slimer Skrevet 23. mai 2007 Del Skrevet 23. mai 2007 Hei. Jeg har en svoger som bruker pc-en til å surfe på, brenne ut musikk og skrive ut bilder....Det er ALT! Det er en Pentium 4 1.4 ghz og 128 RAM. Den har blitt utrolig treg... Jeg er 100% sikker på at den ikke var sånn. Har prøvd diverse programvare uten at det hjalp. Kjører XP men bruker bokstavelig talt minutter på å åpne programmer. Jeg har formatert pc-en og prøvd å sette i ny disk uten at det hjalp.. Derfor tenkte jeg at jeg skulle opgradere pc-en hans istedet. Han har skjermkort AGP som er brukbar for hans bruk, skjerm,lydkort, tastatur og mus, cd-brenner, harddisk og ATX kabinett. Da trenger jeg å kjøpe, så billig som mulig: -Hovedkort(som støtter AGP eller har innebygget skjermkort) -Ram -CPU jeg ser at AM2 cp-uene er billige: CPU som er grei 1024 mb ram.. Billig ram Hovedkort Hovedkort Det jeg da lurer på er på om ATX micro passer inn i et ATX kabinett? Har dere noen andre forslag så kom gjerne med de..kanskje et annet hovedkort? Også gjerne hos netshop da er det greit å hente det i oslo. Samlet pris: kr 1 110,- Lenke til kommentar
hean Skrevet 23. mai 2007 Del Skrevet 23. mai 2007 Alt han trenger er mer minne 512 GB eller helst 1024, monteres på noen minutter og koster noen hundrelapper. Da skulle det meste ordne seg Lenke til kommentar
slimer Skrevet 23. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2007 Alt han trenger er mer minne 512 GB eller helst 1024, monteres på noen minutter og koster noen hundrelapper. Da skulle det meste ordne seg 8678392[/snapback] Hei. Ja det skulle jeg tenke også skulle hjelpe. Mine spørsmål er da: 1) hvorfor i helvete går det så tregt nå når de tikke gjorde før. Ved helt blank installasjon etter formateringen også?? 2) Minne til et sånt hovedkort er relativt dyrt i forhold. I stedet for å oppgradere bare minne kan jeg kjøpe mye bedre komponenter for han som bare er 2-300kr dyrere.. Det syns jeg er verdt det. Lenke til kommentar
slimer Skrevet 23. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2007 (endret) Ville også nevne at HK trenger å støtte vanlige ide disker.. for han har 2 80gb ide disker som jeg har tenkt å bruke om igjen.hj Endret 23. mai 2007 av slimer Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå