Gå til innhold

Nettmøte om fildeling på nrk i kveld.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er det ikke vært oppe i sverige at en ip-adresse ikke er nok bevis? I utlandet så har jo platebransjen delt ut filer og logget hvem som har lastet ned, men hvis jeg ikke husker feil så er det å fremprovosere lovbrudd ulovlig i Norge.

Lenke til kommentar
Er det ikke vært oppe i sverige at en ip-adresse ikke er nok bevis? I utlandet så har jo platebransjen delt ut filer og logget hvem som har lastet ned, men hvis jeg ikke husker feil så er det å fremprovosere lovbrudd ulovlig i Norge.

8698070[/snapback]

Det som er at Datatilsynet har godkjent slik overvåkning av ip-adresser for en periode her i landet nå!

Lenke til kommentar

Er ikke helt innpå hvordan fildeling og torrenter funker. Har bare fått med meg at de som styrer TPB-sjappa har skrytt over at all informasjon om brukere er kryptert og kan ikke nåes av feks advokatfirmaet Simonsen. I såfall må det vel være andre metoder.

Ang å henge folk på bakgrunn av IP-adressen synes jeg er høl i huet. Jeg står for bredbåndet her i huset men det er andre i huset som bruker det samt venner og slekt som en og annen gang rigger opp laptopen sin her. Som om jeg gidder å leke polti...give me a break

Lenke til kommentar

8698070[/snapback]

I sverige er ikke en ipadresse nok til å poltirassia hjemme til personen. Dette gjør at de ikke kan bevise at DU har brukt det.

Det er flere frifinelser i sverige, og jeg tror også dette er mulig i norge viss man nekter...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...