Gå til innhold

corrupt = korrupt, Hva betyr egentilig korrupt?

iNeo

Anbefalte innlegg

Ja, som i tittelen så lurer jeg på om corrupt betyr korrupt som igjen mange tror betyr "ødelagt",

Min oppfattelse av corrupt, er at corrupt betyr bestikkelse (elns). Noen andre mener corrupt betyr ødelagt.

Kan noen hjelpe meg?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ja, som i tittelen så lurer jeg på om corrupt betyr korrupt som igjen mange tror betyr "ødelagt",

Min oppfattelse av corrupt, er at corrupt betyr bestikkelse (elns). Noen andre mener corrupt betyr ødelagt.

Kan noen hjelpe meg?

8680613[/snapback]

når noe er korrupt er det på en måte misbrukt til fordel for ett firma eller en person som er ute etter mer enn det han har..Blir litt vanskelig å forklare :p

Lenke til kommentar

Kan noen hjelpe meg?

8680613[/snapback]

når noe er korrupt er det på en måte misbrukt til fordel for ett firma eller en person som er ute etter mer enn det han har..Blir litt vanskelig å forklare :p

8680637[/snapback]

Det var det jeg også mente, men er fortsatt litt usikker.

Jeg ser på filmtekster, så har folk oversatt "corrupt" til "korrupt" men hva betyr "korrupt"? Som jeg sa ovenforr, så har jeg forstått det slik at "korrupt" betyr bestikket

"Purken i denne byen er korrupt" etc.

Endret av Tt.mrX
Lenke til kommentar

Kan noen hjelpe meg?

8680613[/snapback]

8680637[/snapback]

Det var det jeg også mente, men er fortsatt litt usikker.

Jeg ser på filmtekster, så har folk oversatt "corrupt" til "korrupt" men hva betyr "korrupt"? Som jeg sa ovenforr, så har jeg forstått det slik at "korrupt" betyr bestikket

"Purken i denne byen er korrupt" etc.

8680644[/snapback]

ja, da betyr det sånn som du sier at de er bestikket. Alså, du kan ikke stole på purken som purk, men som en fiende på en måte på grunn av at de oppfører seg annerledes i det skjulte på grunn av at noen "eier" dem..Penger Penger og atter Penger...

Lenke til kommentar

Korrupt slik jeg ser det betyr illojal. Enkelt og greit. En som ikke holder med den siden han/hun egentlig er på. F. eks. en politimann som hjelper skurkene, eller en Vålerengaspiller som spiller dårlig mot Rosenborg fordi han egentlig tilhører de etc.

Lenke til kommentar

Det engelske ordet corrupt kan oversettes til:

Korrupere, bestikke

forderve, ødelegge

forføre, forfalske, skjemme

forvanske (ofte om fax, eller tekst)

demoralisere

råtne

fordervet, råtten.

Brukt om en datafil vil det vøære forvansket eller ødelagt.

Om en politikere vil det være bestikke

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...