Gå til innhold

Fjerne litt fett med sykling?

Anbefalte innlegg

Hei!

Er det mulig å fjerne litt fett fra magen ved hjelp av hard trening på sykkel, eller må man løpe for å få vekk dette? Det er ikke snakk om mye, men bare to-tre kilo.. er veldig slank ellers, men kun litt rundt magen.

Har en fin løype der jeg kan sykle rundt 2 mil.. og skal jeg starte med trening på sykkel, så blir det selvfølgelig intensivt. Men spørsmålet er likevel: Er det mulig å slanke vekk "mage-fett" ved hjelp av hard sykling, eller må man løpe?

Endret av above_trutth
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan gjøre akkurat det du vill og du kan ikke fjerne bare fra magen men det blir ca likt fra hele kroppen.

Det er to ting du må gjøre

1 . Spise mindre en du forbrenner

Det betyr ca 28 kalorier pr kg kroppsvekt.

2. Bevege deg på den måten du vil for å forbrenne kalorier.

Vil du forhindre muskeltap må du spise mye protein gjerne 2,5 gram pr kg kroppsvekt

Er man ny innen trening og vil ha noe lett hvor alt er tilrettelagt kan du bruke

Release YOUR Potential programmet.

Det er enkelt, fungerer og krever minimalt med forkunnskap.

Det hadde isåfall blitt Maks forbrenningsprogrammet som hadde vert noe for deg.

Og bare hopp over kosttilskudds delen.

Lurer du på hva 28 kcal pr kg kroppsvekt blir trykk på forbruk av energi.

Endret av War
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

28 kcal per kilo kroppsvekt? Jeg har en hvilemetabolisme på 1850 kcal per dag, dvs ca 22.5 kcal per kilo kroppsvekt. Og jeg har relativt høy forbrenning.

Lenke til kommentar

Det er selfølgelig avengig av aktivitetsnivå og er et utgangspunkt for justering

etter fremmgang. Vanligvis må oss dødlige spise 33 kalorier pr kg kroppsvekt for å holde vekten og 40-44 for å øke den.

Endret av War
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Det er selfølgelig avengig av aktivitetsnivå og er et utgangspunkt for justering

etter fremmgang. Vanligvis må oss dødlige spise 33 kalorier pr kg kroppsvekt for å holde vekten og 40-44 for å øke den.

8705940[/snapback]

Ikke på en stillesittende dag...

Lenke til kommentar

Er ut i fra gjennomsnittlig aktivitat ja skole, full jobb osv.

Regner med at de fleste gjør noe om dagen og ellers tar det med i beregningen om det ikke blir noen akivitet.

En mer konkret måte blir å regne ut fettprosenten og gange kiloene fett med 70. Da finner man maksimum kaloriunderskudd

Eksempel mann 100 kg fettprosent på 20

20x70 =1400 kcal

Og kutte ned 1000 med maten og de andre 400 med trening blir en start da.

På den måten vil regnestykket alltid følge progresjonen i fettforbrenningen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...