sciito Skrevet 23. mai 2007 Del Skrevet 23. mai 2007 Kjøpte meg nettop en Akasa Integral 3.5" IDE HDD-kabinett, men får den ikke til å funke. jeg har en 400gb samsung HDD i den, men PCn vil ikke se den på en måte. Når jeg kobler den til PCn så kommer det opp en boble nede til høyre på skjermen som sier at den er koblet til og alt det der, men den vises ingen andre plasser. Ikke på diskbehandling eller i min datamaskin. Programvaren er installert. Noen tips? er desperat etter infoen på disken :!: Lenke til kommentar
snurr Skrevet 24. mai 2007 Del Skrevet 24. mai 2007 Står disken som master? Often forventer den heller enkle IDE til USB kontrolleren dette. Lenke til kommentar
sciito Skrevet 25. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 25. mai 2007 hvordan sjekker jeg dette? BIOS, oppstartsrekkefølge? den står langt ned på lista isåfall. Lenke til kommentar
Ole-P Skrevet 25. mai 2007 Del Skrevet 25. mai 2007 Du velger om disken skal være master eller slave med noen jumpere på baksiden av disken, ved siden av porten til ide kabelen. Lenke til kommentar
sciito Skrevet 25. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 25. mai 2007 det står ingen jumpere i atm. Lenke til kommentar
snurr Skrevet 26. mai 2007 Del Skrevet 26. mai 2007 På oversiden av disken skal det stå en tegning som sier om, og i så fall hvordan, du skal sette en jumper for å tvinge disken til å være master. Burde være mulig å finne ut dette via google også, men da trenger vi kanskje å vite litt mer om disken enn at det er en Samsung IDE disk på 400 GB, de har sannsynligvis flere modeller på denne størrelsen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå