kristoffer1989 Skrevet 23. mai 2007 Del Skrevet 23. mai 2007 Vel det har seg slik at jeg har noen musikkprogrammer, deriblant Cubase SE3, noen vst'er og en lettversjon av Reason. Disse har jeg brukt på min stasjonære windows xp maskin. Familien har nå kjøpt seg en bærbar dell ipsiron 6400. Denne var det altså Windows Vista på. Jeg hadde planer om å lage litt musikk på denne også når vi er på farten, men det viser seg at ingen av programmene vil legges inn på Vista. Jeg har også lagt merke til at alt går usannsynelig tregt på tross av de gode spesifikasjonene. Jeg lurer da på om ikke det vil fungere å legge inn en standard versjon av Windows XP på denne. Vil dette gå? Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 23. mai 2007 Del Skrevet 23. mai 2007 En dualboot med Vista og XP skulle vel fungere fint. Og løser alle problemer med ikkefungerende programvare i Vista. Ørjan... Lenke til kommentar
kristoffer1989 Skrevet 23. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2007 En dualboot med Vista og XP skulle vel fungere fint. Og løser alle problemer med ikkefungerende programvare i Vista. Ørjan... 8682227[/snapback] aha, og hvordan setter en opp dette da? Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 23. mai 2007 Del Skrevet 23. mai 2007 Du installerer XP på en egen partisjon. Du må lage en egen partisjon, og velger den under installasjon av XP. Du kan f.eks. benytte Partition Magic for å opprette nye partisjoner. Vet ikke om det finnes innebygde verktøy i Vista som også gjøre dette. Ørjan... Lenke til kommentar
kristoffer1989 Skrevet 23. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2007 leste litt om dette programmet.. betyr dette at jeg kan lage en egen partison og legge inn xp uten å ødelegge noe vista som ligger der fra før og data som er lagret? Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 23. mai 2007 Del Skrevet 23. mai 2007 Ja, det stemmer det. Ørjan... Lenke til kommentar
TorsteinP Skrevet 24. mai 2007 Del Skrevet 24. mai 2007 Ikke nødvendig med partition magic. Vista kan endre størrelsen på partisjoner uten å re-formatere. Lenke til kommentar
StianGH Skrevet 24. mai 2007 Del Skrevet 24. mai 2007 Finnes også "Compability Mode" for "Windows XP (Service Pack 2)". Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå