Jørnan Skrevet 23. mai 2007 Del Skrevet 23. mai 2007 Jeg prøver nå å lære Flight of the Bumblebee på piano, men har allerede problemer etter et par toner Problemet mitt er at jeg mangler en del fingre for å spille fort nok. I starten går det veldig fort, så finnes deet en oversikt over hvilke fingre man skal bruke på hvilke toner eller liknende? Går tom for fingre når jeg kommer til F# og F i slutten av første takt Guitar Pro forteller ikke hvilke fingre jeg skal bruke for å spille enklest Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 23. mai 2007 Del Skrevet 23. mai 2007 Jeg tror faktisk ikke jeg har hørt noen spille denne sangen på piano. Lenke til kommentar
Jørnan Skrevet 23. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2007 (endret) Hmm ... Søk på youtube, så finner du mange Jeg har prøvd å se på filmene der, men det går ALT for fort til at jeg kan se hvordan de spiller den Edit: På en av filmene på Youtube spiller en med bare pekefiner og tommel i starten. Går det virkelig an å spille fort med bare de to fingrene? Endret 23. mai 2007 av jornan Lenke til kommentar
Programvare Skrevet 23. mai 2007 Del Skrevet 23. mai 2007 (endret) Jeg kan prøve å forklare deg. Den starter på E. Da tar du E med tommelen. D# med langefingeren. D med tommelen. C# med langefingeren. C med pekefingeren. B (H om du vil) med tommelen. Sånn fortsetter det nedover. Skjønner? edit: en liten feil i forklaringen Endret 24. mai 2007 av SirChris Lenke til kommentar
Jørnan Skrevet 23. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2007 Skjønner. Men går det ikke mye fortere å bruke alle fingrene? Slik jeg spiller nå: E 5, D# 4, D 4, C# 3, D 4, C# 3, C 3, H 2, C 5, H4, A# 3, A3 osv. Bruker en finger per tangent men glir ned fra de sorte tangentene til de hvite for å spare fingre. Men på slutten er det ikke nok fingre Fingre: Tommel = 1, pekefinger = 2 osv. Lenke til kommentar
mysjkin Skrevet 23. mai 2007 Del Skrevet 23. mai 2007 Jeg har en gang lært teknikken med å spille kromatisk skala opp og ned med 3. finger på alle svarte, 2. finger på f og c og 1. på alle andre, er vel noe liknende her. Det kan gå rimelig kjapt når man har det inne... (hvis noen skjønte hva jeg mente nå da ) [flisespikkermodus]Den heter humlens flukt på norsk, er vel skrevet av en ungarsk komponist, så det er vel ingen grunn til å bruke engelsk tittel[/flisespikkermodus] Har aldri prøvd å spille den på piano selv, kult, lykke til! M. Lenke til kommentar
Jørnan Skrevet 23. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2007 Ok. Takk for tipset. Skal prøve det. [flisespikkermodus]Skal se om jeg gidder å endre det etter hvert [/flisespikkermodus] Har kommet halvveis gjennom sangen (med høyrehånden) nå (i halvt tempo )! Lenke til kommentar
CastorFiber Skrevet 24. mai 2007 Del Skrevet 24. mai 2007 Får være med å spikke litt jeg også, da. Rimsky Korsakov var russer.. Lenke til kommentar
mysjkin Skrevet 24. mai 2007 Del Skrevet 24. mai 2007 Får være med å spikke litt jeg også, da. Rimsky Korsakov var russer.. 8687711[/snapback] * Går og gjemmer seg * M. Lenke til kommentar
Jørnan Skrevet 24. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2007 I Guitar Pro ligger sangen under At Vance Men wikipedia sier Korsakov har laget den, så da har nok Guitar Pro surret litt Får se om jeg kan få med venstrehånden i dag. Sangen blir litt kjedlig hvis man bare spiller med høyrehånden. I Guitar Pro er det gitar og trommer også. Det blir mye bedre Lenke til kommentar
Programvare Skrevet 24. mai 2007 Del Skrevet 24. mai 2007 (endret) Hvis du bare bruker fattige Guitar Pro til å spille den, så kan jeg med glede sende hele greia skrevet for piano til deg Hvis du vil, bare spør? Btw. Jeg har noen sånn sanger som Let it snow, stand by me, og en haug med Metallica. alt i pianonoter. (Ikke GP) edit: www.gprotabs.net er en flott side for å finne GP-filer Endret 24. mai 2007 av SirChris Lenke til kommentar
Jørnan Skrevet 24. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2007 Vil gjerne ha sangen til piano! Hadde vært kjempefint hvis du kunne sende det! Har masse tabs Lastet ned MySongBook fra 2005. Er rundt 45-50.000 sanger Men alltids kjekt med nettet hvis jeg ikke finner tabsene jeg leter etter Lenke til kommentar
Kjetil J Skrevet 28. mai 2007 Del Skrevet 28. mai 2007 Hehe.. spiller du noe i venstre hånd i Guitar Pro? Jeg tror uansett at et skikkelig pianoarrangement hadde gjort seg hvis du absolutt skal lære deg stykket. Min subjektive mening er at det finnes langt mer musikalsk interessante "brifestykker". Jeg føler ikke det er vits å lære seg et stykke som i dag nesten utelukkende blir brukt for å brife, i stedet for å formidle musikk. Lenke til kommentar
Jørnan Skrevet 28. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2007 Spiller selvfølgelig noe med venstre hånd i Guitar Pro. Men det blir et eget instrument fordi Guitar Pro er for dum til å forstå at man har to hender Jaja, Flight Of The Bumblebee blir kanskje brukt mye som et briefestykke, men det var en sang jeg hørte for lenge siden, og har alltid hatt lyst til å lære den Lenke til kommentar
Urmaker Skrevet 28. mai 2007 Del Skrevet 28. mai 2007 Det er ikke en "sang". Heller et "stykke".. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå