Espen Holm Skrevet 23. mai 2007 Del Skrevet 23. mai 2007 I fbm. jobbskifte trenger jeg hjelp til å få med meg ALLE 'personlige' innstillinger for: - Outlook (e-post/kontakter/kategorier/kalender osv) - Opera (bookmarks, passordhusker/Wand etc) - Firefox (tilsvarende som for Opera) Hvor på kloden (les:PC'en) finnes disse? Antar at det etter oppstart av ny PC bare er å swoppe filer? Noen som har gode råd? Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 23. mai 2007 Del Skrevet 23. mai 2007 Det er nokre eksport-mogelegheiter i Outlook iallfall, men akkurat kva som er der hugser eg ikkje. Trur det er på Fil-menyen, og so Import og eksport eller noko slikt. Opera: Det greiaste er kanskje å kopiere heile profilmappa til Opera. Det er mappa som står ved Opera sin hovudkatalog i Hjelp --> Om Opera. Her får du med bokmerke, tryllestav og søkemotorar. Alternativt, for å ta vare på bokmerka, går du til Fil --> Import og eksport. Her kan du eksportere bokmerker og infokanal-liste (RSS-feeds). Import kan skje frå same meny når du har installert på ny. Infokanalane må du eksportere herifrå trur eg. Firefox: Gå inn i bokmerkebehandlinga, og under fil-menyen finn du eksporter. Resten har eg ikkje greie på. Lenke til kommentar
kjeklulf Skrevet 23. mai 2007 Del Skrevet 23. mai 2007 IKKE bruk eksport og import-funksjonen i Outlook. Kopier pst-filen, den inneholder alt du behøver, og åpne den på den nye maskinen med Fil -> Åpne -> Datafil for Outlook. Lenke til kommentar
Grokster Skrevet 23. mai 2007 Del Skrevet 23. mai 2007 outlook har du fått svar på outlook.pst inneholder alt i outlook, med unntak av kontoinnstilinger - men de har du vel tilgjenglig uansett? firefox her har du moz Backup: http://mozbackup.jasnapaka.com/ opera aner ikke:) Lenke til kommentar
Espen Holm Skrevet 24. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2007 outlook har du fått svar påoutlook.pst inneholder alt i outlook, med unntak av kontoinnstilinger - men de har du vel tilgjenglig uansett? firefox her har du moz Backup: http://mozbackup.jasnapaka.com/ opera aner ikke:) 8683356[/snapback] Er der HELT sikre på at Outlook.pst inneholder ALT av innstillinger/oppsett/kontakter osv? Jeg har Kopiert/tatt med meg den filen ved tidligere flyttinger, men kontakter, kategorioppsett (Master kategoriliste), autotype av adresser etc. har IKKE fulgt med så vidt jeg har klart å få det til, ihvertfall. Ellers takk for hjelp til Mozilla/Opera etc. Hvor ligger det personlige Windows-oppsettet (desktop'en har jeg kontrioll på...)? Lenke til kommentar
kjeklulf Skrevet 24. mai 2007 Del Skrevet 24. mai 2007 Her finner du en oversikt over alle de ulike filene i Outlook, hva de heter og hvor de ligger: http://www.slipstick.com/config/backup.htm Autofullfør ligger for eksempel ikke i pst-fila men i en egen outlook.nk2-fil. Andre problemer kan skyldes at du har eksportert og/eller importert en komplett pst-fil. Dette er å be om bråk fordi du både mister en del informasjon og fordi e-postprofilen kan bli ødelagt. Du finner en tråd her som inneholder anbefaling om å eksportere og importere, og til tross for at trådstarter der flere ganger har blitt gjort oppmerksom på problemene dette kan medføre har det ikke blitt rettet opp dessverre. Lenke til kommentar
Espen Holm Skrevet 24. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2007 Flott, takk, dette tror jeg gjør susen! Burde jo i Outlook vært en funksjon der man ticker av for oppsett man vil ha med seg videre, og at dette på en eller annen måte lett kunne installeres på ny maskin... Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 24. mai 2007 Del Skrevet 24. mai 2007 da trådstarter ønsker å ta backup av alle innstillingene i Outlook tror jeg nok din fremgansmåte er bedre i dette tilfelle kjeklulf.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå