Gå til innhold

Hvordan få lik størrelse på brystmusklene?

Anbefalte innlegg

Heisann...:) Jeg er en fyr på 25 som akkurat har bynt å trene vekter, noe som går veldig bra... Men brystmusklene mine har veldig ujevn størrelse. Jeg er høyrehendt og det høyre brystet har større volum enn det venstre.. Noen som vet hvordan man får jevnet det ut? :hmm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har samme problemet selv. Ene siden er litt større enn den andre. Har fått beskjed om å bare trene likt som jeg gjør, altså belaste de likt. Det vil hvis da jevne seg ut av seg selv. Det jeg fikk høre ihvertfall. Håper det kommer flere tilbakemeldinger i tilfelle jeg har feil. Da må jo jeg også forandre treningen min :)

Lenke til kommentar

takk skal dere ha for tips..:) får prøve å bare trene helt likt så får man se hva som skjer.. Ser bare for meg at når det ene brystet er større enn det andre, og de får helt lik belastning så vil fortsatt det ene være større lissom, av den grunn at belastningen er helt lik.. Men vi prøver:) :thumbup:

Lenke til kommentar
takk skal dere ha for tips..:) får prøve å bare trene helt likt så får man se hva som skjer.. Ser bare for meg at når det ene brystet er større enn det andre, og de får helt lik belastning så vil fortsatt det ene være større lissom, av den grunn at belastningen er helt lik.. Men vi prøver:) :thumbup:

8686920[/snapback]

Men hvis du trener med samme vekt på begge musklene vil den venstre muskelen få større belastning (i forhold til maks) enn den høyre, og den vil derfor bli bedre trent.

Lenke til kommentar
Blir det er problem kan du ta en rep ekstra på det minste brystet men det gjevner seg ut med tiden samme som armer gjør.

8686955[/snapback]

Ikke til å anbefale.

Da blir fort problemet større enn det er.

Lenke til kommentar

Gjorde det på armen i en 6 ukers periode

Men hvis du trener med samme vekt på begge musklene vil den venstre muskelen få større belastning (i forhold til maks) enn den høyre, og den vil derfor bli bedre trent.

+ 1 rep mer = gjevne muskler men Quoten gjør vel samme nytten over en lengre periode.

Endret av War
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Å trene ekstra på den ene hånda er som andre sier her ikke å anbefale. Lett å få skader også hvis du begynner å trene den ene siden hardere. Som også nevnt her, bare fortsett å tren normalt og ting vil jevne seg ut etterhvert.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Bruk stenger, ikke løft ulikt. Få en til å stå bak i benken og se om du løfter skjeift. Ta heller en uke pause enn å bli overtrent. De som sier at det en "state of mind" har ikke vært ordentelig overtrent ennå.

Endret av everhuge
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...