Gå til innhold

Prosjekt windows->linux :D

Anbefalte innlegg

Hei..

Trenger hjelp til overgangen så jeg lager en tråd her slikt at jeg slipper å lage hundre tråder :p

Første spm. mitt er.. Jeg har en skyracer pro pci trådløst nettverkskort.. Vet noen hvordan jeg får det til å funke i Ubuntu??

Andre.. Beryl.. Det ser kult ut.. Hvordan innstallerer jeg det?

Advart.. Null peiling på linux, men vil lære !!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nettverkskortet ser ut til å bruke Atheros chipset, så det bør fungere ut-av-boksen.

Kan ikke hjelpe til med beryl, men det er en fordel om du nevner hva slags skjermkort du har. Fant en guide som så grei ut, og det er sikkert andre her som kan hjelpe deg hvis det går galt.

Endret av DevilsDecoy
Lenke til kommentar

Det finnes en del tråder om startproblemer med Linux i dette forumet, anbefaler at du leser litt før du stiller spørsmål. Jeg sier ikke dette for å være frekk, men sannsynligheten er at du finner at svaret allerede er besvart, spesielt når det gjelder Beryl.

Når det gjelder nettverkskortet ditt så vet jeg ærlig talt ikke... Bruker du nyeste versjon av Ubuntu(Feisty Fawn)? Mulig at du får installert kortet gjennom Restricted Drivers Manager eller hva det enn heter...

Lykke til :)

Lenke til kommentar
Applications => Accessories => Terminal => skriv: sudo aptitude install beryl beryl-manager

Vanskligere er det ikke :p

8681796[/snapback]

Beryl aktiveres så ved å enten skrive beryl-manager i terminalen eller åpne den fra menysystemet (programmer -> systemverktøy). Da får man opp et diamanticon i tray hvor man kan velge beryl som vindusbehandler (ved høyreklikk).

Denne framgangsmåten fungerer veldig fint med nvidia, intel og eldre ati kort, mens du antaglig må stresse litt mer med nyere ati kort.

Foresten fint om du opplyser om din hardware, slik at det blir lettere å besvare fremtidige spørsmål.

Endret av Turgon
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...