ZprMario Skrevet 12. juni 2007 Del Skrevet 12. juni 2007 Metallica - Orion er perfekthet på lyd. 8840495[/snapback] Så sant som det er sagt. For de som måtte lure, så er soloene på 1:42 og 6:35 gjort av Cliff, på bass... De fleste tror det er gitar. Fyren var et unikum... Lenke til kommentar
aemil Skrevet 14. juni 2007 Del Skrevet 14. juni 2007 (endret) Death - Voice of the Soul. En sang som virkelig fortjener navnet. EDIT: Med link. Endret 14. juni 2007 av AnR Lenke til kommentar
Kjekssjokolade Skrevet 14. juni 2007 Del Skrevet 14. juni 2007 Mike Oldfield - Tubular Bells (Part One), bortsett fra en stemme som introduserer noen instrumenter på slutten, er denne helt instrumental. Et mesterverk på 25:29minutter. Al Di Meola - Elegant Gypsy. Dette er mitt favorittalbum av denne fantastiske jazz-fusion gitaristen. Så utrolig at slik musikk er laget. Buckethead - Colma Buckethead - Electric Tears Det er to rolige album fra mesterhjernen og gitarguden Buckethead, hvis noen er intereserte i noen smakebiter fra de albumene er det bare å spørre, så kan jeg sende. Det er rolig akustisk/elektrisk gitar som er hovedtyngden i begge albumene, men trommene/beatsene er mer uthevet i Colma. Jeg har ikke lagt ved noen linker, for jeg fant ingen som representerer noe av det nevnte skikkelig Lenke til kommentar
Zardoz Skrevet 15. juni 2007 Del Skrevet 15. juni 2007 Litt klassisk igjen: Rachmaninovs 2. pianokonsert er et stykke som beveger, anbefales! Stykket er bygd opp rundt piano som soloinstrument, med støtte av fullt orkester. Lenke til kommentar
Programvare Skrevet 19. juni 2007 Del Skrevet 19. juni 2007 (endret) Hele skiva til Carl Orff: Carmina Burana Og Vivaldi sine Four Seasons er jo et mesterverk edit: Hører på den for å roe ned etter å ha hørt litt Dimmu Borgir Endret 19. juni 2007 av Metalheart Lenke til kommentar
zystem Skrevet 15. juli 2007 Del Skrevet 15. juli 2007 Hepp, Pink Floyd - Marooned Len deg tilbake i stolen, tenk på de gode tingene i livet ditt. Lenke til kommentar
someOen Skrevet 17. juli 2007 Del Skrevet 17. juli 2007 Pink Floyd sin Marooned er vakker. Det første jeg tenkte på når jeg så emnet. Blant Pink Floyd sine beste. Lenke til kommentar
Speik Skrevet 18. juli 2007 Del Skrevet 18. juli 2007 (endret) Hadde visst nevnt den tidligere i tråden.. Endret 19. juli 2007 av Speik Lenke til kommentar
Kjekssjokolade Skrevet 18. juli 2007 Del Skrevet 18. juli 2007 Hepp, Pink Floyd - Marooned Len deg tilbake i stolen, tenk på de gode tingene i livet ditt. 9080111[/snapback] Det eneste som plager vettet av meg med den låta....lengden Lenke til kommentar
dagr0z Skrevet 19. juli 2007 Del Skrevet 19. juli 2007 Led Zeppelin - White Summer/Black Mountain Side. Mesterverk, spør du meg. Lenke til kommentar
Roiku Skrevet 19. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 19. juli 2007 Flott at tråden fortsatt lever. Skal se å få tatt meg tid til å oppdatere førsteposten igjen snart. Lenke til kommentar
dabbo-baze Skrevet 19. juli 2007 Del Skrevet 19. juli 2007 65 days of static - Retreat retreat Lenke til kommentar
zystem Skrevet 19. juli 2007 Del Skrevet 19. juli 2007 (endret) Hepp, Pink Floyd - Marooned Len deg tilbake i stolen, tenk på de gode tingene i livet ditt. 9080111[/snapback] Det eneste som plager vettet av meg med den låta....lengden 9096579[/snapback] Hepp, Det er to versjoner av den! 'Marooned ELM' som er den samme sangen bare den er forkortet til 2 min. Prøv heller å hør den live på youtube, kanskje det ikke blir så 'kjedelig' med skarpere og lyd. det funker for meg Endret 19. juli 2007 av zystem Lenke til kommentar
edge Skrevet 19. juli 2007 Del Skrevet 19. juli 2007 (endret) Schindler's List Endret 19. juli 2007 av edge Lenke til kommentar
Turboleif Skrevet 20. juli 2007 Del Skrevet 20. juli 2007 Charlie Clouser - Hello Zepp http://www.youtube.com/watch?v=EfACKfItGmE I Saw 1. Får sinnsykt bra flashback av filmen når jeg hører denne, kan se for meg alt som skjer i filmen. Det er sangen som er brukt i slutten av filmen, når man skjønner alt. Lenke til kommentar
Kjekssjokolade Skrevet 20. juli 2007 Del Skrevet 20. juli 2007 Hepp, Pink Floyd - Marooned Len deg tilbake i stolen, tenk på de gode tingene i livet ditt. 9080111[/snapback] Det eneste som plager vettet av meg med den låta....lengden 9096579[/snapback] Hepp, Det er to versjoner av den! 'Marooned ELM' som er den samme sangen bare den er forkortet til 2 min. Prøv heller å hør den live på youtube, kanskje det ikke blir så 'kjedelig' med skarpere og lyd. det funker for meg 9104874[/snapback] Lengden : den er for kort, på plata The Division Bell Lenke til kommentar
dagr0z Skrevet 20. juli 2007 Del Skrevet 20. juli 2007 Vangelis - Conquest of Paradise, det er vel strengt tatt ikke en instrumental det? Dem synger jo i bakgrunnen. Den liker jeg utrolig godt, men den passer kanskje ikke inn her den, da Lenke til kommentar
zystem Skrevet 3. august 2007 Del Skrevet 3. august 2007 Hepp, Pink Floyd - Cluster One + Hele Soundtrack CD'n til King Arthur Lenke til kommentar
Edmund Blackadder Skrevet 27. august 2007 Del Skrevet 27. august 2007 (Copy/paste fra en annen tråd) Et klassisk pianostykket der tittelen er like viktig som stykket er et av Debussy som heter "Den Sunkne Katedral". Har selv spilt den, og den er av en annen verden rett og slett. Tar muligens litt tid å få hørt den "inn", men når du har forstått musikken og hørt den et par ganger (hør på klangen), så skal den nok være godt likt. Lenke til kommentar
Aleksander- Skrevet 27. august 2007 Del Skrevet 27. august 2007 Immediate music - Serenata Orkester musikk, får frysninger på ryggen av denne. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå