Gå til innhold

hva er best av data, ps2,gamecube osv

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Teit spørsmål.

Pc og konsoll er helt forskjellige ting. En pc kan man få bedre grafikk, hastighet og mye mer på + at en pc har flere funksjoner enn bare spill.

Konsoller derimot er bra på den måten at de er rimelig idiotsikre, kjøper du et spill er det så å si garantert at det vil fungere glatt.

Og det at en konsoll med et par spill koster 2000 kr mens en rimelig pc ligger på rundt 10000 kr.

Lenke til kommentar

Til å spille på mener han.

PC: 19 tommer skjerm, tastatur (som suger), mus (blæh), systemkrav (det er jo helt idiotisk!!!), datastol (au, stiv i ryggen) osv..........

Maskiner: 28 tommer skjerm (varierer jo, men en TV skjerm er jo billigere en en PC skjerm, i alle fall opp til 32 tommer), deilig stol (stressless om du vil), en perfekt stor kontroll, med perfekte knapper, kjøp et spill til den maskinen og du er sikker på at du får kjørt det (untatt om du har PAL maskin og kjøper NTSC spil eller omvendt).

Så hvordan kan man mene at PC er bedre når et 3D kort er dyrere en en spillemaskin=/?????? :wink:

Lenke til kommentar

Amiga er best!

jajamennsann..

Amiga cd32.. hehe en mellomting mellon konsoll og pc

og resten av maskin serien forøvrig.. for det fleste maskinene hadde samme specs og da var man nesten... nesten helt sikker på at spillet funket på din maskin og man hadde perfekt kontroll.. en frakk joystick med 2 knapper! og det funket til alle spill untatt arkanoid og sim city og slike spill.. + godstol og svær, diger, stor tv! Er det ikke det konsoll gutta argumenterer med?? stor tv og sånt?

Lenke til kommentar

Pc er helt klart best, man kan også kjøpe gamepad, ratt, koble den til en prosjektor og spille på et 100 tommers lerret. Hvor mye penger man vil putte i det har endel å si. Hvis man ikke bryr seg om prisen får man den råeste spillopplevelsen med pc.

Grafikken på konsollene er jo til å begynne å grine av i forhold til de nyeste pcspillene. De fleste har en tv et eller annet sted i nærheten, og da er det greit å "bare" bruke 2000 kr og få et idiotsikkert opplegg.

Lenke til kommentar

Spill er best på PC (synes jeg), kanskje fordi jeg alltid har spilt på PC, hater 50hz refreshrate og håndkontroller (mus+tastatur slår det meste på det meste), og aldri har eid en TV. Hvis man först har kjöpt en PC koster det ikke så mye å oppgradere, man trenger ikke å gi opp sine gamle spill fra 80-åra eller samle på seg antikke spillemaskiner for å spille dem, samtidig som man kan holde tritt med den nyeste (eller nest-nyeste, behov og lommebok bestemmer) teknologien. Spillmaskiner har også sine fordeler, men jeg synes det blir dobbelt opp når man likevel har en bra PC, akkurat som det blir dobbelt opp med TV når man har PC og TV-kort. Det har sikkert endel å si at jeg har vokst opp uten TV.

Lenke til kommentar

de fleste er nok enige at pc-gaming og console-gaming er to ganske forskjellige ting, her har jeg nevnt noen av fordelene/ulempene ved hver av dem :

pc-gaming:

- tastatur/"the claw" og mus gir deg mer presise og raske bevegelser i fps/rts - spill

- pc-hardware er overlegen, men er mye dyrere

- fps-spill blir fetere når man har en maskin hver, og mange flere kan spille samtidig. (xbox live osv er lite utbredt enda, så jeg tar ikke med det)

-en datamaskin har bedre potensiale for bildekvalitet (skjerm, kabler)

-man trenger ikke minnekort og en haug med plater for å spille, harddisk er kjekt.

- LAN parties blir ikke helt det samme med tv'er og consoles :)

- pc-spill er som oftest billigere

console-gaming:

-sloss-spill/adventure og andre typer platformspill er mye bedre å spille med pad (kan jo kjøpe en pad til pc'n, men de er som oftest vonde å bruke, dessuten blir det liksom ikke helt det samme :))

-det er masse bra titler som ikke kommer til pc, f.eks alle godsakene som nintendo, capcom og konami lager.

-en konsoll er lett å transportere

-selve konsollen er billig, og spillene til den blir ikke laget slik at de vil flyte dårlig.

-en konsoll trenger ikke vedlikehold på samme måten som en pc

-jeg er ofte klar en konsoll-kveld med prosjektor sammen med venner, det blir litt mer chill underholdning enn hardcore pc-gaming

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...