Gå til innhold

Funnet SIM kort på t-banen! Hva skal jeg gjøre?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
noen måte jeg kan finne ut pin-koden og puk-koden?

8682360[/snapback]

Hvorfor vil du finne ut denne da? Så du kan missbruke en annen persons abonnement? Spare litt penger? Nei, det er nok ingen måte å finne ut PIN eller PUK-kode så vidt jeg vet. Om en person har mistet det vil nok han kunne ringe sin telefonoperatør og få et nytt ett. Så du kan trygt kaste det. ;)

Lenke til kommentar

Jeg ville annse det som tilnærmet umulig. Hvordan greier man å miste et simkort som sitter inni et feste, bak et batteri som igjen er dekket av et deksel? Det skal en god del til for at dekselet faller av. Og selv da må jo både batteriet falle ut, og festet til simkortet på en eller annet mystisk vis løsne. Nei, dette er nok "boss" noen har kastet. Så bare kast det.

Lenke til kommentar

Du kan ikke bruke det uansett, og hvis du prøver du tåpelig dum. Enten kan du kaste det hvor du fant det, eller så kan du ringe inn til teleoperatøren og gi de SIM-nummeret som står bakpå. Derfra tar de over saken. Sannsynligvis deaktiverer de det du har i hånda og sender et nytt til eieren. Billigere for alle.

Lenke til kommentar
Eller så kan det hende at det rett og slett ble kastet av en som fant en telefon på t-banen og ville beholde den selv og som visste at han ikke fikk brukt sim-kortet uansett.

8682568[/snapback]

Men så inneholder alle telefoner et nummer som kan spores. Slikt kalles morderne tyverisikring. Så er lite lurt å stjele mobiltelefoner nå tildags.

Lenke til kommentar
Men så inneholder alle telefoner et nummer som kan spores. Slikt kalles morderne tyverisikring. Så er lite lurt å stjele mobiltelefoner nå tildags.

8682582[/snapback]

Men i 3 av 4 tilfeller så gidder ikke folk å melde telefonen stjålet med mindre det er en veldig dyr modell...

Lenke til kommentar

Jeg fant en hundebæsj på fortauet igår. Jeg skjønner ikke at folk ikke kan plukke opp bæsjen, så jeg puttet den i en pose og tok posen med hjem. Posen ligger ved siden av meg i skrivende stund. Hva skal jeg gjøre med den?

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...