Roiku Skrevet 23. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2007 (endret) Må si jeg liker utviklingen i denne tråden. Takk også til de som siste som bekrefter at jeg ikke bare er ute etter klassisk musikk. Nå hørte jeg bare på Rocket Falls on Rockets Fall, men jeg regner med resten er i samme genre. Det var veldig spennende musikk, som jeg definitivt skal høre mer på. Fortsett å komme med forslag! Ferr: Hvilken film bruker Adagio in G Minor som filmmusikk? Ser for meg en WWII-film. Den sangen er rett og slett herlig. Schindler's List? edit: Ah, JLa. Pianosoloen fra Schindler's list gir meg frysninger. Garantert topp 5 for min del. Endret 23. mai 2007 av Steffenm Lenke til kommentar
:utakt Skrevet 23. mai 2007 Del Skrevet 23. mai 2007 La til en, jeg. Hvis du vil ha alle i førsteposten. Lenke til kommentar
Roiku Skrevet 23. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2007 Jepp, det var planen Greit å ha det litt oversiktlig. Takker og bukker. Lenke til kommentar
:utakt Skrevet 23. mai 2007 Del Skrevet 23. mai 2007 Hvordan kunne jeg glemme favorittbandet mitt, da? Eve (Dream Theater) Det er så fint, så fint. Får litt klump i halsen her. Og mannen som har laget video har virkelig tatt stemningen. God natt! Lenke til kommentar
Programvare Skrevet 24. mai 2007 Del Skrevet 24. mai 2007 Hvordan kunne jeg glemme favorittbandet mitt, da? Eve (Dream Theater) Det er så fint, så fint. Får litt klump i halsen her. Og mannen som har laget video har virkelig tatt stemningen. God natt! 8686806[/snapback] Dream Theater har mange kjempeflott komposisjoner. Jeg kan Space Dye West på piano. Lenke til kommentar
JPNord Skrevet 24. mai 2007 Del Skrevet 24. mai 2007 Emperor - The Wanderer (tror dette er den rette, fikk ikke sjekke om lyden fungerer, sitter på pc uten lyd). Vangelis - Conquest of Paradise http://youtube.com/watch?v=VJdsCm2PV80 Vangelis - Chariots of Fire http://youtube.com/watch?v=aKtZsV5duIY Vangelis generelt er helt utrolig deilig musikk. Lenke til kommentar
Roiku Skrevet 24. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2007 Takk for den gullstjerna, Arrosiach Vangelis har jeg aldri hørt om engang, men musikken har jo hele verdens befolkning hørt og elsket. Utrolig at jeg ikke har hørt navnet før. Lenke til kommentar
JPNord Skrevet 24. mai 2007 Del Skrevet 24. mai 2007 You're welcome Vangelis fortjener mer oppmerksomhet egentlig. Andre nydelige sanger er Antarctica, Hymn, Alpha, To the Unknown Man, La Petite Fille De La Mer og Sauvage et Beau. Lenke til kommentar
empatiy Skrevet 25. mai 2007 Del Skrevet 25. mai 2007 Elsker symfonier, og gjerne progressivt. Det er spesielt to stykker som virkelig har gitt meg frysninger. Den ene er Edvard Grieg med Dovregubbens Hall. Den andre er Wagner - Ride of the Valkyrie. sistnevnte har gjort sterkest inntrykk følelsesmessig. Kan huske første gang jeg satte meg ned og lukket øynene og hørte på den, det føltes ut som jeg svevde.. Lenke til kommentar
Programvare Skrevet 25. mai 2007 Del Skrevet 25. mai 2007 Jeg synes at Sorgens Kammer - Dimmu Borgir er en kjempeflott komposisjon. Jeg prøver å lære den på piano, men jeg må bruke Guitar Pro for å lese notene og det er noe dritt. Lenke til kommentar
catolap Skrevet 25. mai 2007 Del Skrevet 25. mai 2007 Ecstasy of Gold av Ennio Morricone. Lenke til kommentar
Laughing Madcap Skrevet 25. mai 2007 Del Skrevet 25. mai 2007 Ennio Morricone - The Good, The Bad and The ugly Lenke til kommentar
ponnikos Skrevet 25. mai 2007 Del Skrevet 25. mai 2007 . 8685863[/snapback] Ikke dårlig tolkning. Jeg har alltid sett på det sangen som en referanse til coveret (eller omvendt): Lenke til kommentar
Speik Skrevet 25. mai 2007 Del Skrevet 25. mai 2007 (endret) Finnes mange herlige instrumentaler fra den nederlandske mesteren: Ayreon - Day nine: Playground Ayreon - The Dream Sequencer (se bort ifra snakkingen i introen) Ayreon - The Dream Sequencer Reprise Ayreon - Day 18: Realization Ayreon - Chaos Og min favoritt: Camel - Stationary Traveler (Youtube) Endret 25. mai 2007 av Speik Lenke til kommentar
nest0r Skrevet 25. mai 2007 Del Skrevet 25. mai 2007 (endret) Må nesten legge til Ennio Morricone - C'era Una Volta Il West, Frank Zappa - Peaches En Regalia og Guthrie Govan - Bad Asteroid. Desverre er computeren min litt sliten om dagen, så jeg sitter på en pc hvor jeg har en brøkdel av min egen musikk, og jeg har altfor dårlig hukommelse, så ramser ikke opp fler just nu. Ennio Morricone - C'era Una Volta Il West Frank Zappa - Peaches En Regalia (Performed By Dweezil Zappa) Guthrie Govan with Asia - Bad Asteroid Endret 25. mai 2007 av nest0r Lenke til kommentar
saluttknall Skrevet 25. mai 2007 Del Skrevet 25. mai 2007 The shaddows: Apache og Rabells klassiske stykke Bolero. Fin tråd btw. Lenke til kommentar
LeLiLa Skrevet 25. mai 2007 Del Skrevet 25. mai 2007 Jeg synes at Sorgens Kammer - Dimmu Borgir er en kjempeflott komposisjon. Jeg prøver å lære den på piano, men jeg må bruke Guitar Pro for å lese notene og det er noe dritt. 8699048[/snapback] What he said! Mener også at Canon in D av Pachelbel og at Ecstasy of Gold av Metallica er nydelige! Lenke til kommentar
Roiku Skrevet 26. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 26. mai 2007 (endret) The shaddows: Apache og Rabells klassiske stykke Bolero. Fin tråd btw. 8703112[/snapback] Beklager, slet litt med å tolke akkurat den der! Kunne du lett frem den komplette tittelen på sangen? Apache og Rebel? Hva er artisten og hva er sangen? Gotzone: Jeg går ut i fra at det var S&M-versjonen av Ecstasy of Gold du mente? Endret 26. mai 2007 av Steffenm Lenke til kommentar
Loerand Skrevet 26. mai 2007 Del Skrevet 26. mai 2007 Rabbell? Nei. Han mente Bolero av Ravél, den jeg nevnte før i tråden Lenke til kommentar
Roiku Skrevet 26. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 26. mai 2007 Rabbell? Nei. Han mente Bolero av Ravél, den jeg nevnte før i tråden 8704608[/snapback] Hadde en mistanke Notert. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå