video-in så jeg evnt. kan redigere enkle ferievideoer.

Kan dere anbefale noe i prisklassen kr. 700-1200?

Mvh,

Hallvard

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har kjøpt et nytt skjermkort nå, dette får jeg vel innen en ukes tid. Dermed kan jeg selge det gamle Skjermkortet, dette er et GF2 gts pro kort som også har TV out, funker veldig fint og kjører alle spill fortsatt glatt. hvis du er intrisert kan du gi meg en Privat melding så ordner vi en grei pris.... kanskje dette er litt uten om hva denne posten skulle handle om men men :) Skjermkortet er foresten produsert at Point Of Wiev som lager bra kort :D

Lenke til kommentar

Jeg kan heller ikke lenger finne det Radeon 8500LE-kortet hos Komplett. Men kan de skaffe det kortet til den prisen tror jeg det er det beste kjøpet du kan gjøre akkurat nå.

Men si meg, med den maskinen der og de programmene du nevner, holder det ikke da med et Sapphire Radeon 7000 64MB som Komplett selger for kr. 445,- akkurat nå ?

Jeg oppgraderte en av de gamle maskinene mine (Celeron 300) med et slikt kort, og det fungerer utmerket til mitt bruk. Holder makinen i live en liten stund til om ikke annet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...