Gå til innhold

Intern demping av høyttalere

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har gått til innkjøp av et nyere par Dali 606.

Dempingen i disse er ikke så aller værst, men har en gammel madrass liggende (skumgummi), som er formet som slike eggebrett sånn omtrent. Hvordan ville det gjort seg med slik dempemateriale, i forhold til kunst-ull eller ordentlig ull?

Er denne skumgummien for tett? Vil bølgeformen ha noen effekt?

Ellers er det veldig lett å jobbe med, med tanke på skjæring og det faktum at det nesten setter seg fast eller i det minste holder seg på plass om passformen er bra! :)

Noen tanker?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det skader jo ikke å prøve og høre hvordan resultatet blir ;)

Kan ikke tenke meg at det vil gjøre så alt for mye,muligens bassen blir noe mer kontant og at du får mindre kabinettresonnans om det skulle vært noe.

Men som sagt,bare å teste i vei og høre etter.

Lenke til kommentar

Sant nok! :)

Tenkte kanskje jeg skulle spe på med litt asfaltplate etterhvert.. Det burde iaff hjelpe på kabinettresonansene! :)

Får se ann hvor mye jeg skal modifisere her, men kan hende det blir bytting av internkabling, også må jeg se litt på delefiltrene.. Er noe som ikke stemmer helt liksom!

Lenke til kommentar

Ja, jeg har alltid likt Dali, da jeg kjøpte et par 606 etter konfirmasjonen..

Så etter å ha fått disse ødelagt, til å ha hatt CV noen år, så var det jo moro å få slike i hus igjen! :)

Skal bli kjekt å se hvordan de oppfører seg med en annen forsterker. Eventuelt også med litt redigerte delefilter! ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...