Flunky Skrevet 23. mai 2007 Del Skrevet 23. mai 2007 Er dette en bra pc? planlegger å kjøpe denne: http://www.hardware.no/lanseringsguide/pro...productId=64921 Hvordan er grafikkmotoren og ellers hvordan ser det ut med prosessor kraft? Lenke til kommentar
vikingjan Skrevet 23. mai 2007 Del Skrevet 23. mai 2007 (endret) Er dette en bra pc? planlegger å kjøpe denne:http://www.hardware.no/lanseringsguide/pro...productId=64921 Hvordan er grafikkmotoren og ellers hvordan ser det ut med prosessor kraft? 8679468[/snapback] Hei ! Bare kort forteller at denne pc'en er diskutert endel nylig og at du kan døyve ventetiden ved å søke på forumet. Min mening er at både prosessoren og grafikkortet er for svakt for ordinær bruk blant mange av forumets deltagere. Prisen er lav og det gir seg utslag i at de enkleste kombinasjonene er valgt. Til bare en litt høyere pris får du mange bedre alternativer å velge mellom. Ser du på Kompletts og Netshops utvalg finner du et godt spenn av de muligheter du kan velge blant. Prisguiden kan også gi deg pekepinner om prisnivå. MEN som så mange andre; gi beskjed tydelig om hva du skal bruke pc'en til. Dette er ingen tallknuser og heller ingen spillmaskin ! Den duger godt nok til vanlige kontoroppgaver. M.v.h. Jan M Endret 23. mai 2007 av vikingjan Lenke til kommentar
Flunky Skrevet 23. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2007 Hvor god er den pc'en kontra denne? http://digitalconsept.demostore.no/product...rd_NX_6325.html sammenlign skjermkort og prosessor, takk. Lenke til kommentar
zonko Skrevet 23. mai 2007 Del Skrevet 23. mai 2007 MEN som så mange andre; gi beskjed tydelig om hva du skal bruke pc'en til. Dette er ingen tallknuser og heller ingen spillmaskin 8679574[/snapback] Som sagt; skriv hva du skal bruke den til, så vet vi hva vi har å forholde oss til. Skriv også preferert skjermstørrelse og hva du forventer av den nye maskina. Lenke til kommentar
Flunky Skrevet 24. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2007 Enkelt og greit lurer jeg på om hvilken av de 2 pc'ene som er best? Lenke til kommentar
jon_o Skrevet 24. mai 2007 Del Skrevet 24. mai 2007 Enkelt og greit lurer jeg på om hvilken av de 2 pc'ene som er best? 8687751[/snapback] Best til hva? Om du tenker å bruke den til spilling er svaret: Ingen av dem. Lenke til kommentar
Flunky Skrevet 24. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2007 Hvilken pc som klare best vanlige oppgaver som surfing musikk nedlasting å litt spill! Lenke til kommentar
vikingjan Skrevet 24. mai 2007 Del Skrevet 24. mai 2007 Hvilken pc som klare best vanlige oppgaver som surfing musikk nedlasting å litt spill! 8687820[/snapback] Kort sagt: 5009 modellen har ørlitt svakere grafikkløsning, mer internminne og større HD 6325 modellen har XP Home operativsystem, mindre minne, mindre HD, men litt bedre grafikkløsning. Prosessorkraften er nokså lik selv om 6325 har en prosessor som blir varmere og som oftere må sette i gang kjølevifta (støy). Siden den førstnevnte har Vista operativsystem jevnes minneforskjell mye ut. Men 6325 har en forferdelig pris der du har linket. Jeg ser de koster like mye mange plasser og da hadde jeg valgt 5009 modellen ut fra større HD og ubetydlige forskjeller ellers. De er begge for svake for en bredere bruk enn det du skisserer. M.v.h. Jan M. Lenke til kommentar
jon_o Skrevet 24. mai 2007 Del Skrevet 24. mai 2007 Så lenge spilling er aktuelt (uten at jeg vet hvilke spill det er tale om) hadde jeg vurdert andre alternativer. Legger inn en lenke til en prisgunstig maskin. Lenke Lenke til kommentar
Flunky Skrevet 24. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2007 Skal ikke bruke så mye penger på d.. ikke mer en 6000,- Lenke til kommentar
jon_o Skrevet 24. mai 2007 Del Skrevet 24. mai 2007 Kan du strekke deg 800 kroner over budsjettet, kan du vurdere denne. Samme maskin som jeg har lenket til ovenfor, men med svakere prosessor (god nok til ditt formål) og mindre ram. Lenke Lenke til kommentar
Jada-jada Skrevet 24. mai 2007 Del Skrevet 24. mai 2007 Kan du strekke deg 800 kroner over budsjettet, kan du vurdere denne. Samme maskin som jeg har lenket til ovenfor, men med svakere prosessor (god nok til ditt formål) og mindre ram. Lenke 8688026[/snapback] Veldig godt forslag selv om man bør ha mer minne... Lenke til kommentar
vikingjan Skrevet 24. mai 2007 Del Skrevet 24. mai 2007 Skal ikke bruke så mye penger på d.. ikke mer en 6000,- 8687977[/snapback] Hei igjen ! Her tror jeg at du heller bør prøve bruktmarkedet hvis spillgrafikk overhodet kommer inn i beregningen. Rundt 6000 er det ikke gode nok alternativer i dag. Enten øker du budsjettet til rundt 7000 eller finner noe brukt. Uansett blir det kompromisser å ta hensyn til ... Men det enkleste er å si at "spill kan jeg forsake". Da vil du kunne velge en nokså god og holdbar løsning. På bærbare pc'er betaler man mye mer for en spill-sterk løsning enn på stasjonære pc'er. M.v.h. Jan M Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå