Gå til innhold

PS3 Firmware 1.8 i morra!

Anbefalte innlegg

Er DLNA programvare noe man må kjøpe eller finnes det gratisprogrammer??

Fra Wikipedia:

Originally founded by Sony and Intel in June of 2003, the current DLNA organization (as of Spring 2007) consists of eight Board companies (Hewlett-Packard, Intel, Matsushita, Microsoft, Nokia, Philips, Samsung, Sony), sixteen non-board Promoter companies (AMD, Broadcom, Comcast, DigiOn, Dolby, Huawei, IBM, Kenwood, Lenovo, LGE, Motorola, NXP, Pioneer, Sharp, ST Microelectronics and Toshiba), and approximately 240 Contributor (or regular) members.

Ettersom Microsoft er med, er det mulig at dette er innebygd i Windows??

Endret av Norse360
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
kanskje PSP2 vil ha HSDPA eller hva i helvete det nye mobilbredbåndet heter :p Mulighetene blir store i framtiden..

8682379[/snapback]

Jeg ser for meg bitte små MP3 spillere som ikke trenger noe lokalt lagringsmedium, men streamer musikk fra PS3'en eller PC'en din. Det hadde jeg vært meget interessert i.... Men er nok noen år igjen før noe sånt kan være særlig realistisk.

8682444[/snapback]

Dette går da allerede an på mobiltelefoner og PDAer. Hvor bra det fungerer, vet jeg desverre ingen ting om.

Lenke til kommentar

Var utrolig lite informasjon om DLNA å oppdrive. Virker som de offisielle sidene er oversvømt av trafikk på grunn av annonseringen.

Av det jeg har funnet så langt virker det som om det er en propertiærs standard, hovedsakelig brukt av medieservere.

Jeg kunne godt ha kjøpt meg en medieserver, under den forutsetningen at den også kan brukes fra Linux-maskinen min. Er det noen som har en anelse om dette går an?

Edit: Det ser ut til at dette går an, i alle fall ut i fra produktbeskrivelsen til denne mediaserveren:

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=331898&cks=ACC

Edit2: Dog er noe av programvaren kun for Windows og OS X. Jeg undres på hvilke formater den støtter streaming av, det spørs om det er hovedsakelig propertiære formater.

Endret av Geofrank
Lenke til kommentar

Eh hæ ? Hva med Cross Media Bar oppdateringen da ? Den som er viktigst av alt !! Tenkte den skulle komme neste gang, PS3 er jo ikke sosialt for 5 øre nå. Vi kan ikke kommunisere mens vi spiller engang. Kommer det ikke imorgen så blir jeg seriøst irritert.

Lenke til kommentar
Hva betyr dette DLNA3 greiene?

8683374[/snapback]

Det betyr at du kan streame bilder, musikk og video til din PS3 fra gadgets med DNLA-støtte. Dette fins ulike mediaservere, laptoper, videokameraer og lignende som har DNLA-støtte for å streame. En oversikt finner du her:

http://product.dlna.org/eng/

Hva DLNA-støtte innebærer i henhold til software og hardware har det ikke lyktes meg å finne ut i, men det ser ut til at produktet må støtte det i hardware (altså at gamle produkter ikke vil få støtte for det).

Lenke til kommentar
Hva betyr dette DLNA3 greiene?

8683374[/snapback]

Det betyr at du kan streame bilder, musikk og video til din PS3 fra gadgets med DNLA-støtte. Dette fins ulike mediaservere, laptoper, videokameraer og lignende som har DNLA-støtte for å streame. En oversikt finner du her:

http://product.dlna.org/eng/

Hva DLNA-støtte innebærer i henhold til software og hardware har det ikke lyktes meg å finne ut i, men det ser ut til at produktet må støtte det i hardware (altså at gamle produkter ikke vil få støtte for det).

8683424[/snapback]

Ok, men kan man da streame over wlan? Trodde PS3 ikke hadde plug 'n play eller noe, og at den derfor ikke funka i nettverk med pc'n.. Kan det være muligheter for noe lignende Xbox media center som var på gode gamle xbox1? Gleder meg til imorgen uansett :)

Lenke til kommentar

Blir fett med oppdatering i alle fall, håper de slenger ut noe nytt på ps store på fredagen og, så jeg kan bli kvitt traumene fra q-bert.

Jeg griner blod og vrir meg i fosterstilling i dusjen mens jeg fortsatt prøver å bli kvitt smerten...

Frykter jeg aldri vil bli kvitt marerittene om det forbaskede, kulerunde, hoppe-trompet-tryne-dyret!

Lenke til kommentar
Avean:

Tipper det er blir fikset i neste STORE oppdatering..dvs Update 2.0. Og skal jeg tippe igjen, så tipper jeg den oppdateringen kommer like før lanseringen av Home. Men håper jeg tar feil...

8683874[/snapback]

Håper jeg også siden dette er så nødvendig at jeg begynner å griner snart.

Lenke til kommentar
Blir fett med oppdatering i alle fall, håper de slenger ut noe nytt på ps store på fredagen og, så jeg kan bli kvitt traumene fra q-bert.

Jeg griner blod og vrir meg i fosterstilling i dusjen mens jeg fortsatt prøver å bli kvitt smerten...

Frykter jeg aldri vil bli kvitt marerittene om det forbaskede, kulerunde, hoppe-trompet-tryne-dyret!

8683674[/snapback]

Ble du så sjokkert da du så det.. ? :cry:

Lenke til kommentar
Håper jeg også siden dette er så nødvendig at jeg begynner å griner snart.

8683950[/snapback]

Breakdown?!

Det kommer når sony har programert det ferdig. De 2.0 ryktene var jo bare rykter. Nå får vi 1.8 istede. Tror vi kan være fornøyd at de har oppskalering nå.

Lenke til kommentar

DLNA er en gruppe/et forum som overser utviklingen av UPnP AV (Universal Plug and Play Audio and Video). UPnP støttes blant annet av Windows Media Player 11. Forsøk å starte WMP og slå på deling av filer. Åpne så nettverksoversikten i Windows og du skal i teorien se navnet på maskina di sammen med brukernavnet ditt (inkl et musikkikon) sprette opp der. Denne "sharen" kan PS3 finne og koble seg opp mot. Andre program som støtter UPnP AV er blant annet MythTV, XBMC, VLC, Slimserver, .... sjekk f.eks. denne oversikten her.

I PlayStation 3 kan dere slå på UPnP under Settings > Network Settings > Internet Connection Settings (advanced settings). Se her.

For min del har jeg tilgjengeliggjort alt av musikk, DVDer osv på en Linux-server som kjører uShare :)

Endret av fAke_
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...