osse85 Skrevet 23. mai 2007 Del Skrevet 23. mai 2007 Kjøpte et digitalkamera på en nettbutikk, og da jeg fikk det viste det seg at det var doa. Jeg måtte da sende det inn, fikk beskjed om at de skulle sende meg et nytt kamera. nå fikk jeg beskjed om at hendlingen av returen kan ta 7-10 dager. I og med at det kun tok en dag fra de fikk pengene for kameraet til de sendte det synes jeg 7-10 dager er for lang tid. Jeg har mest lyst til å heve kjøpet, og kjøpe nytt digitalkamera hos en annen plass, slik at jeg har digitalkamera til helgen. Nettbutikken sier at angreretten min har bortfallt siden jeg har tatt kameraet i bruk. Slik jeg ser det kan ikke kameraet ha vert i bruk, siden det er doa. Har jeg angrerett, eller har den falt bort? Mvh Osse Lenke til kommentar
christian1986 Skrevet 23. mai 2007 Del Skrevet 23. mai 2007 Kjøpte et digitalkamera på en nettbutikk, og da jeg fikk det viste det seg at det var doa. Jeg måtte da sende det inn, fikk beskjed om at de skulle sende meg et nytt kamera. nå fikk jeg beskjed om at hendlingen av returen kan ta 7-10 dager. I og med at det kun tok en dag fra de fikk pengene for kameraet til de sendte det synes jeg 7-10 dager er for lang tid. Jeg har mest lyst til å heve kjøpet, og kjøpe nytt digitalkamera hos en annen plass, slik at jeg har digitalkamera til helgen. Nettbutikken sier at angreretten min har bortfallt siden jeg har tatt kameraet i bruk. Slik jeg ser det kan ikke kameraet ha vert i bruk, siden det er doa. Har jeg angrerett, eller har den falt bort? Mvh Osse 8682369[/snapback] Om du kontakter butikken så går de sikkert med på dette. Fleste nettbutikker er egentlig ganske hjelpsomme når det kommer til dette. Lenke til kommentar
osse85 Skrevet 24. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2007 Kjøpte et digitalkamera på en nettbutikk, og da jeg fikk det viste det seg at det var doa. Jeg måtte da sende det inn, fikk beskjed om at de skulle sende meg et nytt kamera. nå fikk jeg beskjed om at hendlingen av returen kan ta 7-10 dager. I og med at det kun tok en dag fra de fikk pengene for kameraet til de sendte det synes jeg 7-10 dager er for lang tid. Jeg har mest lyst til å heve kjøpet, og kjøpe nytt digitalkamera hos en annen plass, slik at jeg har digitalkamera til helgen. Nettbutikken sier at angreretten min har bortfallt siden jeg har tatt kameraet i bruk. Slik jeg ser det kan ikke kameraet ha vert i bruk, siden det er doa. Har jeg angrerett, eller har den falt bort? Mvh Osse 8682369[/snapback] Om du kontakter butikken så går de sikkert med på dette. Fleste nettbutikker er egentlig ganske hjelpsomme når det kommer til dette. 8682461[/snapback] Jeg må altså bare sitte enda lengre å vente på digitalkameraet mitt, og godta at en helt nytt kamera som jeg en gang ikke har brukt må repareres? Lenke til kommentar
andreash Skrevet 24. mai 2007 Del Skrevet 24. mai 2007 Kjøpte et digitalkamera på en nettbutikk, og da jeg fikk det viste det seg at det var doa. Jeg måtte da sende det inn, fikk beskjed om at de skulle sende meg et nytt kamera. nå fikk jeg beskjed om at hendlingen av returen kan ta 7-10 dager. I og med at det kun tok en dag fra de fikk pengene for kameraet til de sendte det synes jeg 7-10 dager er for lang tid. Jeg har mest lyst til å heve kjøpet, og kjøpe nytt digitalkamera hos en annen plass, slik at jeg har digitalkamera til helgen. Nettbutikken sier at angreretten min har bortfallt siden jeg har tatt kameraet i bruk. Slik jeg ser det kan ikke kameraet ha vert i bruk, siden det er doa. Har jeg angrerett, eller har den falt bort? Mvh Osse 8682369[/snapback] Om du kontakter butikken så går de sikkert med på dette. Fleste nettbutikker er egentlig ganske hjelpsomme når det kommer til dette. 8682461[/snapback] Jeg må altså bare sitte enda lengre å vente på digitalkameraet mitt, og godta at en helt nytt kamera som jeg en gang ikke har brukt må repareres? 8687845[/snapback] Ved DOA så mener jeg å huske at du kan kreve omlevering, det vil si at de skal sende deg et nytt kamera med en gang. Er ikke 100% sikker, men sjekk på forbrukerrådet sine hjemmesider. Andreas Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 24. mai 2007 Del Skrevet 24. mai 2007 Er heller ikke 100% sikker på loven, men innenfor et par uker ihvertfall, så gir vi nytt kamera til kunden der jeg jobber, om kameraet var DOA (kameraet må være på lager, selvsagt). Det er en av fordelene ved å handle i butikk fremfor på web... ved DOA sak får man nytt kamera i hendene der og da, og slipper å vente på postgang to veier, og på at webshop'en skal gidde å pakke nytt kamera og sende til deg. Småfeil (som feil innstillinger og lignende) kan rettes opp i butikken også, og man kan fort finne ut om det er f.eks batteri eller kamera som er ødelagt. Lenke til kommentar
gxi Skrevet 24. mai 2007 Del Skrevet 24. mai 2007 Nettbutikken kan bare nekte angrerett dersom utstyret ikke er skadet pga. unormal eller hard behandling. De kan ikke nekte angrerett bare fordi den er tatt i bruk (finnes unntak for lisenser (f.eks programvare, musikk, osv)). Dersom utstyret ikke har noen skade som følge av at det er blitt uforsiktig behandlet kan de ikke nekte. Lenke til kommentar
Pc Lynet Skrevet 16. juni 2007 Del Skrevet 16. juni 2007 (endret) DOA= Death on Arrival På norsk død ved ankomst. Betyr at en helt ny ting er ødelagt fra fabrikk. 2 x Reformulert Endret 16. juni 2007 av Pc Lynet Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 17. juni 2007 Del Skrevet 17. juni 2007 DOA krav kan også rettes om gjenstanden får en feil som følge av produksjonsfeil i løpet av dens aller første dager i bruk. Varierer litt hvor mye de forskjellige produsentene godtar, men tror f.eks Olympus har flere måneder. Andre produsenter stusser vel litt om du ønsker DOA etter 14 dagers bruk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå