ansodre Skrevet 24. september 2001 Del Skrevet 24. september 2001 Hei! Jeg har nå hatt Win98 i snart 3 år. Jeg begynner nå å gå lei av Win98, og tenker på å oppgrader til Windows XP. Jeg har en IBM P2 400 MHz med 256 Mb minne, 10 gig harddisk, Creative geforce2MX skjermkort, cd-brenner, DVD-spiller. Denne pc brukers som server for et lite nettverk på tre pc, og også til spille maskin pluss det kjøres en del vanlige applikasjoner. Jeg lurer derfor om det er lurt å oppgradere? Hva som er positivt og negativt? Lenke til kommentar
tintin77 Skrevet 18. oktober 2001 Del Skrevet 18. oktober 2001 Tja for din middels raske maskin så den gå enda saktere med w2k eller XP Men fordelen er klar uten tvil Stabilitet og mye mer Kompabilitet er som regel ikke noe problem heller Jeg hadde W2K på min gamle maskin(PII/400Mhz med 256Mb minne, 12 Gb harddisk osv) gikk ikke akkurat raskt nei, brukbar løsning var det i allefall XP slukker enda systemressurser(anbefalt 512 Mb ram) fungerer selvsagt med mindre men mindre minne fører til saktere pc Prossesoren er i grenseland W2k går nok bra XP greit nok, men ikke vent deg noe spesielt raskt system nei Det spørs hva du prioriterer Hastighet eller driftsikkerhet akkurat som valget mellom Ferrari og Toyota Prioritering!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Lenke til kommentar
simes Skrevet 18. oktober 2001 Del Skrevet 18. oktober 2001 Hva er det du snakker om? Det går jo mye raskere med win2k og xp enn med win98! Det spørs jo hva du tenker på da.. Hvis det bare er spill du snakker om så kan jeg kanskje være enig. men ikke resten. ALT annet går raskere med win2k og xp. Lenke til kommentar
ritz00 Skrevet 18. oktober 2001 Del Skrevet 18. oktober 2001 Stemmer! har en kamerat som kjører Celeron a 333 med 192mb ram og winxp går like kjappt inn i windows xp som 98... Lenke til kommentar
mr.a Skrevet 18. oktober 2001 Del Skrevet 18. oktober 2001 jepp, kildekoden i xp er mye mindre krevende og kronglete enn den i 98/98se. xp er bygd på NT teknologi, som vil gi deg stabilitet! men, et stort MEN, faktisk har ikke XP kommet i salg engang... 26.oktober i norge. så det kan bli vanskelig å oppgradere før til fredagen etter førstkomne! men altså jeg kjører XP :wink: sammen med ME i dual-boot, jeg foretrekker XP klart! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå