prebenl Skrevet 23. mai 2007 Del Skrevet 23. mai 2007 Hei, jeg installerte Doom 3 under Xubuntu og valgte å automatisk legge til menu-entry. Dette kom under kategorien "Other". Jeg vil gjerne ha den under spill. Nå er det slik at det er umulig å endre slikt i menu-editoren, siden det ligger under en lukket system-avdeling i menyen. Vanligvis kan man finne .desktop-filen som er assosiert og endre den. Men jeg finner ingen .desktop-fil på pc'en med doom i navnet sitt. Jeg irriterer meg grønn på at jeg ikke får fikset dette, og lurer på om noen vet om en måte jeg kan spore opp meny-filen på for å få endret den? Lenke til kommentar
Kadmium Skrevet 23. mai 2007 Del Skrevet 23. mai 2007 (endret) Du kan prøve å generere en referansedatabase for filene på maskinen din, med kommandolinjeverktøyet updatedb (kjøres som root), for deretter å søke etter filen, med regulære uttrykk, ved hjelp av verktøyet locate. Prøv f.eks: sudo updatedb locate *doom*.desktop Du bør prøve med både store og små bokstaver, da dette utgjør en forskjell. Endret 23. mai 2007 av Kadmium Lenke til kommentar
prebenl Skrevet 24. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2007 Takk, det fikset biffen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå