Beyma Skrevet 23. mai 2007 Del Skrevet 23. mai 2007 Hei.. Trenger hjelp til overgangen så jeg lager en tråd her slikt at jeg slipper å lage hundre tråder Første spm. mitt er.. Jeg har en skyracer pro pci trådløst nettverkskort.. Vet noen hvordan jeg får det til å funke i Ubuntu?? Andre.. Beryl.. Det ser kult ut.. Hvordan innstallerer jeg det? Advart.. Null peiling på linux, men vil lære !! Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 23. mai 2007 Del Skrevet 23. mai 2007 Denne tråden var feilpostet og er blitt flyttet til riktig kategori. Lenke til kommentar
DevilsDecoy Skrevet 23. mai 2007 Del Skrevet 23. mai 2007 (endret) Nettverkskortet ser ut til å bruke Atheros chipset, så det bør fungere ut-av-boksen. Kan ikke hjelpe til med beryl, men det er en fordel om du nevner hva slags skjermkort du har. Fant en guide som så grei ut, og det er sikkert andre her som kan hjelpe deg hvis det går galt. Endret 23. mai 2007 av DevilsDecoy Lenke til kommentar
Skinney Skrevet 23. mai 2007 Del Skrevet 23. mai 2007 Det finnes en del tråder om startproblemer med Linux i dette forumet, anbefaler at du leser litt før du stiller spørsmål. Jeg sier ikke dette for å være frekk, men sannsynligheten er at du finner at svaret allerede er besvart, spesielt når det gjelder Beryl. Når det gjelder nettverkskortet ditt så vet jeg ærlig talt ikke... Bruker du nyeste versjon av Ubuntu(Feisty Fawn)? Mulig at du får installert kortet gjennom Restricted Drivers Manager eller hva det enn heter... Lykke til Lenke til kommentar
x871kx6167ss7 Skrevet 23. mai 2007 Del Skrevet 23. mai 2007 Applications => Accessories => Terminal => skriv: sudo aptitude install beryl beryl-manager Vanskligere er det ikke Lenke til kommentar
Turgon Skrevet 23. mai 2007 Del Skrevet 23. mai 2007 (endret) Applications => Accessories => Terminal => skriv: sudo aptitude install beryl beryl-manager Vanskligere er det ikke 8681796[/snapback] Beryl aktiveres så ved å enten skrive beryl-manager i terminalen eller åpne den fra menysystemet (programmer -> systemverktøy). Da får man opp et diamanticon i tray hvor man kan velge beryl som vindusbehandler (ved høyreklikk). Denne framgangsmåten fungerer veldig fint med nvidia, intel og eldre ati kort, mens du antaglig må stresse litt mer med nyere ati kort. Foresten fint om du opplyser om din hardware, slik at det blir lettere å besvare fremtidige spørsmål. Endret 23. mai 2007 av Turgon Lenke til kommentar
Beyma Skrevet 23. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2007 Amd 3400+ 1.25 gig ram pc3200 Nvidia 7600gs agp k8n hk Lenke til kommentar
rocknrolf77 Skrevet 23. mai 2007 Del Skrevet 23. mai 2007 Husk på å installere emerald også + emerald themes. Les mer om beryl på http://beryl-project.org Litt flere fine linker : http://www.psychocats.net/ubuntu --- http://www.ubuntuguide.org Lenke til kommentar
Beyma Skrevet 24. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2007 Når jeg installerer ubuntu.. slår av, tar ut live cd, funker det ikke. Får bare at jeg må sette in bootable media drive.. Lenke til kommentar
Palme Skrevet 24. mai 2007 Del Skrevet 24. mai 2007 Har du valgt at harddisken skal være boot device i BIOS? Lenke til kommentar
Beyma Skrevet 24. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2007 Ja.. Setter den på første og har prøvd å deaktivere de andre. men når ejg installerte tok jeg det valget om å slette hele hard disken og installere på den.. Er det riktig? Lenke til kommentar
Palme Skrevet 24. mai 2007 Del Skrevet 24. mai 2007 Det skal gå helt greit det. Fikk du noen feilmeldinger mens du installerte? Har du fysisk rotet inne i maskinen etter installasjonen? Lenke til kommentar
Beyma Skrevet 24. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2007 Det skal gå helt greit det. Fikk du noen feilmeldinger mens du installerte? Har du fysisk rotet inne i maskinen etter installasjonen? 8687831[/snapback] Nei.. Og den finner hd i bios.. Lenke til kommentar
Palme Skrevet 24. mai 2007 Del Skrevet 24. mai 2007 (endret) Du kan jo prøve å installere GRUB på ny.. Guide Endret 24. mai 2007 av Palme Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå