Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Fortolle en Skyline GTS...dyrt?

Anbefalte innlegg

Introspørsmål: er det bare fortolling og momsing som må gjøres for å få bilen på hvite skilter?

Har funnet en Skyline GTS (dvs uten turbo) og lurer på hvor mye en må betale totalt(ferdig registrert med skilter på), hvis prisen for bilen er 45.000 og den bare er momset inn.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Introspørsmål:  er det bare fortolling og momsing som må gjøres for å få bilen på hvite skilter?

Har funnet en Skyline GTS  (dvs uten turbo) og lurer på hvor mye en må betale totalt(ferdig registrert med skilter på), hvis prisen for bilen er 45.000 og den bare er momset inn.

8680519[/snapback]

Du får den ikke registrert uansett hvor mye du betaler.

er noen få som har blitt tatt inn på motorhisorisk grunnlag men er helt stopp for import av japsebiler nå som ikke er typegodkjent.

Lenke til kommentar

Dette har da vært tatt opp flere ganger tidligere. Både her og på andre forum.

Blant annet her: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopi...811&hl=+skyline

Her: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopi...622&hl=+skyline

Og her: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopi...642&hl=+skyline

Og hvis du ikke orker å lete, så kan jeg kopiere inn et av svarene mine fra en annen post, som reply til GeCcO sin post. :)

Det har blitt større problemer med å registrere Skylines i Norge det siste halvåret, på grunn av det faktum at myndighetene har funnet ut om SVA i England. Single Vehicle Approval gjør at hver enkelt bil kan godkjennes der uten at den har noen offisiell typegodkjenning. De aller, aller fleste bilene som ikke er registrert på motorhistorisk grunnlag i Norge har blitt registrert via England. Men den regelen som har blitt brukt her sier at: "Bilen skal være godkjent på ORDINÆRT grunnlag i et EU-land eller USA," og SVA gjelder ikke som ordinært grunnlag.

Med andre ord så er det praktisk umulig, spesielt for en uten noen som helst erfaring med dette, å registrere noen av Skyline-modellene i Norge på nåværende tidspunkt.

Den eneste muligheten du har for å skaffe deg en Skyline på hvite skilter er å kjøpe en som allerede er registrert. Da blir det en god del dyrere (300-600.000).

Hvis det fortsatt er interessant, så kjenner jeg til en som har planer om å selge sin. :)

Endret av Tee-Zee
Lenke til kommentar
Da blir det en god del dyrere (300-600.000).

Hvis det fortsatt er interessant, så kjenner jeg til en som har planer om å selge sin. :)

8683442[/snapback]

Kjapt søk så fant jeg en til 269.000.

Hvis jeg skulle registrere denne, så blir det isåfall på motorhistorisk grunnlag?

edit: *lese linkene* ja, da går det på motorhistorisk grunnlag ser jeg.

Endret av Ozelot
Lenke til kommentar
Da blir det en god del dyrere (300-600.000).

8683442[/snapback]

Kjapt søk så fant jeg en til 269.000.

Hvis jeg skulle registrere denne, så blir det isåfall på motorhistorisk grunnlag?

edit: *lese linkene* ja, da går det på motorhistorisk grunnlag ser jeg.

8687101[/snapback]

Du får ikke registrert Skyline på motorhistorisk lengre. Dette er fordi det er såpass mange som allerede er registrert på denne unntaksregelen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...