Gå til innhold

PS3 Firmware 1.8 i morra!

Anbefalte innlegg

Skaff deg en PC som kan spille filmer, så gjør PS3 og Xbox jobben sin.

8696207[/snapback]

Dette blir veldig off-topic men det du skriver er jo feil. Kjøper jeg pc så er det pc'en som gjør jobben. Hvis jeg må kjøpe pc så kjøper jeg jo bare en media-center pc og skipper PS3/360 som ett unødvendig mellomledd. Man får en fin media-center pc for prisen av en PS3 + en PC som klarer kjøre x.264 i 720p. Da slipper jeg også kvalitetstapet som automatisk oppstår ved transkoding.

Det jeg vil ha er at 360 eller PS3 gjør som XBMC og tar seg av jobben mens min trofaste gamle filserver ikke gjør annet enn å servere den filene som skal jobbes med.

Menmen skal slutte å forsøple denne tråden nå som jeg har fått vite det jeg lurte på.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kjører no gjennom WMP 11, og musikk fungerer perfekt! Har litt meir problemer med video. Klarer å spille av mpg filer, men avi osv fungerer ikkje. WMP skal ha dei fleste codecene. På PS3en står det inkompitabel data. Noken som har tips??

8695120[/snapback]

Har litt det samme problemet, musikk funker hos meg og men når jeg skal spille av .avi får jeg bare opp at jeg ikke har tilgang til media server. Har prøvd med WMP11 og Nero mediahome. Skikkelig irriterende dette!

Lenke til kommentar
Jeg kjøpte PCen for mediesenteret og PS3-en for spillkonsoll. Med denne oppdateringen blir prioriteringen nesten snudd på hodet: Med 1080p oppskalering, BD-spiller og mediefront funksjonalitet, er PS3-en verdt hver krone som mediesenter. Det vi venter på nå er knock-out spillene.

8696169[/snapback]

Da har du etter min mening misforstått alt en htpc/mediacenter står for. Jeg har en ps3 og en htpc. Bruker avisynt ffdshow og media portal. Oppskalerer alt av dvd til 720P og med oppsettet jeg kjører er fortsatt ps3 milevis unna..........

Lenke til kommentar
Da har du etter min mening misforstått alt en htpc/mediacenter står for. Jeg har en ps3 og en htpc. Bruker avisynt ffdshow og media portal. Oppskalerer alt av dvd til 720P og med oppsettet jeg kjører er fortsatt ps3 milevis unna..........

8696612[/snapback]

Vel, disse gutta her pleier å være skeptiske til det meste, ikke minst Sony.

http://arstechnica.com/news.ars/post/20070...pabilities.html

Jeg tror det blir interessant å se skikkelige tester av dette. BD avspilling på PS3 kom ganske bra ut.

Edit: Mediasenter PCen oppskalerer alt til 1080p, og med 1:1 pixelmapping på TVen burde spesifikasjonen i utgangspunktet være i orden...

Edit 2: Du er klar over at du må slå på oppskalering av DVD på PS3?

Endret av Dr_Fr_Einstein
Lenke til kommentar
Har litt problemer med denne oppdateringa. Har lasta den ned, men når den skal innstalleres og jeg må trykke på PS-knappen med ledningen i, skjer det ingenting. Jeg har prøvd å slå av Playstationet, og det har vel vært avslått i 5 min elns, og det funker fortsatt ikke.

Når jeg nettopp har slått på Playstationet før har jeg hatt noe av det samme problemet, jeg må ta ut ledningen å så trykke på knappen for å få registrert kontrolleren, men så kan jeg sette i ledningen igjen å trykke som jeg vil.

Noen som har opplevd samme problemet, eller vet om en løsning? Kommer jo ikke inn på den i det hele tatt nå, går ut over foldinga også... :(

8692247[/snapback]

Ikke hatt det problemet før nei. Høres jo ikke ut som maskinen din er helt fisk..

Mener det er mulighet for en hard-reset av maskinen men husker ikke helt hvordan det var..

Ta strøm ut/inn og holde power knapp inne et antall sekunder (men ikke sikker) :hmm:

8692408[/snapback]

Prøvde en hard-reset. Resultat: Sett i usb-kanalen i kontrolleren og trykk PS knappen (eller no sånn). Er vel det som skjer første gangen playstationet blir slått på, men også det som står når du skal innstallere en oppdatering.

Fortsatt samme problemet uansett, ingen reaksjon når jeg trykker på PS-knappen. Etter hvert så slutter de 4 lysa på kontrollen å lysa, slår seg ikke på når jeg trykker på PS-knappen heller, men når jeg tar ut kabelen og trykker begynner de å blinke igjen. Omtrent som den ikke vil virke når kabelen er i... Tungvindt detta :hmm:

8694518[/snapback]

Skulle ikke være lett det der... Kan jo være så enkelt at det er kontrollen din det er noe feil med, selvom det høres merkelig ut siden den virket før update. Det er vel antagelig installasjonen av nytt SW som har hengt seg, kanskje prøve og brenne en av de gamle eller den nye på en CD og se om den reagerer og installerer på nytt..

Lenke til kommentar
Ingen som får til å spille av avi/divx-filer via WMP11?

8697370[/snapback]

Så lenge WMP11 bare prøver å streame, og ikke transcoder som Nero Media Home (eller hva det nå het) så tviler jeg på at den vil la deg kjøre xvid/divx codec'er via ps3'n..

Lenke til kommentar
Har litt problemer med denne oppdateringa. Har lasta den ned, men når den skal innstalleres og jeg må trykke på PS-knappen med ledningen i, skjer det ingenting. Jeg har prøvd å slå av Playstationet, og det har vel vært avslått i 5 min elns, og det funker fortsatt ikke.

Når jeg nettopp har slått på Playstationet før har jeg hatt noe av det samme problemet, jeg må ta ut ledningen å så trykke på knappen for å få registrert kontrolleren, men så kan jeg sette i ledningen igjen å trykke som jeg vil.

Noen som har opplevd samme problemet, eller vet om en løsning? Kommer jo ikke inn på den i det hele tatt nå, går ut over foldinga også... :(

8692247[/snapback]

Ikke hatt det problemet før nei. Høres jo ikke ut som maskinen din er helt fisk..

Mener det er mulighet for en hard-reset av maskinen men husker ikke helt hvordan det var..

Ta strøm ut/inn og holde power knapp inne et antall sekunder (men ikke sikker) :hmm:

8692408[/snapback]

Prøvde en hard-reset. Resultat: Sett i usb-kanalen i kontrolleren og trykk PS knappen (eller no sånn). Er vel det som skjer første gangen playstationet blir slått på, men også det som står når du skal innstallere en oppdatering.

Fortsatt samme problemet uansett, ingen reaksjon når jeg trykker på PS-knappen. Etter hvert så slutter de 4 lysa på kontrollen å lysa, slår seg ikke på når jeg trykker på PS-knappen heller, men når jeg tar ut kabelen og trykker begynner de å blinke igjen. Omtrent som den ikke vil virke når kabelen er i... Tungvindt detta :hmm:

8694518[/snapback]

Skulle ikke være lett det der... Kan jo være så enkelt at det er kontrollen din det er noe feil med, selvom det høres merkelig ut siden den virket før update. Det er vel antagelig installasjonen av nytt SW som har hengt seg, kanskje prøve og brenne en av de gamle eller den nye på en CD og se om den reagerer og installerer på nytt..

8696889[/snapback]

Den virka vel egentlig ikke før heller. Nytter ikke å innstallere en av de gamle heller, kommer som sagt ikke inn på den i det hele tatt, den skjermen kommer frem uansett, selv om jeg har hatt hard-reset. Men har en kamerat som har PS3, tenker jeg hører med han om jeg kan låne kontroll pluss ledning og sjekke.

Lenke til kommentar
Steike ta så treig den nero media home var til å indexere diskene mine da...

8697794[/snapback]

Sikkert eit tåplig spørsmål, men kossen indexerer eg i nero home...?

Det står at det er: Midlertidig stoppet av brukeraktivitet

Endret av Hootie
Lenke til kommentar
Har litt det samme problemet, musikk funker hos meg og men når jeg skal spille av .avi får jeg bare opp at jeg ikke har tilgang til media server. Har prøvd med WMP11 og Nero mediahome. Skikkelig irriterende dette!

Jeg får det på noen avi filer.. mens noen funker.. kanskje det har noe med xvid/divx versjoner og greier å gjøre?

Naruto.avi funker bra her :p

update.. ser ut som alle avi funker her nå.. den måtte bare bli ferdig å oppdatere listen over filer først.

Endret av tidus2k4
Lenke til kommentar

Jeg får det på noen avi filer.. mens noen funker.. kanskje det har noe med xvid/divx versjoner og greier å gjøre?

Naruto.avi funker bra her :p

update.. ser ut som alle avi funker her nå.. den måtte bare bli ferdig å oppdatere listen over filer først.

8701761[/snapback]

Samme skjer her.

Om PCn har få oppgaver ellers, så kjører den "lette" AVI filer glatt. De tyngste kjører den ikke i det hele. Jeg tror nå jeg vet hvorfor.

Min PC er for svak for live overføring av de tyngste AVI filene, i gigabyte format. Om man kjører windows oppgavebehandling (ctrl/alt/delete) samtidig ser man lett hvorfor. Prosessoren bunner ut i 100 % load og må bare gi opp (XP 2800, 2 gig ram).

Dobbelkjernegutta, for ikke si quatromenigheten, bør klare dette bra.

PS3 leveres nærmest uten Ram, noe som er litt synd i denne sammenheng, den er ikke i stand til buffering med de ynkelige 254 (eller hva det er) dermed er det ingen hjelp å hente der, ikke så lenge denne type teknologi benyttes.

Enig med en tidliger skribent som ønsket at PS3n selv skulle ta seg av prosesseringa, det er den virkelig i stand til, men da må de gjøre en jobb med codex`s o.s.v.

Er redd for at det ligger litt vel mye politikk i SONYs manglende filaksept. De har tidligere investert mye i "unike" format og ser ikke ut til å ville slippe denne kjepphesten.

Men det kommer nok, markedet bestemmer og proteksjonisme lønner seg lite i en virituellt kommuniserende verden.

God start var dette, men det er enda mye å gå på her. Og bra blir det til slutt.

Lenke til kommentar

Du kan i alle fall streame TIL linux, så jeg regner med det fines løsninger for andre veien også...

Men selv er jeg nesten på det stadiet at jeg gir bort ps3'en min til sultne barn i afrika! Streamingen fra Nero funkelt helt uten problemer i går. fikk til avi/divx/xvid uten antydning til hikke. HD-film funket tilogmed over wlan!

Komer ned i stua i dag etter å ha "Skaffet" nye episoder av favorittserien til meg og dama i løpet av natten, slår på ps3, og..... INGENTING! Finner ikke media server! Dukker IKKE opp av seg selv heller. Finner ikke engang windows media player.

Er det noen som har kreative forslag til hva som kan ha hendt?

Lenke til kommentar

Hei.

Kanskje dumt å melde, men med Yellow Dog Linux så fikser det de fleste problemene som dere har med PS3 OS-et. Streamer som bare d. Codecs finnes til det meste. Ser at det er litt knot og bytte OS hele tiden men det er ihvertfall et alternativ hvis dere ikke får Nero+WMP11 til å fungere som den skal.

Kjører selv YDL til PS3 og jeg er veldig fornøyd.

-Mvh

d5mac

Lenke til kommentar
Hei.

Kanskje dumt å melde, men med Yellow Dog Linux så fikser det de fleste problemene som dere har med PS3 OS-et. Streamer som bare d. Codecs finnes til det meste. Ser at det er litt knot og bytte OS hele tiden men det er ihvertfall et alternativ hvis dere ikke får Nero+WMP11 til å fungere som den skal.

Kjører selv YDL til PS3 og jeg er veldig fornøyd.

-Mvh

d5mac

8738914[/snapback]

Funker det å streame x.264 i 720p nå? i Fullskjerm selvsagt med DD 5.1 lyd?

det var masse problemer med dette i starten nemlig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...