ZerBox Skrevet 23. mai 2007 Del Skrevet 23. mai 2007 (endret) Jeg er på jakt etter et godt publiseringssystem til et nytt hjemmesidekonsept, men er usikker på om det er noen som oppfyller de kravene jeg har til systemet. Det finnes såpass mange publiseringssystem på markedet. Noen som vet om et godt publiseringssystem: - Publisering av nyheter i forskjellige kategorier - Publisering av artikler i forskjellige kategorier - Publisering av lenker i forskjellige kategorier - Publisering av nedlastinger i forskjellige kategorier - Enkel administrasjon av nedlastingene. Brukere må være logget inn for å laste ned - Mulighet for brukere å rangere de overstående elementene - Webshop (ikke helt nødvendig) - Lett å intigrere med phpBB (helst intigrert slik at de bruker samme brukerdatabase) - Mulighet for vanlige brukere å sende inn bidrag til en del av de nevnte seksjonene - Poll - Nyhetsbrev - Mulig intigrering av blogging for brukerne Tviler egentlig på at det finnes noe system som tilfredstiller alle disse ønskene, men man vet liksom aldri med nettet lenger Endret 23. mai 2007 av ZerBox Lenke til kommentar
Goliath Skrevet 23. mai 2007 Del Skrevet 23. mai 2007 Bytt emnetittel til noe mer passende ellers stenger jeg denne tråden. Joomla skulle nok ha tilfredstilt dine krav. Lenke til kommentar
haugsand Skrevet 23. mai 2007 Del Skrevet 23. mai 2007 Jeg har dessverre ingen personlig erfarig med CMSet, men jeg tror http://typo3.com/ skal være et godt alternativ. Lenke til kommentar
ZerBox Skrevet 23. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2007 Takker for tipsene! Har sett en del på Joomla tidligere. Har det mulighet til å slåes sammen med phpbb sin brukerdatabase? Lenke til kommentar
gerri28 Skrevet 23. mai 2007 Del Skrevet 23. mai 2007 Ja, det finnes bridge løsninger til phpbb. Men det beste er å bruke Fireboard som er laget for Joomla Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 23. mai 2007 Del Skrevet 23. mai 2007 Flyttes til Webprogramvare-kategorien. Lenke til kommentar
ZerBox Skrevet 23. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2007 Ok, skal se på saken angående bridgeløsninger. Noen som forresten har erfaringer med Firebird? Hvordan er det med konverteringsløsninger fra phpbb til Firebird? Lenke til kommentar
Moonshine Skrevet 24. mai 2007 Del Skrevet 24. mai 2007 Hvis du kan nøye deg med et lettere, mer åpent for tilpassing, forum, er Wordpress og BBpress genialt. Joomla er bloated, genererer utilgjengelig kode og er vanskeligere å tilpasse. Typo3 er sinnsykt tungvint. Lenke til kommentar
ZerBox Skrevet 25. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 25. mai 2007 (endret) Ser ut til at jeg går for Joomla, men det som gjør meg litt usikker er phpbb-bridgen. Klarer ikke å stole helt på den, samt at jeg ikke føler den virker helt 100%. Alle endringer gjort i brukeren på ene siden blir ikke synkronisert over til andre siden :/ I og med at siden jeg skal bruke systemet på har ganske mange tuse registrerte brukere må nesten systemet (mest bridgen) fungere optimalt. Til nå stusser jeg over at: - Joomla har strengere krav for passordsetting, f.eks med tegn. Endres passordet i forumet kan man endre det til noe som ikke joomla godtar. Er usikker på om passordet endres i Joomla uansett om passordet tilfredstiller kravene der. - En bruker som slettes i phpbb slettes ikke i joomla. Og omvendt. - En bruker som blir utestengt i phpbb kan fremdeles logge inn i joomla. Endret 25. mai 2007 av ZerBox Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå