Gå til innhold

Instrumentaler/symfonier som rører ved sjelen

Roiku

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Mike Oldfield - Tubular Bells (Part One), bortsett fra en stemme som introduserer noen instrumenter på slutten, er denne helt instrumental. Et mesterverk på 25:29minutter.

Al Di Meola - Elegant Gypsy. Dette er mitt favorittalbum av denne fantastiske jazz-fusion gitaristen. Så utrolig at slik musikk er laget.

Buckethead - Colma

Buckethead - Electric Tears

Det er to rolige album fra mesterhjernen og gitarguden Buckethead, hvis noen er intereserte i noen smakebiter fra de albumene er det bare å spørre, så kan jeg sende. Det er rolig akustisk/elektrisk gitar som er hovedtyngden i begge albumene, men trommene/beatsene er mer uthevet i Colma.

Jeg har ikke lagt ved noen linker, for jeg fant ingen som representerer noe av det nevnte skikkelig :)

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Hepp,

Pink Floyd - Marooned

Len deg tilbake i stolen, tenk på de gode tingene i livet ditt.

9080111[/snapback]

Det eneste som plager vettet av meg med den låta....lengden

9096579[/snapback]

Hepp,

Det er to versjoner av den! 'Marooned ELM' som er den samme sangen bare den er forkortet til 2 min.

Prøv heller å hør den live på youtube, kanskje det ikke blir så 'kjedelig' med skarpere og lyd. det funker for meg ;)

Endret av zystem
Lenke til kommentar
Hepp,

Pink Floyd - Marooned

Len deg tilbake i stolen, tenk på de gode tingene i livet ditt.

9080111[/snapback]

Det eneste som plager vettet av meg med den låta....lengden

9096579[/snapback]

Hepp,

Det er to versjoner av den! 'Marooned ELM' som er den samme sangen bare den er forkortet til 2 min.

Prøv heller å hør den live på youtube, kanskje det ikke blir så 'kjedelig' med skarpere og lyd. det funker for meg ;)

9104874[/snapback]

Lengden : den er for kort, på plata The Division Bell :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 4 uker senere...

(Copy/paste fra en annen tråd)

Et klassisk pianostykket der tittelen er like viktig som stykket er et av Debussy som heter "Den Sunkne Katedral". Har selv spilt den, og den er av en annen verden rett og slett. Tar muligens litt tid å få hørt den "inn", men når du har forstått musikken og hørt den et par ganger (hør på klangen), så skal den nok være godt likt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...