Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

WRC 2 Extreme,


groms

Anbefalte innlegg

Har bare lagt merke til at mange skryter av spillet om hvor bra det er osv, det har vel fått bra omtaler også?

 

Når jeg var på elkjøp i dag stod det på ps2 maskinen, så jeg bestemte meg for å prøve det. Og etter å haspillt i 5minutter skjønte jeg ikke dritten av hvorfor folk liker dette spillet, det var som å kjøre radiostyrt bil. Kunne ha klampen i bånn å svinge meg fint igjennom svingene, ingen fartsfølelse heller.

 

Kan noen si meg om jeg eventuelt kjørte feil bil? eller feil bane? Var på fjellet, og det gikk opp og ned..Husker ikke hva bilen het.

 

Jeg spiller ganske mye rallispot challenge, det føles mye mer ekte. I en helt annen klasse enn dette WRC2 hvor jeg ikke var sikker på om det var et radiostyrt bil spill eller vanlig bilspill.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror nok du var litt "uheldig" med testingen kanskje, men jeg kan nå skrive hva jeg mener. Har ikke spilt Rallisport Challenge, så jeg har ikke så mye å sammenligne med, men jeg har spilt en del CMR 2 og 3.

 

WRC II er i forhold til CMR3 kanskje en del mer arcade-aktig. Har bare hatt det 3-4 dager enda, men føler egentlig at det kan virke noe "enklere" enn CMR. Har hatt CMR i endel uker, og jeg må si at kjørefølelsen nok kan være noe bedre, men det mangler mye på noen andre ting, som f.eks.:

 

CMR3 har færre innstillinger når det gjelder bremsekraft, "balansen" i bilen(hvor mye bilen trekker foran/bak), enn man hadde i CMR2. Personlig mener jeg at måten bilen er satt opp på når drivkraften skal være på "midten" er altfor bakhjulsdrevet. Dette gjør at bakenden slipper når man egentlig skulle dratt seg inn med forhjulene for å sammenligne litt med CMR2.

 

Her er WRC II mye bedre balansert. Man kan tilpasse mer etter egen kjørestil. WRC II kan ikke kjøres med full gass hele tiden, det går bare ikke, men etter endel kjøring regner jeg med at det kan virke "enklere" enn f.eks. CMR3. Syns dog at CMR3 var skuffende når det kommer til valgalternativene og hvilke baner som er. Stort sett alle banene er noenlunde like lange. Kjørte en bane på WRC II i går som varte i rundt 7-8 minutter. Andre er mye, mye kortere. Det at man kan kjøre forskjellige biler i "Championship"-modus er et pluss.

 

Konklusjon: WRC II så ikke så imponerende ut med en gang jeg begynte å spille det, og jeg tenkte egentlig at det kunne virke som CMR3 var bedre, men etter å ha stilt litt på bil og oppsett så må jeg si det virker overlegent. Har dog bare hatt WRC II i 3-4 dager, men syns det er bedre enn CMR3 allerede.

 

Ble litt mye CMR3 mot WRC II, men det er de jeg kan sammenligne...

 

bertie

Lenke til kommentar

Du anbefales herved å vie spillet litt mer tid for å få smaken på det.

Jeg er enig med det. I begynnelsen kunne jeg ikke skjønne at dette skulle være noe. Men etter tid (en liten time) så begynte basillen å bite, og da var det bare å legge seg over.

Særlig da jeg koblet til ratt og pedaler var det artig.

Det som de virkelig har klart å få til er "slitet". Noen baner varte oppunder 8 minutter og jeg er faktisk godt sliten når jeg er ferdig. Konsentrasjonen har da stått i spenn 8 minutter og jeg håper på mållinjen rundt hver sving.

 

Du kan ikke sammenligne Ralli Sport Challenge sin styremåte med spill som Vrally 3, Colin McRae3 og WRC fordi de 3 sistnevnte har mer realisme på bilens oppførsel.

Med fare for å få folk på nakken må jeg få si at Ralli Sport Challenge ikke er realistisk. Det er som å kjøre slede, fordi de bilene kan skli sidelengs i lange strekninger. Slik oppfører ikke en bil seg i det hele tatt.

For all del, playabilitien på Ralli Sport Challenge er den beste noen sinn på et spill. Det medfører at et spill ikke trenger å være realistisk for å være gøy, men det er viktig å skille. Man spiller Flightsimulator for at det skal være realistisk (og gøy), og ThunderBlade for at det skal være mer action og skyting, hvordan helikopteret oppfører seg i forhold til virkeligheten er mindre viktig.

 

Konklusjonen min blir; gi spille litt tid i ro og mak, helst med ratt og pedaler, så håper jeg du vil se potensialet som ligger under radiobil-effekten du har opplevet til nå.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...