Gå til innhold

Instrumentaler/symfonier som rører ved sjelen

Roiku

Anbefalte innlegg

Klippet fra posten min under "Hvilket album kjøpte du sist"

Mike Oldfield - Music of the spheres

MusicOfTheSperes.jpg

Fantastisk album! Jeg tror faktisk ikke noe musikk har rørt meg på denne måten tidligere. Når jeg tenker meg om så har faktisk ingen musikk berørt meg tidligere. Denne musikken fikk meg til å tenke, fundere og drømme, den vekket også minner.

Dette er faktisk noe jeg aldri før har opplevd, så dette albumet traff meg virkelig rett i sjelen.

Om jeg skal plukke ut en sang, så må det bli Silhuette, eller nummer Music Universalis. Egentlig er hele albumet så utrolig at å plukke ut et spor egentlig er blasfemi.

Endret av T-Solberg
Lenke til kommentar
  • 1 år senere...
Videoannonse
Annonse
Lasta ned LOTR soundtrack til alle 3 filmene og jeg kan kort og godt si at det er det eneste jeg har hørt på siden i går kveld da jeg lasta de ned. Utrolig vakkert og oppbygningen til klimaks i "kamp-sangene" er helt utrolig. Anbefales til alle

Veldig enig der. Masse stemning i musikken. Sangene som rører sjelen mest vil jeg si er:

Og av andre sanger har vi:

Det er et eller annet som harmonerer slikt med denne sangen. Språket er et stammespråk fra Salomonøyene, hvis noen lurte ;)

Denne sangen er det stemning i!

Lenke til kommentar

Jeg vil gjerne nominere Orion av Metallica.

Hvorfor? For en ihugga Metallica fan så er denne sangen definisjonen av hvordan en sang kan vekke følelser. Skrevet av den avdøde Cliff Burton, så er den regnet som en av Burtons fineste komposisjoner. Hver tone treffer så direkte på nostalgi, minner og følelser som er rettet mot Burton og som finnes i sjelen. Den er så tung, likevel positiv og så direkte rå. Sangen ble spilt live i 2006 for første gang noensinne i sin helhet, hele 20 år etter Orion ble sluppet løs på Master of Puppets. Sangen er en reise gjennom universet, gjennom et liv til døden. Et mesterverk.

• Hjerte 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...