Darth MToffy Skrevet 23. mai 2007 Del Skrevet 23. mai 2007 DLNA er en gruppe/et forum som overser utviklingen av UPnP AV (Universal Plug and Play Audio and Video). UPnP støttes blant annet av Windows Media Player 11. Forsøk å starte WMP og slå på deling av filer. Åpne så nettverksoversikten i Windows og du skal i teorien se navnet på maskina di sammen med brukernavnet ditt (inkl et musikkikon) sprette opp der. Denne "sharen" kan PS3 finne og koble seg opp mot. Andre program som støtter UPnP AV er blant annet MythTV, XBMC, VLC, Slimserver, .... sjekk f.eks. denne oversikten her. I PlayStation 3 kan dere slå på UPnP under Settings > Network Settings > Internet Connection Settings (advanced settings). Se her. For min del har jeg tilgjengeliggjort alt av musikk, DVDer osv på en Linux-server som kjører uShare 8685809[/snapback] oioi hvis dette stemmer så er det meget spennende forstår jeg deg rett her i at dette dlna greiene hovedsaklig er software-basert med en sertifisering av hardware i tillegg? så nemlig på dlan-sidene at det var masse vas om sertifisering der men ingen god forklaring. åff-tåppik: hehe litt vittig hvis man bruker en xbox med xbmc som server for PS3 da :!: Lenke til kommentar
fAke_ Skrevet 23. mai 2007 Del Skrevet 23. mai 2007 Sjekk Wikipedias artikkel om UPnP. Lenke til kommentar
UrgeLoL Skrevet 23. mai 2007 Del Skrevet 23. mai 2007 Kjempenyheter. Betyr dette at vi kan kjøre Blu-ray filmer i 720P nå? Håper de også får i stand AA på Ps1/2 spillene. Hvilken nytte har man av å styre PS3 med PSP'en? 8682278[/snapback] Kom på en annen ting som burde være åpenbar. 1. Du er på jobb eller en annen plass med wifi tilgang. 2. Du jobber ikke, men henger på gamer.no 3. Der ser du at det akkurat er kommet en Killzone 2 demo på PsStore. 4. Du tar opp PsP'en, logger inn på ps3'en 5. starter nedlastingen 6. Sier til sjefen at du er blitt syk 7. Kjører hjem 8. Kan begynne å teste demoen med en gang Lenke til kommentar
MacGillicuddy Skrevet 23. mai 2007 Del Skrevet 23. mai 2007 Litt spennende om updaten blir klar nå kl 12. Lenke til kommentar
RMNZR Skrevet 23. mai 2007 Del Skrevet 23. mai 2007 (endret) Med mindre PS3en min lyver, har den ikke tenkt å la meg oppdatere just nu. Det er vel mer pausibelt at denne oppdateringen er tilgjengelig i løpet av dagen (EDIT: I motsetning til NÅ MED EN GANG) Døgnet har tross alt 24 timer, og Sony HAR flyttet på datoer før Endret 23. mai 2007 av RomanzoR Lenke til kommentar
aJens1 Skrevet 24. mai 2007 Del Skrevet 24. mai 2007 Tjoho!! Update er på plass Blir spennende og teste ut.. Lenke til kommentar
aJens1 Skrevet 24. mai 2007 Del Skrevet 24. mai 2007 (endret) Snappa opp denne linken TwonkyVision fra et annet Forum. Ser ut som om det fikser biffen med DLNA...men mot betaling. 8685711[/snapback] Tittet litt på den linken og de har en 30 dagers trial version der. Lastet ned denne og testet det ut, og det funker faktisk fett Jeg er NOOOB når det kommer til nettverk og dette fikset jeg på no time. Nå trenger vi bare en super hacker 3000 som fikser denne trial versionen 4 ever.. Eneste jeg ikke har fått til og virke nå er internett radio, men ikke sett så mye på det enda så det løser seg nok.. EDIT: Jeg kan vel kanskje være grei og legge linken her.. Endret 24. mai 2007 av aJens1 Lenke til kommentar
tidus2k4 Skrevet 24. mai 2007 Del Skrevet 24. mai 2007 (endret) Ser spennende ut disse server greiene, må finne ut av det. FFXII i 1080 også Endret 24. mai 2007 av tidus2k4 Lenke til kommentar
thorvald30 Skrevet 24. mai 2007 Del Skrevet 24. mai 2007 Snappa opp denne linken TwonkyVision fra et annet Forum. Ser ut som om det fikser biffen med DLNA...men mot betaling. 8685711[/snapback] Tittet litt på den linken og de har en 30 dagers trial version der. Lastet ned denne og testet det ut, og det funker faktisk fett Jeg er NOOOB når det kommer til nettverk og dette fikset jeg på no time. Nå trenger vi bare en super hacker 3000 som fikser denne trial versionen 4 ever.. Eneste jeg ikke har fått til og virke nå er internett radio, men ikke sett så mye på det enda så det løser seg nok.. EDIT: Jeg kan vel kanskje være grei og legge linken her.. 8687348[/snapback] FAnt endel fornuftig lesning om emnet og diverse programmer her: http://www.answers.com/topic/universal-plug-and-play Viser seg at jeg allerede har ett program som muligens kan funke: Nero MediaHome Spennedes å sjekke ut..... Lenke til kommentar
Dr_Fr_Einstein Skrevet 24. mai 2007 Del Skrevet 24. mai 2007 (endret) System 1.80 oppe å går. PS3 spiller alle mediafiler på PCen som Windows Media Player kan spille. Streamet over hvemmenettverket. RÅÅÅKUUULT! Det er bare å sette PCen til å dele mediafiler, og sette PS3 en til å søke etter medieservere, velge OK, og godkjenne tilkoblingen på PCen. Edit: en kjapp oppskrift. Endret 24. mai 2007 av Dr_Fr_Einstein Lenke til kommentar
tidus2k4 Skrevet 24. mai 2007 Del Skrevet 24. mai 2007 Det er sinnsykt fett dette netverk greiene hvordan får jeg satt opp en server i media player? denne twinky greia var bare confusing. Lenke til kommentar
kake111 Skrevet 24. mai 2007 Del Skrevet 24. mai 2007 finns det noen plass du kan laste den ned fra internett uten PS3 ? har kje internett på PS3'en :S Lenke til kommentar
Bebeluv Skrevet 24. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2007 Er det bare meg elr funker Blu-Ray i 720p Dette stod det jo ikke noe om i updaten gjorde det?. Kanskje jeg bare slurveleste litt Lenke til kommentar
vict0r Skrevet 24. mai 2007 Del Skrevet 24. mai 2007 Hmm? Er det faktisk en innebygd funksjon at ps3en kan streame ting nå? Noen som vet om det funker med iTunes? Lenke til kommentar
Bebeluv Skrevet 24. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2007 (endret) Orb funker ihvertfall etter det jeg har prøvd, men de fleste filtypene der er noe som ps3 ikke støtter =/ Endret 24. mai 2007 av Zaleeeek Lenke til kommentar
fAke_ Skrevet 24. mai 2007 Del Skrevet 24. mai 2007 Det er sinnsykt fett dette netverk greiene hvordan får jeg satt opp en server i media player? denne twinky greia var bare confusing. 8687403[/snapback] Les denne: http://www.microsoft.com/windows/windowsme...aq/sharing.mspx og hvis du får problemer les denne: http://www.microsoft.com/windows/windowsme...sharemedia.aspx Lenke til kommentar
Baba2 Skrevet 24. mai 2007 Del Skrevet 24. mai 2007 Får dere spilt av .avi filmer på PS3èn etter updaten? Hvis jeg f.eks. har lagt inn kodeks, slik at Windows Media PLayer støtter .avi. Kan jeg da bruke Windows Media PLayer for å streame? Eller kan man bruke VLC? Lenke til kommentar
thorvald30 Skrevet 24. mai 2007 Del Skrevet 24. mai 2007 Det er sinnsykt fett dette netverk greiene hvordan får jeg satt opp en server i media player? denne twinky greia var bare confusing. 8687403[/snapback] Les denne: http://www.microsoft.com/windows/windowsme...aq/sharing.mspx og hvis du får problemer les denne: http://www.microsoft.com/windows/windowsme...sharemedia.aspx 8687556[/snapback] Grrrrrrr......har bare mediaplayer 10. Får ikke oppdatert til WMP11 Hvordan skal jeg ordne wmp10 for å dele?? Har ikke tålmodighet til å vente...heheheh Lenke til kommentar
_norse_ Skrevet 24. mai 2007 Del Skrevet 24. mai 2007 Man må vel ikke ha UPnP for at streaming skal fungere? Får ikke brukt det på nettverket mitt, men det fungerer på X360 uten så det skulle vel ikke være noen grunn til at det ikke skulle gå på PS3 også. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå