VisualStudio Skrevet 23. mai 2007 Del Skrevet 23. mai 2007 (endret) Hei. Jeg har FTP fra hotserv.dk og jeg lurer på hvordan man installerer PHPbb? under denne installasjons greiene til phpBB spør den om noe MySQL greier er det noen som vet hvordan man fikser dette? Takk Endret 23. mai 2007 av VisualStudio Lenke til kommentar
Stian89 Skrevet 23. mai 2007 Del Skrevet 23. mai 2007 Det ikke noe å "fikse". Opprett en mysql database du kaller for eksempelvis phpbb, bruk denne, sammen med pw og username du har fått utdelt av hotserv. Dette skal kunne gjøres i kontrollpanelet et eller annet sted. Om hotserv bruker phpmyadmin eller hva de gjør, vet jeg ikke - logg inn på hotserv.dk og let etter "mysql". Lenke til kommentar
VisualStudio Skrevet 23. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2007 Det ikke noe å "fikse". Opprett en mysql database du kaller for eksempelvis phpbb, bruk denne, sammen med pw og username du har fått utdelt av hotserv. Dette skal kunne gjøres i kontrollpanelet et eller annet sted. Om hotserv bruker phpmyadmin eller hva de gjør, vet jeg ikke - logg inn på hotserv.dk og let etter "mysql". 8682049[/snapback] De bruker phpmyadmin. Jeg er der, men hva skal jeg gjøre videre? Lenke til kommentar
Stian89 Skrevet 23. mai 2007 Del Skrevet 23. mai 2007 Du må opprette en database. Dvs, jeg vet ikke hvordan det er hos hotserv - enten er en database allerede opprettet, og du må bruke denne. Hvis ikke må du opprette en ny database. Se dette bildet: http://www.ampsoft.net/webdesign-l/img/Apache-phpmyadmin.gif Prøv å skrive "phpbb", under "Create New Database", trykk "Create". Hvis dette funker fint, bruker du den sammen med forumet. Lenke til kommentar
VisualStudio Skrevet 23. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2007 (endret) Jeg hadde ikke privilegier til å opprette vistnok Men hva skal jeg fylle ut i database configuration? jeg får bare "Could not connect to server" Bilde Endret 23. mai 2007 av VisualStudio Lenke til kommentar
Pozzolan Skrevet 23. mai 2007 Del Skrevet 23. mai 2007 (endret) Velg webhotellet du vil opprette databasen på her. Så trykker du på opprett mysql. Brukernavnet blir det samme som databasenavnet. Databaseserveren er db01 eller db02, det ser du på skjermen hos deg. PS: Husk å velge MySQL 4.1 i rullegardinen på siden du har bilde av. Endret 23. mai 2007 av stealthy Lenke til kommentar
VisualStudio Skrevet 23. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2007 Velg webhotellet du vil opprette databasen på her. Så trykker du på opprett mysql. Brukernavnet blir det samme som databasenavnet. Databaseserveren er db01 eller db02, det ser du på skjermen hos deg. PS: Husk å velge MySQL 4.1 i rullegardinen på siden du har bilde av. 8682586[/snapback] MySQL: PHPMyAdmin: http://phpmyadmin.hotserv.dk Host: db01 Brugernavn: 23360 Databasenavn: 23360 Password: hemmeligt Oprettet den: 23.5.2007 16:06:24 S¨hva skal stå der? Lenke til kommentar
MindTooth Skrevet 27. mai 2007 Del Skrevet 27. mai 2007 Du legger inn detaljene når du kjører pbpBB installasjonen. Lenke til kommentar
VisualStudio Skrevet 27. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2007 Du legger inn detaljene når du kjører pbpBB installasjonen. 8715501[/snapback] Jeg har gjort det, jeg har prøvd alt mulig men jeg får bare "error: Conecting to server" Lenke til kommentar
MindTooth Skrevet 27. mai 2007 Del Skrevet 27. mai 2007 Er veldig usikkert. Kunne hjulpet det hvis jeg hadde hatt tid. Men reiser bort over helgen. Har du lest denne: http://www.phpbb.com/support/documentation/2.0/#section2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå