Gå til innhold

oppgradering av HDD til Bærbar pc

Anbefalte innlegg

Hei. hvordan gjør man det? går det ann? koster det mye? er det mulig for en vanlig person? jeg ser på en med 80gig nå..altså en bærbar med 80 gig, og lurer på om det er vannskelig å bytte den ut med en bedre...160 eller no

for å si det slik : jeg har klart å legge i RAM og et STORT grafikk kort :p (stasjonær altså) klarer jeg da å bytte HDD på en bærbar?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hadde ein kompis som hadde problemer med SATA kabelen på harddisken hadde falt ut, det han gjor var å skru opp eit lokk på undersida, ta opp disken og feste den til stasjonær pc som alt annet. satt den på plass igjen og voila, funket heilt fint, vil påstå det er lettare enn med stasjonære.

Så om du klarte skifte det der greiene så burde du klare skifte ein hdd så lenge den ikkje er sveiset fast.

Lenke til kommentar

Det er absolutt ikke noe problem. De fleste laptop-er må man bare fjerne et deksel under for å få tilgang til hdd. Husk at du selv må legge til S-ata drivere på cd-en, hvis du ønsker å bruke XP.

Men trenger du 160 gb når du trasker rundt? Får mer plass hvis du går for en ekstern 3,5". En annen mulighet er jo å bruke 80 gb-en i et eksternt kabinett. Da slipper du jo strømkabel også, så det blir litt mer portabelt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...